Spring naar bijdragen

TopoNLplus: Topokaarten à la Colorado


deBruineBeren

Aanbevolen berichten

Maar goed, FID moet 802 zijn en Productcode 1.

 

Iemand die trouwens het FAMILY nummer weet van Topo OnRoute Fietskaart Nederland?

 

De REG_BINARY entry in het register is 16 14. Dus rekening houdend met de Hexadecimale notatie zou dat Family 588 moeten zijn als ik het goed heb.

 

EDIT: Bruine beren heeft het antwoord ook al gegeven en ik zie dat ik de Hex <> decimal conversie net FF verkeerdom gedaan heb, blijkbaar :thumbup: Duss... Family 5142 :)

bewerkt door Team Noorderlingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

...

Het registerpad van Mapsource in Vista 64 bits wijkt af van het 'gewone' 32 bits registerpad :thumbup: . Het kan dus zijn dat de door jou genoemde installer een registry entry op de verkeerde plek maakt. Wellicht handig als de Vista gebruikers even melden welke Vista versie wordt gebruikt..... Mocht het idd Vista 64 bits betreffen die niet werkt, laat dit dan even weten. Dan zoek ik de juiste registry entry even op. Kan FF duren, zit nu even niet achter m'n Vista bak ....

 

Het gaat om Windows Vista 32 bits (SP1). De MapSource versie is 6.5 (installatie vanaf de TopoNL-CD). Nog steeds niet gelukt helaas :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Het registerpad van Mapsource in Vista 64 bits wijkt af van het 'gewone' 32 bits registerpad :thumbup: . Het kan dus zijn dat de door jou genoemde installer een registry entry op de verkeerde plek maakt. Wellicht handig als de Vista gebruikers even melden welke Vista versie wordt gebruikt..... Mocht het idd Vista 64 bits betreffen die niet werkt, laat dit dan even weten. Dan zoek ik de juiste registry entry even op. Kan FF duren, zit nu even niet achter m'n Vista bak ....

 

Het gaat om Windows Vista 32 bits (SP1). De MapSource versie is 6.5 (installatie vanaf de TopoNL-CD). Nog steeds niet gelukt helaas ;)

 

 

Hmmm.... tja dan weet ik het ook FF niet... Maar goed, om toch nog maar even de verschillen in registry entries aan te geven:

 

VISTA 32 bits (en alle andere 32 bits M$ producten denk ik):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_802]

 

VISTA 64 bits:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_802]

 

Het betreft dus de toevoeging Wow6432Node na de entry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\

 

EDIT: Maarre, als ik het goed lees gebruik je versie zes-punt-vijf van Mapsource? Nu zullen een hoop mensen direct roepen dat niet iedere Mapsource versie upgrade een verbetering is, maar als ik de Changelog tussen versie 6.5 en de huidige 6.15.x (klikkerdeklik) bekijk, zou een kleine update misschien her en der een verbetering kunnen brengen :)

bewerkt door Team Noorderlingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, FID moet 802 zijn en Productcode 1.

 

Iemand die trouwens het FAMILY nummer weet van Topo OnRoute Fietskaart Nederland?

 

De REG_BINARY entry in het register is 16 14. Dus rekening houdend met de Hexadecimale notatie zou dat Family 588 moeten zijn als ik het goed heb.

 

EDIT: Bruine beren heeft het antwoord ook al gegeven en ik zie dat ik de Hex <> decimal conversie net FF verkeerdom gedaan heb, blijkbaar :thumbup: Duss... Family 5142 :)

 

Die verwarring hield me dus ook even bezig, maar het is opgelost, beiden bedankt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Het registerpad van Mapsource in Vista 64 bits wijkt af van het 'gewone' 32 bits registerpad :thumbup: . Het kan dus zijn dat de door jou genoemde installer een registry entry op de verkeerde plek maakt. Wellicht handig als de Vista gebruikers even melden welke Vista versie wordt gebruikt..... Mocht het idd Vista 64 bits betreffen die niet werkt, laat dit dan even weten. Dan zoek ik de juiste registry entry even op. Kan FF duren, zit nu even niet achter m'n Vista bak ....

