Spring naar bijdragen

Logs van gekregen coördinaten


Malyenki

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Om nog even te reageren .

 

Ik handel in coord’s van mistry’s in de trant van ik geef jou er eentje waar je om vraagt en jij krijgt er eentje terug die ik nog niet heb, komt er nu alleen een opdracht bij, geef gelijk ook even de oplossing van de puzzel voor de antwoord meel….

 

...

 

WAAROM???

 

Omdat puzzelen stom is en caches zoeken leuk is en omdat hij in de buurt alleen nog maar puzzels heeft liggen??? Goede reden vind ik.

 

Dat vind ik dus vrij respectloos naar de cachemaker. Ik heb verscheidene mysteries, maar in eentje heb ik echt uren en uren werk zitten. Als iemand em dan op zo'n manier even ophaalt?! Maar goed, doe maar lekker, ik vind alleen dat mysteries daar niet voor bedoeld zijn.

Dat vind ik dus best wel meevallen. Ik heb zelf geen mysteries, maar wel multi's. Als iemand daar de eindcoords van krijgt, zo in één keer naar de cache loopt en daar blij van wordt, wat voor een dictator ben ik dan om daar iets tegenin te brengen? Kom op, we hebben 't over wat getalletjes en lettertjes in een boekje en op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny heb je BNI al gedaan ? :dribble:

Find...

 

 

 

All Geocaches

Sorry, no results were found for this search.

 

By Keyword - BNI [New Search]

 

Barny ad N52 03.817 E 004 28.650

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonet dit draadje eens doorgelezen, en ik heb me weer verbaasd. Ik vind cachen erg leuk (al regende het me vandaag te hard), maar waar ben ik in beland?

 

Gelukkig heeft Kruimeldief gelijk: er liggen genoeg leuke caches die je gewoon kunt vinden en loggen.

 

 

Ik werd er ook een beetje zat van dat mijn cache (Ook een mysterie) gewoon op puur geluk werd gevonden, en dus ook gelogd.

 

Dat zijn dan toch geen gekregen coördinaten? Soms kun je een mystery geheel zelfstandig vinden op een andere manier dan de cachelegger verzonnen heeft. Is dat dan fout....? Ik heb wel eens een mystery gehad waarbij je twee aanwijzingen voor andere plekken dan de cacheplek op internet moest vinden, en bij m'n tweede zoekopdracht blunderde ik meteen ook tegen de cachelocatie zelf aan. Doe ik dan iets fout? Bij jou zou ik dan net moeten doen alsof dat niet gebeurd was en de 'correcte' versie op de mail zetten. Tja.

 

Ps: Ik heb de extra voorwaarde begin dit jaar doorgevoerd, sinds dien is de cache 4 keer gelogd. De cache is half september vorig jaar online gekomen, en de teller staat op 33 founds. Reken zelf maar uit.

 

Kennelijk denk je dat dat komt omdat hij zo moeilijk is dat niemand hem meer vinden kan? Er kan een andere reden zijn, die ook een afname kan verklaren. Misschien irriteren cachers zich wel aan de voorwaarde dat ze hun huiswerk moeten inleveren om te 'mogen' loggen.

 

Afijn, ik hoop dat het snel weer beter weer wordt, kan ik naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele discussie in die van een ander draadje van een paar weken geleden heeft me wel op een idee gebracht.

 

De aanvullende voorwaarden bij een Mystery zijn in het leven geroepen omdat er blijkbaar vraag naar was.

Er zijn blijkbaar mensen die het spelletje op een andere wijze spelen als dat het ooit bedoelt was.

Even de bedoelde richtlijnen:

 

Mystery or puzzle caches

The “catch-all” of cache types, this form of cache can involve complicated puzzles you will first need to solve to determine the coordinates. Examples include sending the cache owner a verification codeword found inside the logbook, performing some task at the cache location and taking a photograph, or writing the online log in a format or with content that satisfies the cache requirements. Due to the increasing creativity of geocaching this becomes the staging ground for new and unique challenges.

 

Bij een aantal van mijn caches is al een aanvullende voorwaarde gesteld, en geloof me, dit wordt bij twijfel gecontroleerd. Hoe? Dat laat ik hier in het midden maar het is te controleren.

 

Ik ga er sterk over denken of ik deze voorwaarde ook voor andere caches ga toepassen.

Het is blijkbaar (helaas) nodig.

Voor diegene die nu even niet meer weet waar het overgaat? Dit is het bewuste draadje.

En dit is de bewuste regel: writing the online log in a format or with content that satisfies the cache requirements

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ating en Rosie zijn schatzoekers!

 

Zijn er regels voor schatzoekers?

:cry:

Wat is de kick voor een schatzoeker?

:D

Een schat vinden!

:thumbup:

Zelf vinden, de hint lezen, hulp krijgen, op goed geluk zoeken of hier is het coördinaat!

:dribble:

Ons maakt het niets uit, maar wij hebben "nog" geen eigen cache?

 

Op dit momen heb ik al drie keer een schat in handen gehad die ik niet open kan maken, maar het is de uitdaging dat ding zonder schade te kunnen loggen :ph34r:

 

Het gaat niet zomaar om een cache, maar om een toppertje!

