Spring naar bijdragen

Logvraag bij een not-found


Macsels

Aanbevolen berichten

Niet gevonden is niet gevonden. Onze grootste frustratie ligt ergens in Duitsland, twee jaar bezocht en twee keer niet gevonden. Na ons echter weer wel.....dus helaas pindakaas. RIP of geen RIP maakt niet uit. Wel aardig dat ze het nog vragen, er zijn zat cachers die loggen zonder ooit iets in de handen te hebben gehad! En dan bedoel ik niet de nog bestaande virtuals en earthcaches :blush:

Een van onze frustraties was dat ding van jou Prof X, dat ding bij Lageveen. Pas na 4 keer bezoeken gevonden, maar dat geeft dan ook een enorme kik :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De foto is dan toch ook een heel duidelijke log dat de cacher er geweest is? Laat deze cacher er dan gewoon een gelukkige herinnering aan hebben.

 

Je hebt helemaal gelijk........c1_20070331_1418.jpg

 

wat mij betreft....duidelijk 1-0

 

De foto is het DUIDELIJKE BEWIJS dat ik bij het doel geweest ben. (en een gelukkige herinneringen dat ik er aan heb joh....:huh: )

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monty Python in de polder...

Dit najaar ga ik een weekend naar Vlieland. Speciaal om deze cache te zoeken. Dat kost me drie dagen, twee overnachtingen (Lange Paal), boot, auto, fietshuur, eten, kroeg. Voor twee personen. En ik moet ook nog 14 kilometer zand happen. Met het risico dat ik de cache niet vind. En dus ook niet log als 'found'.

Daarmee lijkt deze T-bone maatschappelijk gezien rijp voor eenzame opsluiting. De rest van het verhaal vertel ik t.z.t. in de log: FOUND of NOT FOUND...

 

T-Bones

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

My two bits: Gevonden is gevonden, Niet gevonden is niet gevonden. Foto maken van een plek zegt helemaal niets. Kan je bij elk bosje, struikgewasje, etc. wel een foto maken en opsturen naar de cachelegger. Vervelend als het gebeurt bij een plek die niet echt naast de deur ligt maar zo zijn de spelregels nu eenmaal.

 

Ging het eigenlijk maar zo makkelijk.....had ik nu ondertussen 20 caches gevonden :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

 

Domweg omdat de een wel, en de ander geen normen en waarden en spelregels respecteert.

En die laatsten zijn om dezelfde reden meestal niet voor rede vatbaar

....

....

....

I rest my case... :blush:

 

To found or not to found, that is the question. :blink:

Ik denk dat niemand duidelijker dan Twin Peaks heeft weergegeven waar het om draait. :huh:

Hier hoeft eigenlijk niets meer aan worden toegevoegd, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor. Er liggen toch al 5 caches op Vlieland. Drie traditionals en 2 multi's waarvan 1 nog erg recent. Die van ons ligt dan wel in een uithoek, okay. Maar voor de multi van Hawkeyes moet je ook heel het eiland afbanjeren. Dus genoeg te doen op Vleiland wat betreft caches buiten die van ons. Om nog maar niet te spreken over wat er te doen is op Vlieland buiten cachen om.

 

@T-Bone. Lange Paal is een toffe camping. Hebben we bij ons laatste bezoek ook gestaan. Erg aan te raden, heerlijk rustig. Have fun op Vlie! :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst kwam ik vanaf de achterlijn, met de bal aan de voet het hele veld overgestoken, alles en iedereen passerend, tot de keeper aan toe. Ik sta voor een open doel. Ik schiet, maar door een pol gras wordt de bal van richting veranderd en gaat naast.

 

Ik begrijp het spel, ik heb heel de weg afgelegd, ik ben voor de goal geweest en ik weet wat de bedoeling is: daar moest ie in.

 

He scheids, die telt toch zeker? .....wat!!!! ....niet????

hij zat niet????,...... maar ik ben bij de goal geweest?!?!?!?

Niet erin??.....neee maar ik snapte de bedoeling toch?!?!?!

zo werkt het niet???.......maar scheids....ik heb geen last van genormeeerde bewijsdrang!!

 

Sommige cachers hebben het spel al door dat je ook 1-0 kan scoren door na aftrap meteen vanaf de middenstip de bal in het doel te schieten zonder het hele eind te hoeven spurten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dat de reden zijn waarom mijn pikop1 zo weinig gedaan wordt?