 

Het gaat om Windows Vista 32 bits (SP1). De MapSource versie is 6.5 (installatie vanaf de TopoNL-CD). Nog steeds niet gelukt helaas :)

 

 

Hmmm.... tja dan weet ik het ook FF niet... Maar goed, om toch nog maar even de verschillen in registry entries aan te geven:

 

VISTA 32 bits (en alle andere 32 bits M$ producten denk ik):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_802]

 

VISTA 64 bits:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_802]

 

Het betreft dus de toevoeging Wow6432Node na de entry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\

 

Mijn registry-entries zijn gelijk aan de eerste, en er is een TYP > REG_SZ > C:\MijnMap\Garmin\FAMILY_802\802plus.TYP bij... Misschien is dit ook niet het probleem. Het TYP-bestand zelf is bij mij overigens niet als een normaal tekstbestand te bewerken. Openen in Kladblok of een dergelijk programma laat allemaal vreemde tekens zien. Dit wordt dus toch nog even puzzelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Het registerpad van Mapsource in Vista 64 bits wijkt af van het 'gewone' 32 bits registerpad :thumbup: . Het kan dus zijn dat de door jou genoemde installer een registry entry op de verkeerde plek maakt. Wellicht handig als de Vista gebruikers even melden welke Vista versie wordt gebruikt..... Mocht het idd Vista 64 bits betreffen die niet werkt, laat dit dan even weten. Dan zoek ik de juiste registry entry even op. Kan FF duren, zit nu even niet achter m'n Vista bak ....

 

Het gaat om Windows Vista 32 bits (SP1). De MapSource versie is 6.5 (installatie vanaf de TopoNL-CD). Nog steeds niet gelukt helaas :)

 

 

Hmmm.... tja dan weet ik het ook FF niet... Maar goed, om toch nog maar even de verschillen in registry entries aan te geven:

 

VISTA 32 bits (en alle andere 32 bits M$ producten denk ik):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_802]

 

VISTA 64 bits:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_802]

 

Het betreft dus de toevoeging Wow6432Node na de entry HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\

 

EDIT: Maarre, als ik het goed lees gebruik je versie zes-punt-vijf van Mapsource? Nu zullen een hoop mensen direct roepen dat niet iedere Mapsource versie upgrade een verbetering is, maar als ik de Changelog tussen versie 6.5 en de huidige 6.15.x (klikkerdeklik) bekijk, zou een kleine update misschien her en der een verbetering kunnen brengen :rolleyes:

 

Waar kan ik zien welke bits mijn vista is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EDIT: Maarre, als ik het goed lees gebruik je versie zes-punt-vijf van Mapsource? Nu zullen een hoop mensen direct roepen dat niet iedere Mapsource versie upgrade een verbetering is, maar als ik de Changelog tussen versie 6.5 en de huidige 6.15.x (klikkerdeklik) bekijk, zou een kleine update misschien her en der een verbetering kunnen brengen :thumbup:

 

 

Dit wordt dus toch nog even puzzelen.

 

Team Noorderling zou hier toch wel eens de oplossing gevonden kunnen hebben.

FF een upgrade uitproberen zou ik zeggen, maar bedenk wel dat er na 6.13.7 een heleboel veranderd is.

linkje naar 6.13.7

bewerkt door deBruineBeren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inderdaad een prehistorische MapSource die voor problemen zorgde, precies zoals Team Noorderlingen het al zei :rolleyes:

 

De update naar 6.15.6 ging overigens niet zonder slag of stoot. De internet-update functie in mijn nog op stoom functionerende 6.5 werkte niet meer; heb dus 6.15.6 maar van de Garmin-site geplukt... Een herstart van de weer helemaal bij de tijd zijnde MapSource resulteerde in een crash, schijnbaar omdat ik een niet-compatible kaart gebruikte. Een perfecte fix hiervoor loste ook dit probleem op. Mijn complimenten aan de BruineBeren, het ziet er vééél beter uit zo! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...