Spring naar bijdragen

GPSr voor op de motor


Team Helmpies

Aanbevolen berichten

Ik kan natuurlijk niet in jullie budget kijken maar op de motor gebruik ik een Zumo. Die is niet echt geschikt om te geocachen, alhoewel je er wel mee achter een pijltje aan kunt lopen en hij dan ook best wel heel nauwkeurig is en ook snel. Bijkomend voordeel is dat je alle caches van Nederland (en nog veel meer) als POI kunt laden, compleet met beschrijvingen. Ook gebruiken we hem heel vaak in de auto, vooral in het winterseizoen. Op de motorfiets heb je in ieder geval een waterdichte GPS nodig. Met een 60CS(X) kun je navigeren en ook uitstekend Geocachen. Er zitten meer functies op dan een Oregon. Ik heb hem vaak gebruikt met de klem op het nepleren kuipvakje van mijn oude GoldWing. Sinds enige tijd heb ik een Oregon 400T. In het veld een geweldig apparaat (met achtergrondverlichting aan) maar op de motor lijkt het me niks. Veel te moeilijk afleesbaar. Wat een heel groot voordeel is van de Zumo en de Oregon is dat ze een touchscreen hebben. Ook met (motor)handschoenen aan zijn ze uitstekend te bedienen.

Als je voor één GPS gaat dan zou ik de 60CSX aanbevelen. Op de motor veel beter afleesbaar dan de Oregon, ondanks het spiegelende scherm. In het veld onverslaanbaar door de vele functies die er op zitten. De Oregon heeft als voordeel, naast het touchscreen, dat je meestal binnen 20 seconcen een fix hebt. Zowel in de Oregon als in de 60CSX kun je ook cache-beschrijvingen als POI's laden.

De 60CSX geeft wel piepjes maar niet via een oortje en je hoort het niet op de motor. Op de Oregon heb ik nog geen geluid kunnen ontdekken.

 

Samenvattend: wil je een alles in één apparaat dan is de 60CSX heel geschikt, ook met kaarten van Europa verkrijgbaar. Ik weet niet zeker of de nieuwste versies van deze kaarten nog geschikt zijn voor deze, uitstervende, GPS. Op de motor is de Zumo een hele fijne GPS, niet al te veel toeters en bellen en heel goed bedienbaar met de handschoen en onder het rijden (wel oppassen natuurlijk). De Oregon is niet geschikt op de motor, wel in het veld.

 

Succes met de keuze.

 

PS: een tweedehandsje voor weinig geld is natuurlijk ook een optie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 weeks later...
Allemaal bedankt voor jullie antwoord, we hebben inmiddels een Oregon 400t besteld in Engeland en wachten af wanneer hij bezorgd wordt. Voor het prijsverschil kopen we de Topo NL kaart, en zo hopen we ‘the best of both worlds’ in huis te hebben.

 

voor navigatie heb je dan nog wel "Mapsource City Navigator" nodig, de aanwezige topo kaart en topo NL hebben geen weg informatie in de kaart staan.

 

gr.

Henry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...