Spring naar bijdragen

Hoe neem jij je GPS mee?


  

252 leden hebben gestemd

  1. 1. Als ik mijn GPS meeneem, dan ......

    • stop ik hem los in mijn zak
      63
    • hang ik hem aan de lanyard om mijn nek
      52
    • heb ik een neopreen etui waar hij in zit
      20
    • hang ik hem aan mijn riem met een belt-clip
      28
    • hang ik hem aan mijn rugzak/riem/etc met een carabiner haak
      43
    • doe ik het anders
      46


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik gebruik de belt clip. Niet aan m'n riem maar aan de schouderban van m'n rugzak. De GPS hangt dan op m,n schouder en is makkelijk te pakken enweer terug te hangen. De belt clip verslijt wel zodat z'n borging niet goed blijft werken. Maar dat duurt tenminste een jaar.

 

Geldt voor ons ook, de laatste optie dus. Beltclip aan de schouderband van de rugzak.

 

In het veld heb ik mijn gps (een 60Cx) óf in de hand óf aan de riemclip. Ik heb hem in het veld nooit in een hoesje, omdat dat niet prettig werkt.

 

Bij het vervoer (bv. in jaszak of rugzak) heb ik hem in een neopreen tasje. Dit als bescherming tegen krassen e.d.

 

Overigens zijn die neopreen tasjes vaak ook wel goedkoper te krijgen. Ik heb er een van Gilsson.

 

Inderdaad, neopreenhoesje belemmert het efficient omgaan met de bediening van de knopjes.

Schermfolie is handiger.

 

Op de fiets gebruik ik de houder waarbij een hoesje al helemaal niet past. Hoesje is dus alleen handig tegen krassen in je rugzak.

 

 

Misschien begrijp ik het verkeerd.

Maar ik heb het als volgt.

Ik gebruik de beltclip meestal op mijn riem, maar als de rugzak gebruik op de borstriem.

Het clipje zelf is als eens naar achter geklikt.

Toen heb ik daar een stevig stuk (alu)tape achter geplakt.

Nu blijft hij goed zitten.

Toen ik de eerste verloren ben, heb ik een nieuwe aangeschaft en gelijk weer tape achter geplakt.

Zit nog steeds goed, na een half jaar.

Inmiddels de eerste weer terug gevonden, dus heb ik er nu twee.

 

Van slijtage nog niets gemerkt.maar ik kan even voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens vervoer zit hij in een hoesje van een oude ladyshave.

 

Tijdens lopen van lange rechte stukken zit ie aan de belt clip aan de rugzak, als we vaak van paadje moeten veranderen in de hand. In de auto met een zuignap met een houder eraan en diezelfde houder past dan ook weer op een steuntje op de fiets.

 

Het neopreentasje hebben we na 3 maanden ergerlijk proberen maar in de kast gegooid.

Omdat het plastic aan de toetsjes plakt moesten we zo idioot hard (en vaak ook herhalend om het coörd te zien veranderen) op de knoppen drukken dat we denken dat de toetsen daar door veel meer te lijden hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om op de cache lokatie te komen zit hij of op het dashbord van de auto of als ik met de motor ga in een beugel op het stuur, geleverd door Notter.

Bij cachen hangt hij aan de clip aan de borstband van de rugzak.

Bij het kanoeën zit hij gezekerd aan mijn spatzeil.

Bij het fietsen aan het stuur door middel van de bijgeleverde klip.

groet,

Derk :thumbdown:

p.s dat neopreenhoesje is de prullenbak in gegaan

bewerkt door de Duitjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd een lanyard tegen het vergeten of het (in het water, wat me eens is gebeurd) laten vallen. Verder heb ik een ruim tasje met draagriem waar hij snel en makkelijk in- en uitgehaald kan worden tijdens lopen of zoeken. Ook handig om reservebatterijen in op te bergen.

Op de fiets gebruik ik de fietsclip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hebben onze Colorado met aan de rugzak.

Dit hebben we gedaan door de belt-clip van de GPSMAP aan onze rugzak te hangen en we hebben zelf een blokje gemaakt welke aan de beugel van de Colorado hebben bevestigd.

Altijd handig als je voor je werk bezig bent met kunststoffen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een klein schoudertasje waar ik een geocache logo op heb geborduurd. Het tasje is nu dus officieel 'gemerkt' als het geocache tasje! Aan de band heb ik de riemclip zitten en daar zit (uiteraard) mijn garmin aan. Zo zit ie altijd tegen het tasje aan bij mn heup en kan ik m snel en makkelijk pakken. Verder gebruik ik het tasje voor de cache-omschrijving, reserve batterijen, rekenmachine, spiegeltje etc. alles wat maar nodig is voor die cache en als het een lange tocht is wat eten en drinken. Voor op de fiets heb ik nog niks. En in de auto ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De houder van Garmin voor aan het fietsstuur is naar mijn mening heel handig en robuust.
Vandaag voor het eerst een paar caches op de fiets. Fietsen met je gps in de hand gaat niet zo makkelijk....

Nah, das ook toevallig. Gister tweeëndertig caches in ons mooie brabant gedaan, alles mee: reservebatterijen, boterhammetjes met kaas, kaart, fietspomp... en dan ontdekken dat je je handige Garminhouder vergeten bent. Gelukkig zat er ergens nog zo'n elastiek aan m'n fiets, die het echt prima deed. Ik ga nooit meer op pad zonder een paar extra van die dingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Heb net een Oregon en die houdt ik gewoon in de hand of ik hang hem met de bijgevoegde Carabiner-haak een een lusje van mijn jas, een lusje aan de broek, of een lusje aan de rugzak etc etc....

 

Waar ik nu nog wel aan zit te denken is een autohouder+lader zodat ik de Oregon ook in de auto kan gebruiken (staat stoer, naast een tomtom, smartphone met OZI oid (bellen voor hulp natuurlijk :)) ook nog een Oregon aan het raam :P ) en dat hij bij kan laden tijdens de ritjes...en dat ik een leuke track kan bijhouden zodat achteraf de afgelegde route kan zien inclusief de autokilometers.

 

Ik denk dat ik die binnenkort nog ga bestellen....heeft hier iemand ervaring mee?

 

en misschien, als we dan toch bezig zijn, ook nog een houder voor op het fietsstuur ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Voor zowel de etrex legend Hcx als voor de oregon 300 hebben we een carabiner haak voor aan de rugzak, en een fiets-steun. Ook hebben de gps wel aan een lanyard om de nek hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel mooi I love geocaching keycord waar de gps aan zit. Vaak in onze hand, bij langere stukken om de nek.

Mochten we een eindje moeten rijden, dan eerst de coordinaten op de navnav en daarna de gps (mobiel is niet erg nauwkeurig)...

bewerkt door illusen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...