Spring naar bijdragen

Kwaliteit in Geocaching-land


Team jemar

Aanbevolen berichten

Ik ben ook niet zo lang bezig en ervaren. N.a.v. diverse gevonden caches heb ik wel een paar leuke ideeen. Maar n.a.v. de heftige discussies over kwaliteit etc. Durf ik die niet uit te werken.

 

klob

 

 

Misschien zit het em in de originaliteit hoe de cache eruit ziet en hoe je het verstopt hebt? En hoe je aan de coordinaten komt als cacher?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben ook niet zo lang bezig en ervaren. N.a.v. diverse gevonden caches heb ik wel een paar leuke ideeen. Maar n.a.v. de heftige discussies over kwaliteit etc. Durf ik die niet uit te werken.

 

klob

 

 

Gewoon doen Klob. Nieuwe ideeen zijn altijd welkom :thumbdown: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flutcaches bestaan niet. Ja de ene cache spreekt de ene cacher misschien meer aan dan de ander maar de cache is zoals de legger hem bedoeld heeft.

Ook ik heb al eens openlijk in een logje moeten aanschouwen dat het misschien beter zou kunnen maar de intentie van deze cache ligt bij mij ergens anders. Namelijk de weg er naar toe en dan is een 'simpele' verstopplek op zijn plaats. Want daar gaat het om. Het een en ander moet in verhouding staan met de gedachten en de intenties van de legger. Ergo: Flutcaches bestaan niet.

 

Vergeet niet, je wordt als cacher alleen maar deelgenoot gemaakt met de gedachten van de legger en dat kan op verschillende manier. En dat is juist hetgene wat deze 'sport' zo mooi maakt. De diversiteit in caches, locaties, gedachtengangen/kronkels en wat al niet meer.

 

Prachtig, ik hou van deze sport in al zijn facetten. En ja, soms denk ik ook dat zou ik anders doen. Maar ik ben de legger niet. En dat zouden meer mensen moeten denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flutcaches bestaan niet. Ja de ene cache spreekt de ene cacher misschien meer aan dan de ander maar de cache is zoals de legger hem bedoeld heeft.

Ook ik heb al eens openlijk in een logje moeten aanschouwen dat het misschien beter zou kunnen maar de intentie van deze cache ligt bij mij ergens anders. Namelijk de weg er naar toe en dan is een 'simpele' verstopplek op zijn plaats. Want daar gaat het om. Het een en ander moet in verhouding staan met de gedachten en de intenties van de legger. Ergo: Flutcaches bestaan niet.

 

Vergeet niet, je wordt als cacher alleen maar deelgenoot gemaakt met de gedachten van de legger en dat kan op verschillende manier. En dat is juist hetgene wat deze 'sport' zo mooi maakt. De diversiteit in caches, locaties, gedachtengangen/kronkels en wat al niet meer.

 

Prachtig, ik hou van deze sport in al zijn facetten. En ja, soms denk ik ook dat zou ik anders doen. Maar ik ben de legger niet. En dat zouden meer mensen moeten denken.

 

 

Als flutcaches niet bestaan, wat doen we dan nog met GeoD'ors ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medecachers,

 

Het is me opgevallen dat hier inderdaad wel meer over gediscussieerd wordt op het forum.

 

Maar wat voor de één een flutcache is, is wellicht voor een ander leuk om te doen. Persoonlijk vind ik juist de afwisseling tussen makkelijke en moeilijke caches erg leuk. En voortuincaches? Ik ben daardoor op plekken in wijken gekomen waar ik anders nooit gekomen zou zijn...

 

Dus wat mij betreft is er bestaansrecht voor beide soorten... En vooral omdat de invulling voor ieder persoonlijk is. Je bent tenslotte niet verplicht om achter de cache aan te lopen...

 

Tuurlijk zijn er mensen gericht op "scoren", maar dat is toch niet erg? Vinden de "scoorders" het dan vervelend dat er mensen zijn die liever lange wandelingen maken???

 

Ik vermaak mij prima met het cachen, zowel de snelle als de moeilijke en/of lange doe ik graag... Ik ben eenieder die de moeite neemt een cache te leggen, er iets leuks bij te verzinnen en dan deze ook nog weten te onderhouden, dankbaar voor de moeite die ze doen om een ander plezier te doen.

