Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vandaag tijdens het cachen kwam ik deze tegen en vraag me af wat het is;

Beesttijdenscachen001.jpgBeesttijdenscachen002.jpg

 

Beesttijdenscachen003.jpg

 

Sorry voor de slechte foto's. Ik heb ze gemaakt met m'n oude telefoon.

Weet iemand wat het is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk persoonlijk, dat het "gewoon" een ruige dwergvleermuis is.

 

In de toestand op de foto, kan het lijfje inderdaad ca 5 cm groot zijn. Ik weet niet of je hem ook vliegend hebt gezien, maar de vleugelspanwijdte zou dan zo'n 20 a 25 cm moeten zijn.

 

Deze soorten (de gewone en de ruige) komen overigens vrij algemeen voor, ook bij ons in de wijk zijn ze regelmatig te zien (Rotterdam Hilligersberg / Schiebrioek) Er hanger hier diverse (bevolkte) nestkasten en 's avonds ie je ze vaak bij lantaarnpalen jagen.

Op deze site vind je wat meer info over vleermuizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zowel pompoenen als courgette in de tuin en deze lijkt toch echt sprekend op mijn pompoenen en totaal niet op mijn courgette.

Vanmorgen het mes er in gezet en inderdaad pompoenachtige zaden aangetroffen in de draderige structuur die ik van een pompoen gewend ben.

Ben toch nog steeds benieuwd wat voor pompoen precies en of hij goed eetbaar is (onze jongste wil er zo graag soep van eten). Hopelijk blijkt er morgen nog een vrucht aan de plant te zitten en kunnen we kijken wat voor kleur die krijgt.

De binnenkant heeft overigens wel al vrij veel geur, is dat ook al zo bij nog niet rijpe pompoenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de antwoorden.

Ik heb hem niet vliegend, en zelfs niet bewogen gezien.

Ik heb wel een foto van onderuit, daar zijn de oortjes beter te zien.

Ik ga morgen weer werken en ben benieuwd of hij er nog is.

Om de een of andere reden heb ik jullie berichten bij 'bekijk nieuwe inhoud' gemist. Vandaar mijn late reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zowel pompoenen als courgette in de tuin en deze lijkt toch echt sprekend op mijn pompoenen en totaal niet op mijn courgette.

Vanmorgen het mes er in gezet en inderdaad pompoenachtige zaden aangetroffen in de draderige structuur die ik van een pompoen gewend ben.

Ben toch nog steeds benieuwd wat voor pompoen precies en of hij goed eetbaar is (onze jongste wil er zo graag soep van eten). Hopelijk blijkt er morgen nog een vrucht aan de plant te zitten en kunnen we kijken wat voor kleur die krijgt.

De binnenkant heeft overigens wel al vrij veel geur, is dat ook al zo bij nog niet rijpe pompoenen?

 

Het kan wel degelijk de gourgette "Ronde de Nice"zijn, zoals eerder voorgesteld.

Rankende gourgettes kunnen heel goed rond zijn/ of zijn per definitie rond, dat weet ik niet echt meer...

 

Een pompoen? Misschien een kastanje pompoen.

In dat geval is het vruchtvlees oranje.

 

Jammer dat je wel de vrucht laat zien, maar niet de plant of het blad.

Dat geeft misschien wat meer aanknopingspunten.

Sommige vruchtsoorten verkleuren later nog bij het rijpen.

Dat kan bijvoorbeeld van bijna wit tot oranje gaan.

 

Enfin, er staat vrij veel op internet over pompoenen en gourgettes.

Misschien komen we het nog eens met zekerheid te weten.

 

In ieder geval smakelijk eten... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zoekt zijn plaats in de erwtensoep op.

 

Voor op een bbq:

Neem grote exemplaren. Steek de kreeften door de kop, Draai daarna het uiteinde van het staartje er voorzichtig af en trek het darmkanaaltje ermee uit. Steek een houten prikker in het gaatje waar het darmkanaal heeft gezeten. Marineer de kreeft en gaat m voorzichtig gaar bbqn. Smullen maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een pompoen? Misschien een kastanje pompoen.

In dat geval is het vruchtvlees oranje.

Het vruchtvlees was (nu nog) geel met een lichtgroene zweem

 

 

Jammer dat je wel de vrucht laat zien, maar niet de plant of het blad.

Dat geeft misschien wat meer aanknopingspunten.

Sommige vruchtsoorten verkleuren later nog bij het rijpen.

Dat kan bijvoorbeeld van bijna wit tot oranje gaan.

 

Ik heb het er nog met de tuintjesjuf over gehad en zij heeft wel de plant gezien. Het is een rankende plant (kruipt door de tuin), dus geen courgette. Hij heeft vrij grote bladeren die vrij 'rond' zijn (niet diep ingekerfd) en is prikkerig. Er zaten helaas (nog) geen nieuwe vruchten aan die ik aan haar kon laten zien, maar na mijn beschrijving geloofde ze niet echt dat de vrucht nog oranje zou worden (daar was hij al te groen voor). Het blijft dus nog even een mysterie. De volgende keer dat ik in de tuin ben, zal ik een foto van de plant maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...