Spring naar bijdragen

Ouwe stompen event


Aanbevolen berichten

Dan is gelijk de volgende vraag, als je eerder een cache vond dan je aanmelding op geocaching.com. Hoe ga je dit meenemen, want als je eenmaal gelogd hebt dan ben je in aanraking gekomen met geocaching. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan is gelijk de volgende vraag, als je eerder een cache vond dan je aanmelding op geocaching.com. Hoe ga je dit meenemen, want als je eenmaal gelogd hebt dan ben je in aanraking gekomen met geocaching. :thumbdown:

 

Ja dat word dan weer een gewetensvraag, maar marchel laat je log dan maar eens zien!

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, een maximum aantal deelnemers is geen discriminatie!

 

Het kan zijn dat ik me vergis, maar heeft heer Kruimel niet al heel vroeg in dit draadje aangegeven dat er nooit toestemming zou komen voor een dergelijk event? (dat wordt geo-daten!)

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt kruimel heeft al aangegeven dat het event er niet komt, dat wordt echt gewoon afspraak maken om elkaar te zien :thumbdown:

 

Kees, het idee is leuk, maar zo'n eventcache zal er niet gaan komen. Straks krijgen we events voor scheve neuzen, dikbuiken (waaronder grote namen), hazelippen, HDHDers, rokers en niet rokers, drinkers en niet drinkers, schelen en andere brildragers, loensers, hoesters en proesters, sexlozen en vreemdgaanders enz enz. Zitten we echt niet op te wachten. Buiten dat, zie IkbenMa haar posting. Ze heeft al eerder met een gelijksoortige bijltje gehakt.

BTW, Kruimel en Fee voldoen wel aan de voorwaarden, maar zouden niet komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zijn dat ik me vergis, maar heeft heer Kruimel niet al heel vroeg in dit draadje aangegeven dat er nooit toestemming zou komen voor een dergelijk event? (dat wordt geo-daten!)
Dat heeft ie wel aangegeven, maar al vaak zijn er (en worden er) volgens mij events goedgekeurd die niet strict aan de regels voldoen. :thumbdown:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan zijn dat ik me vergis, maar heeft heer Kruimel niet al heel vroeg in dit draadje aangegeven dat er nooit toestemming zou komen voor een dergelijk event? (dat wordt geo-daten!)

Dat heeft ie wel aangegeven, maar al vaak zijn er (en worden er) volgens mij events goedgekeurd die niet strict aan de regels voldoen. :thumbup:

 

Juist en zo is het maar net. :thumbdown:

 

Groetjes keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Ik heb het idee om een event te organiseren voor cachers die zich aangemeld hebben voor

1-1-2003. :yes:

Groetjes Keske27

 

Jammer dat nu weer dit item langkomt. Met regelmaat van de klok komt die goeie ouwe tijd versus cachehype en flutcaches langs op het forum. Het zal echt niet anders worden, ook niet door een "members only" event.

Hmmm, dus de cachers na 1-1-2003 behoren tot de hype? Volgens mij is die pas na 1-1-2005 goed op gang gekomen en na 1-5-2005 de geocoinverzamelaars. Wat ik vreemd vind is dat de "ouwe poep" meent een bijzondere plek te hebben binnen de cachecommunity. Iedereen is begonnen bij .com omdat die de mogelijkheid tot cachen het meest uitgebreid aanbiedt. En dat bepaalde regeltjes strakker zijn geworden heeft te maken met ervaringen en inderdaad ook de toeloop. Alle alternatieven zijn doodgebloed omdat .com genoeg biedt.