 

Groeten,

Edwin

Team Mr.Atari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het leukste als een cache een historie, cultuur of natuurwaarde heeft. Of als een cache qua technieken zo goed is, dat het niet uitmaakt waar die ligt.

Dit is voor ons ook een belangrijk uitgangspunt. We storen ons zoals TP niet zozeer aan 'het veranderen' van 'de sport', maar zoeken de parels er voor onszelf uit. Vooralsnog hebben wij niet de ervaring dat we ondersteboven gelopen worden door horden geocachers, dat zou wel een reden zijn om te verhuizen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- de kwaliteit van het merendeel van de geocache's is bedroevend...

 

- op dit forum valt veel te verbeteren.

 

Ik, Rini, heb even niet zo'n behoefte aan een discussie maar ben het er wel mee eens dat een aantal caches een bedroevende kwaliteit heeft. Ook het onderhoud laat ooit te wensen over. Toch gaan wij ervan uit dat iedereen op zijn/haar/hun manier er van wil maken wat er van te maken valt. Laten we de caches DIE WE GEDAAN HEBBEN naar eigen ervaring beoordelen en niet een algemeen oordeel vellen over caches die we niet kennen.

 

Wat ik wel jammer vind, en die discussie is misschien al eens eerder gevoerd, is dat de virtuals niet meer mogen.

Er wordt vaak geschreven dat een cache vaak zelf niet zo goed is maar dat het gaat over de omgeving waarin de cache geplaatst is.

Het is niet altijd mogelijk om in een prachtige of bijzondere omgeving een cache te plaatsen. Wij hebben bij het samenstellen van Rondje Bernheze enkele zeer bezienswaardige plekjes weg moeten laten omdat ze ons zeer ripgevoelig leken.

Ik heb toen in gedachten regelmatig gesmeekt om een virtual te mogen plaatsen.

 

Ik zou zo graag willen weten of er geen andere mogelijkheid is om dit "probleem" op te lossen zodat er meer kwalicaches geplaatst kunnen worden.

Ik weet dat Wherigo een mogelijkheid is maar dat is (nog) niet voor iedereen weggelegd.

Misschien heeft iemand een lumineus idee? Ik in ieder geval nog niet.

 

Ik wilde dit in ieder geval even kwijt in de hoop dat het bijdraagt tot een totale kwaliteitsverbetering.

 

Over het forum heb ik geen echte mening. Wij verschijnen niet zo vaak op het forum en ik moet nog even wennen aan de nieuwe layout die er overigens op het eerste oog goed uitziet. :thumbdown:

 

Rini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt toch van te voren beoordelen wat voor "soort" cache het is? Dan laat je de oprapers gewoon liggen en doe je bijvoorbeeld alleen de multi's.

 

Ik heb zelf een voorkeur voor multi-caches in historische steden. Dus hop ik net zo lang op de kaart rond tot ik er een heb. Alle beschrijvingen waarvan ik denk "hmmm..." laat ik links liggen. Je hóeft ze niet allemaal te doen. Beetje kieskeurigheid op zijn tijd kan geen kwaad. En een Geo dÓr kan ook helpen om de kwaliteit van je keus te bepalen.

 

En over de kwaliteit van dit forum:

 

1: Als ik (als newby) een vraag stel krijg ik snel, duidelijk en uitgebreid antwoord.

2: je hoeft niet elk draadje te volgen

3: Een forum modereren is vrijwilligerswerk. Wat meer waardering zou op zijn plaats zijn

4: c'est le ton qui fait le music...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flutcaches bestaan niet. Ja de ene cache spreekt de ene cacher misschien meer aan dan de ander maar de cache is zoals de legger hem bedoeld heeft.

Ook ik heb al eens openlijk in een logje moeten aanschouwen dat het misschien beter zou kunnen maar de intentie van deze cache ligt bij mij ergens anders. Namelijk de weg er naar toe en dan is een 'simpele' verstopplek op zijn plaats. Want daar gaat het om. Het een en ander moet in verhouding staan met de gedachten en de intenties van de legger. Ergo: Flutcaches bestaan niet.

