Spring naar bijdragen

TopoNLplus: Topokaarten à la Colorado


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Mooi! Werkt dit ook op de GPSmap60Cx ipv GPSmap60CSx?

 

Ik heb er vanmiddag even mee zitten spelen. Werkt eigenlijk erg eenvoudig (achteraf).

 

Met de MapsetToolkit verwijder je met Uninstall in feite alleen de registersleutel. Via Install a(n) Existing Mapset voeg je weer een registersleutel toe, maar dan incl. de verwijzing naar de .typ file.

 

Ook nog even via de link het typ bestandje aangepast. Naar mijn mening zie in teveel dikke rode wegen, die heb ik iets dunner gemaakt. Ga van de week nog een paar aanpassing testen.

 

Gewoon even proberen met een kopie van Outdoor.

 

Ik heb overigens een 60CSx.

 

John

bewerkt door jnederhand
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is bij deze V1.1 de heide bug opgelost?

Nee

 

Is het ook mogelijk om dit ook op andere Topo's los te laten?

In theorie wel.

 

ik krijg bij versie 1.1 witte stippen op de kaart bij bijvoorbeeld kerken/bepaalde gebouwen.

 

verder vind ik het een zeer leuke aanvulling.

 

Kan je een voorbeeld geven (coördinaat).

 

Je moet even wat meer uitleg op hoofdlijnen geven. Begrijp ik goed dat je een bestand maakt en uploadt waarmee je de weergave van Topo-kaarten op de

GPSmap60CSx kunt wijzigen?

Zo ja, volstaat het dan om jouw bestand te uploaden?

Kort door de bocht, Ja.

Maar je moet eerst Mapsource vertellen dat hij dit bestand moet gebruiken.

Hiervoor heb ik de SetupTopoNLplus.exe gemaakt.

Vervolgens moet de de Topo kaarten opnieuw in de GPS laden.

 

Welk screenshot hierboven geeft dan weer hoe de kaarten er uit zien?

Zie mijn bericht #6

 

 

 

 

Mooi! Werkt dit ook op de GPSmap60Cx ipv GPSmap60CSx?

Ja, ik kan het niet voor je testen.

Maar of je een S versie hebt of niet maakt hier lijkt mij niets uit.

Dat je een x versie hebt is hier van belang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De witte vlekken heb ik ook gezien.

Deze komen tevoorschijn als je veel details laat zien. Je ziet ze bijvoorbeeld op de plek waar vroeger een symbool van een school stond.

Waarschijnlijk zijn er meer symbolen die zich nu manifesteren als witte vlekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bruine Beren:

Hiervoor heb ik de SetupTopoNLplus.exe gemaakt.

 

Mijn vraag : Zit dit exe bestand ook in de toponlplus.zip ?

 

Enne ...

 

Als ie voor een Vista werkt, werkt ie zeker ook voor de LEGEND ? :thumbup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toegepast op de Nederlandse kaarten, echter nu niet meer grensoverschrijdend cachen. In de 'oude' situatie liep de kaart Maastricht netjes over in de Belgische kaart. Nu dus niet meer en ben ik genoodzaakt Maastricht uit te schakelen. Zonder kaart is natuurlijk mogelijk :thumbup: maar je hebt ze of je hebt ze niet... toch?

Kaarten laden maar bij overlappen bij landsgrens houdt alles op. Heeft dit iets te maken met het wegvallen van de transparantie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toegepast op de Nederlandse kaarten, echter nu niet meer grensoverschrijdend cachen. In de 'oude' situatie liep de kaart Maastricht netjes over in de Belgische kaart. Nu dus niet meer en ben ik genoodzaakt Maastricht uit te schakelen. Zonder kaart is natuurlijk mogelijk :blush: maar je hebt ze of je hebt ze niet... toch?

Kaarten laden maar bij overlappen bij landsgrens houdt alles op. Heeft dit iets te maken met het wegvallen van de transparantie?

 

Als ik de Belgische en Nederlandse Topo transparant maak werkt het goed.

 

 

werkt dit ook voor Topo België?

Ja het kan, wel ff het .typ file andere naam geven maar dan lukt het ( bij mij wel )

 

Lijkt wel te werken op de PC in MapSource, maar niet op de GPS.

In het .TYP bestand staat een verwijzing naar het nummer van de set topo kaarten.

Als je dit nummer veranderd in het nummer van de Belgische topo (619) dan werkt ook op de GPS.

Echter is de Belgische topo heel anders opgebouwd dan de Nederlandse, hier door zal niet alles meer zichtbaar zijn.

 

Wil je het goed doen dan moet je een hele nieuwe .TYP maken speciaal voor de Belgische Topo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vraag : Zit dit exe bestand ook in de toponlplus.zip ?

:thumbup:

Als ie voor een Vista werkt, werkt ie zeker ook voor de LEGEND ? :cry::holiday:

Als het een LegendHCx is, denk het wel.

 

Legend Cx ? :beerchug:

 

Voorlopig moet ik eerst een uitgebreidere TOPO kaart zien te bemachtigen, vooralsnog zie ik de hoofdwegen en sommige uitvalswegen, geen straten en paadjes etc....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...