Spring naar bijdragen

Mapsource: uploaden kaarten mislukt


Zwervende Uil

Aanbevolen berichten

Ik gebruik de laatste versie van Mapsource (6137) en Windows Vista. Ik wil 4 kaarten samen overzetten naar mijn Garmin 60Csx. PC is dan een hele tijd bezig en als hij klaar lijkt te zijn (100%) krijg ik een schermpje met de volgende tekst:

"De kaartenset is ongeveer 580.1 MB, maar slechts 1946.6 MB is beschikbaar op de bestemming. Kies minder kaarten en probeer het opnieuw."

580.1 Mb is minder dan 2 Gb. Een klein kaartje van Nederland lukt wel. Ook Waypoints overzetten vanuit Gsak lukt. Wat doe ik fout? Wat is hier aan de hand?

Dank,

Zwervende Uil :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zit een corrupte of foute kaart tussen. Het probleem is de foute kaart te zoeken. Dat is het probleem. Als ik me goed herinner is er een draadje over geweest, maar kan hem even niet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit een corrupte of foute kaart tussen. Het probleem is de foute kaart te zoeken. Dat is het probleem. Als ik me goed herinner is er een draadje over geweest, maar kan hem even niet vinden.

 

Volgens mij was dat, althans bij mij, een franse kaart, ergens in het midden van La Douce France...die kaart er uit en geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dat ook eens gehad alleen dan met iets anders dan mapsource.

Het toeval wilde dat ik twee dezelfde (sd) card had gekocht.

De eerste heb ik met windows geformatteerd en die gaf toen ook de deze melding.

Op de andere card gaf het geen enkel probleem.

Toen heb ik de eerste card geformatteerd in mijn fototoestel.

Daar kwam toen een map DMCI in te staan.

Deze heb ik vervolgens in de pc verwijderd.

Daarna kon hetzelfde als met de tweede.

Dus wellicht licht het probleem bij het formateren van de card.

 

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad twee kaarten van Frankrijk (1 Alpes en 7 Massif Central) waren de boosdoeners. De andere twee (6 Alsace Lorraine Vosges en 3 Provence Côte d'Azur Méditerranée) heb ik nu, samen met België, Nederland en een deel van Duitsland, zonder problemen ingelezen.

Nogmaals dank,

Zwervende Uil. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dat ook eens gehad alleen dan met iets anders dan mapsource.

Het toeval wilde dat ik twee dezelfde (sd) card had gekocht.

De eerste heb ik met windows geformatteerd en die gaf toen ook de deze melding.

Op de andere card gaf het geen enkel probleem.

Toen heb ik de eerste card geformatteerd in mijn fototoestel.

Daar kwam toen een map DMCI in te staan.

Deze heb ik vervolgens in de pc verwijderd.

Daarna kon hetzelfde als met de tweede.

Dus wellicht licht het probleem bij het formateren van de card.

 

succes.

 

Buiten dat het waarschijnlijk niet het probleem was van de topicstarter, herinner ik me ineens dat ik precies dezelfde probleem als hierboven heb gehad en ook op dezelfde manier heb opgelost.

Formateren in Windows zorgde er ook voor dat het maar steeds niet lukt. Voor de "gein" geformatereerd in de digitale camera en voila, het probleem was opgelost.

 

Toch typisch dat het dus vaker zo voorkomt en op deze rare manier opgelost kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de laatste versie van Mapsource (6137) en Windows Vista. Ik wil 4 kaarten samen overzetten naar mijn Garmin 60Csx. PC is dan een hele tijd bezig en als hij klaar lijkt te zijn (100%) krijg ik een schermpje met de volgende tekst:

"De kaartenset is ongeveer 580.1 MB, maar slechts 1946.6 MB is beschikbaar op de bestemming. Kies minder kaarten en probeer het opnieuw."

580.1 Mb is minder dan 2 Gb. Een klein kaartje van Nederland lukt wel. Ook Waypoints overzetten vanuit Gsak lukt. Wat doe ik fout? Wat is hier aan de hand?

Dank,

Zwervende Uil :)

 

Heb je het kaartje in de GPS of in een sd-kaartlezer?

Probleem had ik ook eens, maar alleen toen ik de sd-kaart in de kaartlezer had. Hetzelfde met de sd-kaart in de gps (en via de usb kabel) leverde geen probleem (maar wel een geladen kaart...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar probleem dit! Alvast dank voor alle eerdere antwoorden.

Bij mij treedt het op wanneer ik de SD card in de GPS heb, ik heb geen card reader.

Ik ga even aan de slag en meteen controleren hoe het zit met die franse kaarten.

 

Inderdaad twee kaarten van Frankrijk (1 Alpes en 7 Massif Central) waren de boosdoeners.

Daar ga je dan maar niet naar toe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Oostenrijkse kaartenset zit ook een "corrupte" kaart. Die wordt volgens mij ook in het linkje van Peetee genoemd. nadat ik die verwijderd had uit de selectie ging het helemaal goed.

 

Klopt, maar die geeft geen problemen tijdens het inladen naar de GPS.

Dat was bij mij wel het probleem toen ik de kaarten van Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk aan het inladen was. Ik kreeg dezelfde soort melding als de topicstarter :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...