Jump to content
Heirbaut Hunters

Wat betekenen de D'tjes in het sateliet zoekscherm

Recommended Posts

Mijn etrex legend laat zo af en toe een D zien in het satelietzoekscherm. Dat is in het staafdiagrammetje waarin de sterkte van de ontvangst van de satelieten wordt weergegeven. Weet iemand wat dit betekent?

Een 'D' geeft aan dat het signaal van de betreffende satelliet gecorrigeerd wordt via het WAAS/EGNOS systeem. Dat kan een nauwkeuriger positie verschaffen; zie de verwachte nauwkeurigheid die op je scherm wordt aangegeven.

Meer kun je vinden door op WAAS te zoeken, dan vind je o.a. dit draadje.

++ Lex ++

Hoi

Ik ben in het bezit van een map 60C. De Dtjes in het scherm heb ik al mee gemaakt maar allen als in in de alpen ben op ruime hoogte ( boven de 1800 mrt).

Hier in het vlakke heb ik het nog niet mee gemaakt.

Groetjes Piet

Tjonge jonge jongen zeg, wat is het lezen van een gebruiksaanwijzing toch moelijk he?

Tjonge jonge jongen zeg, wat is het lezen van een gebruiksaanwijzing toch moelijk he?

Wil je aangeven waar je op doelt? Deze opmerking kan ik alleen koppelen aan de initiele post van augustus 2003. En aangezien ik dat zelf gepost heb, kan ik je mededelen dat de handleiding van de Legend daar niks over zegt.

Zo wordt sluiten van oude draadjes steeds meer een te overwegen optie.

Of huh, weet je het nog steeds niet C? :yes:

Kruimel (gniffel gniffel)

Wil je aangeven waar je op doelt? Deze opmerking kan ik alleen koppelen aan de initiele post van augustus 2003. En aangezien ik dat zelf gepost heb, kan ik je mededelen dat de handleiding van de Legend daar niks over zegt.

Net als de software versies veranderd er ook wel eens een manual. De allernieuwste manual kan je hier vinden.

Ik heb de actuele manual voor de Etrex Legend er eens op nageslagen en zie toch duidelijk wat staan op pagina 5.

Hopelijk brengt geeft jou dit meer informatie.

Net als de software versies veranderd er ook wel eens een manual. De allernieuwste manual kan je hier vinden.

Uiteraard wist ik het allang, van die 'D', maar bedankt voor het linkje naar de nieuwe handleiding.