Spring naar bijdragen

Welke GPS?


garfy

Aanbevolen berichten

Ik heb net een kwartiertje lopen knoeien met de 550. Maar helaas geen projecties op wat voor manier dan ook.

...

Ik denk dat je moet kiezen: spraak of projectie.

Op zichzelf is projectie met de nuvi 550 natuurlijk wel mogelijk, zij het dat het een soort van doe-het-zelf functie is.

 

Want de cache-opdracht 'Maak vanuit WP3 een waypoint WP4 aan op 275 meter in de richting 187º' kun je natuurlijk ook oplossen door gewoon in zuidelijke richting te wandelen en de plek op te zoeken vanwaaruit je WP3 ziet op een afstand van 275 meter in de richting 7º.

In een beetje bebouwing is dat onmogelijk. Of je moet door huizen, spoorlijnen, snelwegen, kanalen, sloten e.d. kunnen lopen én kijken.

Ik vond dat "een beetje" lastig.

Over de projectie-mogelijkheid heb ik Garmin(.nl) gemaild en kreeg direct antwoord dat het inderdaad niet kan en dat men niet van plan is om het in een komende update toe te voegen. Ik denk, omdat dan niemand meer een echte "outdoor" koopt :)

bewerkt door Nuffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Over de projectie-mogelijkheid heb ik Garmin(.nl) gemaild en kreeg direct antwoord dat het inderdaad niet kan en dat men niet van plan is om het in een komende update toe te voegen. Ik denk, omdat dan niemand meer een echte "outdoor" koopt :)

Ja, dat zou zo maar kunnen. Toch vind ik het raar dat je zo'n apparaat in de markt positioneert als een apparaat dat ook geschikt is voor geocachen en wherigo-caches, maar vervolgens een van de belangrijkste geocachingfuncties weg laat.

Of zou het veelvuldig gebruik van de projectie-functie typerend voor Nederlandse caches zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de projectie-mogelijkheid heb ik Garmin(.nl) gemaild en kreeg direct antwoord dat het inderdaad niet kan en dat men niet van plan is om het in een komende update toe te voegen. Ik denk, omdat dan niemand meer een echte "outdoor" koopt :lookaround:

Ja, dat zou zo maar kunnen. Toch vind ik het raar dat je zo'n apparaat in de markt positioneert als een apparaat dat ook geschikt is voor geocachen en wherigo-caches, maar vervolgens een van de belangrijkste geocachingfuncties weg laat.

Of zou het veelvuldig gebruik van de projectie-functie typerend voor Nederlandse caches zijn?

Ben ik helemaal met je eens. Het is ook vreemd, temeer daar het, volgens mij, een kleinigheid is om het wel in een update mee te nemen.

Maar zoals ik al zei: er zullen wel verkoop-strategische redenen achter zitten.

Verder bevalt het apparaat mij overigens prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net een kwartiertje lopen knoeien met de 550. Maar helaas geen projecties op wat voor manier dan ook.

...

Ik denk dat je moet kiezen: spraak of projectie.

Op zichzelf is projectie met de nuvi 550 natuurlijk wel mogelijk, zij het dat het een soort van doe-het-zelf functie is.

 

Want de cache-opdracht 'Maak vanuit WP3 een waypoint WP4 aan op 275 meter in de richting 187º' kun je natuurlijk ook oplossen door gewoon in zuidelijke richting te wandelen en de plek op te zoeken vanwaaruit je WP3 ziet op een afstand van 275 meter in de richting 7º.

Nee dat kan niet: je kan namelijk de richting van een waypoint niet zien. Wellicht wel de afstand, maar daar ben ik nog niet zo zeker van omdat de nuvi er vanuitgaat dat hij je over de weg gaat brengen.

 

Nee ik denk dat een Nuvi niet de ideale gps voor geocachen is, of zal worden.

 

Deze is gemaakt voor het volgen van de aanwijzingen die het app je geeft. Of dat nu wandelen fietsen of met de auto is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...