En dat vele alweer gestopt zijn kan ook komen door cachemoeheid. Het is een tijdje leuk en dan stopt het. Als je stopt omdat er zoveel cachers zijn en dito (flut)caches is natuurlijk onzin. Je zoekt nog altijd zelf de beschrijving uit van een cache die je wilt lopen. En dat je niet meer overal een kistje met gezond verstand mag verstoppen; nou, als je daar niet creatief mee weet om te gaan ben je ook geen ouwe poep waardig :angry:

OK, ik zal toegeven dat het geheimzinnige omtrent cachen (zo lijkt het althans) op dit forum ver is te zoeken. Toch ken ik maar weinig mensen in mijn omgeving die weten wat ik doe of vaag wel eens van "gps schatzoeken" hebben gehoord. Lijkt me een typisch westers probleem :thumbdown:

 

Een soort ouwe poep event komt al in de vorm van het BBQ event van Zuurtje. Die mij erg leuk lijkt omdat ik dus de ouwe events niet heb bezocht :no:.

Overigens is een herhaling van een eerder suc6 bijna altijd minder dan het origineel. Je kunt lol en plezier niet copieren, dan leef je gemaakt en niet spontaan. Dus Keske27 nodig iedereen uit en voer een toneelstukje op waarom jij denkt dat alles van voor 1-1-2003 zo gezellig en spannend was.

 

De achterliggende reden van dit event snap ik wel....

 

Ik ook, hopelijk staat het hierboven een beetje duidelijk.

 

Laten we eerlijk zijn, Kees heeft een eerlijke poging gedaan om cachers van het eerste/tweede/derde enz. uur op te roepen om samen te komen, te kletsen over hoe het vroeger was, en wat een minkunkels, flutcachers, puntjesscoorders, natuurvernielers er tegenwoordig bij de geocachers zitten. Het is niet gek dat er afsplitsingen komen gezien de regels.

Net zo min is het gek dat cachers van de beginjaren, die nog respect voor de natuur hadden, met liever 1 mooie multi op een dag dan twintig oppikkertjes, het leuk vinden om bij elkaar te komen.

 

Ook wij geven ons met enige regelmaat over tot het scoren, tov van een mooie wandeling. Maar, voor die mooie wandeling komen we terug, vaak doen we die dan samen met een aantal cachers, ja, inderdaad, van het eerste uur.

 

Toch kom ik nauwelijks cachers tegen in het veld, dus zo druk is nu ook weer niet! En haal dan toch lekker de mooie caches tussen de prut uit. Want er zijn zat "newbies" die heel goed begrijpen hoe dit spelletje eigenlijk zou moeten zijn, of in ieder geval hetzelfde gevoel hebben bij de nietszeggende cachers en dito caches.

 

Overal waar iets populair is gaat er wat stuk, of je nu praat over water skiën, nordic walken of sportduiken, zodra iets populair wordt onder een groeiend publiek, moet de natuur het ontgelden, dat is nu eenmaal zo blijkbaar. :thumbup:

 

Zo ken ik een verhaaltje van een motorclub die elk jaar ging kamperen met de clubleden. Dat liep al jaren zo en was eigenlijk nooit anders. Tot de hype vanaf de jaren 90, half Nederland moest zonodig op een importmotor rijden of was eindelijk vrij van de kinderen stapte opnieuw op. Maar denk je dat 40-50tigers op een luchtbed willen liggen na een mooie lange motortocht? Ze hadden geld zat en wilde meer luxe. Dus een hotel of appartement. Door een meerderheid van newbies binnen de oude club werd een hotelweekend georganiseerd. Het bestuur kon dat niet verkroppen, vond dat iedereen mee moest kunnen, ook met een smalle beurs en hopla de club viel uiteen. Door een vorm van nostalgie en koppigheid werd de hele club de dupe. Laat dat hier nu niet gebeuren a.u.b. Ga cachen voor je eigen lol, organiseer een BBQ event ZONDER extra caches en laat iedereen welkom zijn. Wie sociaal is en graag ouwehoert over het spelletjes komt toch wel. Want ook ik vind het vaak jammer dat je juist op een event niemand spreekt a.g.v. allerlei nieuwe stipjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is gelijk de volgende vraag, als je eerder een cache vond dan je aanmelding op geocaching.com. Hoe ga je dit meenemen, want als je eenmaal gelogd hebt dan ben je in aanraking gekomen met geocaching. :thumbdown:

uhhh :thumbup::angry: het gaat hier toch over gc.nl..... en hoe kan je nu een cache vinden voordat je bent aangemeld Ik weet het al... Het event heet dan ook het Kip en het Ei event.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je een cache kan vinden zonder aangemeld te zijn?Bijvoorbeeld door eerst met iemand mee te gaan en dan geinfecteerd worden door dit LEUKE spelletje.Vinden hoeft nog niet perse loggen te betekenen.