 

Hoe ben ik tot die eindcache gekomen? Het log over het hoe en wat wordt vast een mooi verhaal. Helaas heb ik echter niet aan de doelstelling van de cachelegger voldaan, dus maar wissen mijn log?

 

Leer te genieten van de leuke mooie dingen die zo dichtbij zijn, dan is dat hele geocachen een nog mooier avontuur, ook voor cacheleggers!

 

Veel plezier,

Ating en Rosie

bewerkt door Ating en Rosie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij in de regio (en een stukkje erbuiten) is ook zo'n "collectief" actief.

Kan ze met naam en toenaam noemen, maar dat doe ik niet.

 

Haast allemaal cachers "van enige naam" met duizenden founds op hun conto.

 

Zelf noem ik ze gekscherend de Koordinaten Uitwissel Team - cachers.

 

Dan lees ik weer eens zo'n log bij een moeilijke puzzel en denk: Tuuurlijk...

en vervolgens kan je er op wachten: nr 2, nr3, nr 4, nr 5 enz. het duurt hooguit een week of twee (soms drie) en dan zijn ze allemaal langsgeweest.

 

Een meewarig lachje, meer besteed ik er niet aan.

Veroordelen? ach, het zal me worst wezen. Van mij mogen ze.

 

Ik cache voor mijn plezier en hoe een ander aan zijn gerief komt...lekker belangrijk.

 

Zij het plezier van makkelijk scoren en vinden dat ze iedereen te slim af zijn.

Wij het plezier dat we het op eigen kracht doen en als het ons lukt ook vinden dat we slim zijn.

 

Zijn we allemaal op onze manier slim.

 

Een schone taak voor de Mystery leggers om alle slimmerds weer te slim af te zijn, toch?

 

En zo zijn we weer lekker bezig allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had bij 2 van mijn mysteries een veldopdracht en ik kon uit de log echt wel lezen of ze die gedaan hadden omdat ze beide nogal hilarisch waren.....

Hoe ze dan aan de startcoords kwamen zou mij een worst wezen..... :eek:

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is belangrijker.

Een puzzel maken, een puzzel oplossen een cache vinden of een cache loggen??

Ieder speelt het spel zoals hij wil en dat mag toch.

Je naam in een logboekje dat telt volgens de regels, hoe je aan dat boekje komt is niet belangrijk

Ieder zijn eigen manier om het spelletje te spelen.

Puzzels lossen wij soms op in combinatie en in overleg met ander cachers, dat is leuk en gezellig.

 

Je wilt soms een irritant stipje nearby wegwerken en wat hulp daarbij daar is niets mis mee.

Er worden dan hints naar elkaar gegeven geen coords.

 

Zo nu met TEMPO aan de slag voordat de volgende puzzel hier weer om de hoek komt :lol1:

 

:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is belangrijker.

Een puzzel maken, een puzzel oplossen een cache vinden of een cache loggen??

Ieder speelt het spel zoals hij wil en dat mag toch.

Je naam in een logboekje dat telt volgens de regels, hoe je aan dat boekje komt is niet belangrijk

Ieder zijn eigen manier om het spelletje te spelen.

Puzzels lossen wij soms op in combinatie en in overleg met ander cachers, dat is leuk en gezellig.

 

Je wilt soms een irritant stipje nearby wegwerken en wat hulp daarbij daar is niets mis mee.

Er worden dan hints naar elkaar gegeven geen coords.

Zo nu met TEMPO aan de slag voordat de volgende puzzel hier weer om de hoek komt ;)

 

:beerchug:

 

Mee eens...

 

Met specifiek het vetgedrukte deel, heb ik ook geen moeite, dat doen wij hier ook.

Ook ik zit met VRIEND Mighty Moose, soms lekker een avondje of wat te puzzelen.

Ook ik mail wel eens met de cachelegger (al gebeurt dat heel zelden) om een duwtje in de rug.

Dan vraag ik om een hint voor een oplossingsrichting, of alleen maar of ik in de goeie richting denk.

Niet meer dan dat.

Vind ik geen schande. Wij zijn niet Roomser dan de Paus.

 

Maar ik stel wel grenzen. Ik vraag niet om coordinaten, zelfs wanneer ze welwillend worden aangeboden sla ik dat vriendelijk af.

 

Ik wil een Mystery zelf oplossen en als me dat, ook met hulp, niet lukt, dan blijft dat puntje maar op de kaart staan, heb ik ook geen moeite mee. In een straal van 10 km rond mijn huis liggen er volgens mij al een stuk of 25. Ik heb geen "ignore" lijst ofzo.

"Irritante stipjes nearby?" dat begrip staat dus niet in ons woordenboek.

Maar dat is wat wij ervan vinden.

 

Wie die stipjes wel frustreert en meent via ruilen of stomweg doormailen van lijstjes met coordinaten, van die frustratie verlost te moeten worden?

 

Ach....aan een kant vind ik dat het niet hoort, maar aan de andere kant: als die cachers op deze manier van hun frustraties afkomen, zit er ook weer iets therapeutisch in, toch?

Van frustraties, kun je maar hartklachten krijgen.

 

We kunnen ons er hier wel allemaal over opwinden, maar ook dat is niet goed voor je rikketik....niet doen dus. All time cliche': "het is maar een spelletje" ;)

 

Loosen up!..... neem er nog eentje :beerchug:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...