Daar moet je nu wel door heel wat brandnetels en ander stekelig spul heen.....ook een uitdaging :)

 

Aardig voorbeeld. Die heb ik dus wel gevonden en mijn krabbel gezet, maar niet gelogd. Want ik kan geen foto's naar de site uploaden en kon dus aan een voorwaarde om te mogen loggen niet voldoen.

En terecht, vind ik, hoewel dat puur overmacht is.

Maar ik heb de cache gevonden en daar ging het mij om, niet om dat puntje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst kwam ik vanaf de achterlijn, met de bal aan de voet het hele veld overgestoken, alles en iedereen passerend, tot de keeper aan toe. Ik sta voor een open doel. Ik schiet, maar door een pol gras wordt de bal van richting veranderd en gaat naast.

 

Ik begrijp het spel, ik heb heel de weg afgelegd, ik ben voor de goal geweest en ik weet wat de bedoeling is: daar moest ie in.

 

He scheids, die telt toch zeker? .....wat!!!! ....niet????

hij zat niet????,...... maar ik ben bij de goal geweest?!?!?!?

Niet erin??.....neee maar ik snapte de bedoeling toch?!?!?!

zo werkt het niet???.......maar scheids....ik heb geen last van genormeeerde bewijsdrang!!

 

Sommige cachers hebben het spel al door dat je ook 1-0 kan scoren door na aftrap meteen vanaf de middenstip de bal in het doel te schieten zonder het hele eind te hoeven spurten. :)

 

Als ik meen te weten waar jij op doelt:

Er zijn er zelfs, die komen geeneens de kleedkamer uit.

Die zetten gewoon het scorebord op 15-0

 

Maar laten we niet afdwalen.....

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even on-topic:

 

We hebben contact gehad en ze konden zich vinden in onze reactie dat caches niet (online) gelogd worden zonder dat de fysieke cache daadwerkelijk gevonden is.

 

Ze hebben ondanks de 'not found' toch genoten van de mooie wandeling en lokatie en daar gaat het toch (ook) om?

 

Het over een strand gaan huppelen als militair oefenobject?

 

He Cavalerie-schietkamp op Vlieland is al een tijdje gesloten... :beerchug:

 

Het 'Landmacht-kamp' is inderdaad sinds een jaar of 5 gesloten, maar de Vliehors is nog wel in gebruik als militair oefenterrein voor met name de Luchtmacht en ook de NAVO. Op doordeweekse dagen vinden er nog regelmatig oefeningen plaats.

 

Overigens erg 'leuk' om te zien. Overvliegende F16's met daarna 'plopjes' en zandverstuivingen aan de horizon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dat de reden zijn waarom mijn pikop1 zo weinig gedaan wordt?

Daar moet je nu wel door heel wat brandnetels en ander stekelig spul heen.....ook een uitdaging :beerchug:

 

Aardig voorbeeld. Die heb ik dus wel gevonden en mijn krabbel gezet, maar niet gelogd. Want ik kan geen foto's naar de site uploaden en kon dus aan een voorwaarde om te mogen loggen niet voldoen.

En terecht, vind ik, hoewel dat puur overmacht is.

Maar ik heb de cache gevonden en daar ging het mij om, niet om dat puntje.

 

Heel jammer Knijn.

 

Misschien kun je me een foto mailen zoals ik voorstelde, dan zet ik hem wel voor je online.

Want dat moet geen reden zijn om niet een found te kunnen loggen. De fysieke cache is immers gevonden!

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een persoonlijke afweging van zowel van de cachelegger en cachevinder.

Als het de legger om de wandeling gaat, en de foto toont de goede lokatie dan kan je besluiten de log te laten staan.

 

Ik ben voor een cache wel eens drie keer terug gegaan omdat ik 'm niet kon vinden. Zolang het logpapier niet beschreven is, is het geen found. En als de cache geript is, dan log ik dus niet; ook al ben ik op de plaats geweest. Dan stuur/plaats ik een note voor de cachelegger.

 

Maak je als cacher een lange wandeling, zorg dan voor de noodlijst en de namen van de laatste loggers; gooi een hulplijntje uit als je niks vindt.

Als je als cachelegger vindt dat het vooral om de wandeling gaat, dan kan je overwegen om een spoiler foto te plaatsen met de exacte lokatie van de cache. Dit kan een detailfoto zijn zodat niet gelijk de eindlokatie wordt weggegeven in het geval van een multi of puzzel.

bewerkt door Boswijk Posse
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...