bewerkt door westlander
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ouwe rotten event? Tja, dat doet hunkeren naar oudere tijden in eerste instantie. (bbq events) Anderzijds heeft denk ik iedereen die net begint met dit spelletje goede en leuke mijmeringen over de begintijd. Het maakt dan ook niet uit wanneer je begonnen bent met dit spelletje. Het begin is altijd speciaal voor iedereen denk ik. Denk maar aan je eerste jeugdliefde ed...

 

Ik denk dat het ook niet verkeerd is dat "oude rotten" met zulke gedachtengangen zich maar eens af moeten vragen of men wel met de tijd is meegegaan ipv terug te blijven gaan hoe het ooit was in hun beleving. Tijden veranderen en ook de manieren hoe het spelletje tegenwoordig gaat. Cachen moet je toch doen op een manier die je zelf leuk blijft vinden, het terughalen van oude tijden en deze op te hemelen past niet meer in deze tijd. Wat dat betreft is het gewoon wat groter/volwassener geworden.

 

(/me die terug denkt aan een msx1 en een 300/1200 baud modem connectie en zich bedenkt dat dit beeldscherm een stuk kleurrijker is geworden dan een screen=80 zwart/groen modus)

 

bbq_014.jpg

 

foto zonder woorden...

bewerkt door TeamTobi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

(Overigens ken ik cachers van het eerste uur die ALLES doen om puntjes te verzamelen, maar dat terzijde.)

 

Hmmm lijkt me sterk, was in die tijd een groepje van ongeveer 23 mensen, het gros zit nu nog onder de 1000 logs op een enkeling na dan.

 

 

Malyenki dit is een regel die kant nog wal raakt.

Het is volgens mij weer eens typies het geval van iets horen luiden en niet weet waar de bel hangt, een sneu gevalletje van populair gedrag willen vertonen.

Ik kan/kon de oude stompen bijna allemaal persoonlijk en zou niet weten welke zogenaamde oude stomp die ALLES (ja, zelfs geschreven met hoofdletters) doen om maar puntjes te verzamelen.

Daarom ben ik maar eens gaan kijken welke zogenaamde oude stomp hij daar wel mee bedoeld zou kunnen hebben, en hoewel ik niet van puzzelen houd ken ik wel tellen.

En ondanks dat ik Malyenki niet ken ik kom wel uit op mijn persoontje ………..

Natuurlijk, ik heb het geluk om al een tijdje mee te lopen, en ik heb voor mij zelf de mogelijkheid geschapen om veel dingen te doen die ik leuk vind en cachen ook bij dat rijtje thuis en die combinatie zorgt voor een aantal founds.

Malyenki als dit op mijn persoontje is bedoeld zou ik graag enige uitleg hoe je bij die bewering komt, er word hier op het forum helaas al genoeg stemming gemaakt door personen die helemaal niet weten waar ze het over hebben en om (on)begrijpelijke redenen maar een beetje mee lallen , het kan per PM of start er een draadje over ik zie het wel tegemoet.

 

Zo, en nu maar weer eens afwachten, en nu ik dit kwijt ben kan er weer doorgegaan worden met de bedoeling van dit draadje

 

 

Een oude stompen event tuurlijk, leuk, meteen doen, elk event is goed en er zijn legio manieren te bedenken omdat dat voor elkaar te krijgen, hoewel ik ook goed kan begrijpen dat minder oude stompen en natuurlijk ook hele jonge stompen er ook graag bij zouden willen wezen maar dan is het geen oude stompen event meer zoals een munten event zonder munten, een BBQ event zonder BBQ, een GEZAK event zonder GEZAK, maar een gewoon event, en daar worden er gelukkig al genoeg van georganiseerd.