 

Vergeet niet, je wordt als cacher alleen maar deelgenoot gemaakt met de gedachten van de legger en dat kan op verschillende manier. En dat is juist hetgene wat deze 'sport' zo mooi maakt. De diversiteit in caches, locaties, gedachtengangen/kronkels en wat al niet meer.

 

Prachtig, ik hou van deze sport in al zijn facetten. En ja, soms denk ik ook dat zou ik anders doen. Maar ik ben de legger niet. En dat zouden meer mensen moeten denken.

 

 

Als flutcaches niet bestaan, wat doen we dan nog met GeoD'ors ?

 

 

 

Let op het woordje diversiteit. Ik zeg niet dat alle caches hetzelfde zijn.

 

Probeer het hele verhaal te lezen, snellezen is op een forum meestal funest omdat dan nuances gemist kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Flet

 

De enige manier om mensen op een mooie maar ripgevoelige plek toch te laten cachen is er een 1 traps multi van te maken, zo zijn ze toch op de lokatie geweest en kun je zelf de cache op een iets minder rip gevoelige plek in de buurt verstoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als flutcaches niet bestaan, wat doen we dan nog met GeoD'ors ?

 

Om waardering voor bepaalde caches te uiten???

Eigenlijk is die vraag vergelijkbaar als "waarom is er een Top 40" (o.i.d.)

 

Het is natuurlijk ook een manier om mensen te motiveren om leuke caches te verzinnen...

 

Groeten,

Edwin

Team Mr.Atari

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip,

Traditionals zijn volgens mij bijna per definitie snelle caches.

knip

 

Daar ben ik het niet mee eens. In Nederland is dat steeds vaker zo (vol is immers vol). In Frankrijk loop je voor een traditional (in ieder geval een apar jaar geleden) meer dan voor menige multi in Nederland. Nu kun je die landen natuurljk niet echt vergelijken voor wat betreft natuur, maar toch.

 

Ik ben van mening dat je voor een traditional naar een plek gelokt moet worden waar je anders waarschijnlijk nooit naar toe zou zijn gegaan. En soms valt dat tegen en soms valt dat heel erg mee. De verrassing is net dat je dat vooraf niet altijd goed kunt inschatten.

 

Edit: er is natuurlijk niks mis met een snelle cache, soms ben ik ook liever lui dan moe.

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik vind wel dat er ook wat meer aandacht mag worden besteed aan het verstoppen, ik zie weinig originele knutsels, maar ja, dat kost ook tijd :blush:

Er ligt dan genoeg voor je rondom Zwolle. Originele verpakkingen? Bokito bijvoorbeeld! Multi's? Kijk eens in mijn profiel :blush: .

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Flet

 

De enige manier om mensen op een mooie maar ripgevoelige plek toch te laten cachen is er een 1 traps multi van te maken, zo zijn ze toch op de lokatie geweest en kun je zelf de cache op een iets minder rip gevoelige plek in de buurt verstoppen.

 

Ben ik nou zo dom :blush: of ben jij zo slim? :blush: Dit is inderdaad een goed idee al paste het niet in de RB politiek. Wij gaan hier zeker over nadenken.

Wij zijn van plan om, als laatste multicache, nog een grote klapper te plaatsen in de gemeente Bernheze. Misschien nemen we de "afgewezen"plekjes van RB daarin mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik vind wel dat er ook wat meer aandacht mag worden besteed aan het verstoppen, ik zie weinig originele knutsels, maar ja, dat kost ook tijd :blush:

Er ligt dan genoeg voor je rondom Zwolle. Originele verpakkingen? Bokito bijvoorbeeld! Multi's? Kijk eens in mijn profiel :blush: .

 

 

Ik klaag ook niet over de omgeving van zwolle, begrijp me goed, het is goed cachen hier. Maar ik word flauw van de hulsjes van fotorolletjes , waarvan je vaak al aan je klompen kan aanvoelen waar ze zullen liggen.( Bekleed dat ding met mos of zo, ben ik ook wat langer bezig. :blush: ) Ik hou er niet van als met de auto ben en vanaf de autostoel alleen maar onder een picknick-bankje hoef te duiken om een cannister te pakken. ik vind niet dat je deze hobby/sport dan erg serieus neemt.Zeker als er in de omgeving niets te zien of te beleven valt. Ik mis de zin van de cache op dat moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...