 

Enehh Toby die foto doet me vol weemoed terugdenken aan lang vervlogen tijden toen er voor een populaire event geen tientallen caches geplaatst hoefden te worden om cachers te trekken die dan op het zelfde event er massaal op uit trekken om zoveel mogelijk van die cache’s af te lopen, maar dat we meer dan genoeg genoegen schenken door een beetje te lamballen onder het genot van een kommetje BOOOOOOOOOOOOOOOOOWL

 

 

Barnyb50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

(Overigens ken ik cachers van het eerste uur die ALLES doen om puntjes te verzamelen, maar dat terzijde.)

 

Hmmm lijkt me sterk, was in die tijd een groepje van ongeveer 23 mensen, het gros zit nu nog onder de 1000 logs op een enkeling na dan.

 

Veel meer dan 1000 echte geocaches liggen er ook niet in Nederland. Voor de meeste cachers van het eerste uur blijft een magneetje in een verkeersbord een magneetje in een verkeersbord, ook al is er een groene pagina voor aangemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo maar even een greep uit een stukje tekst wat ik las op gc.com :thumbdown:

 

Event caches are gatherings that are open to all geocachers and which are organized by geocachers.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Malyenki dit is een regel die kant nog wal raakt.

Het is volgens mij weer eens typies het geval van iets horen luiden en niet weet waar de bel hangt, een sneu gevalletje van populair gedrag willen vertonen.

...

Barny

 

Is het nou echt weer nodig om iemand een 'sneu gevalletje van populair gedrag willen vertonen' te noemen? Nou ja, het zal wel zijn om je verhaal kracht bij te zetten of zoiets. Beetje jammer.

 

Ten eerste: met mijn opmerking bedoelde ik niemand specifiek. Ik had zeker niemand in m'n gedachten. Dat jij je aangesproken voelt, zegt misschien meer over jou dan over mij. Maar tevens geldt voor mij dat ik jou ook helemaal niet ken.

Ik kreeg in dit draadje het gevoel dat alleen de cachers van vroeger maar respect voor de natuur hadden, en dat de cachers van tegenwoordig maar door de natuur heen banjeren, caches rippen, slechts flutcaches maken, kortom: een gevaar zijn voor geocaching. Daar word ik altijd wat kriegelig van. Vandaar mijn reactie. Ik heb het misschien niet helemaal goed omschreven. Ik bedoelde meer zoiets als: er zijn ook cachers van het begin / van het eerste uur die alles doen voor punten en statistieken. Het woordje 'ken' was misschien niet helemaal goed, want zoveel cachers ken ik nou ook weer niet persoonlijk. En het was al helemaal niet de bedoeling om hier op het forum 'stemming te maken'.

Nou, weer genoeg offtopic geweest. Als iemand zo'n event wil organiseren, ga je gang (ik kan mag helaas niet niet komen, want ik ben te jong). Ik had er alleen moeite mee dat er af en toe de suggestie werd gedaan dat alleen de cachers van het eerste uur maar respectvol met de natuur omgingen. That's all.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

(Overigens ken ik cachers van het eerste uur die ALLES doen om puntjes te verzamelen, maar dat terzijde.)

 

Hmmm lijkt me sterk, was in die tijd een groepje van ongeveer 23 mensen, het gros zit nu nog onder de 1000 logs op een enkeling na dan.

 

Veel meer dan 1000 echte geocaches liggen er ook niet in Nederland. Voor de meeste cachers van het eerste uur blijft een magneetje in een verkeersbord een magneetje in een verkeersbord, ook al is er een groene pagina voor aangemaakt.

 

En jou probleem is????? veel meer dan 1000 echte caches liggen er niet Lijkt mij wel een hele botte stelling.

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...