Spring naar bijdragen

Coördinatenstelsels in puzzels; hoe ga ik er mee om?


Venniper Cache-zoekers

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tja, hebben we een nieuw GPS gekocht, komen we erachter dat onze oude trouwe in User Grid perfect RD kan aageven. Het voordeel wat we nu wel hebben is dat ik nu 1 GPS op WGS84 kan laten staan en de andere op RD. Scheelt weer intoetsen en omzetten en voorkomt zeker fouten. Moet ik me alleen telkens weer afvragen: "Welke stond nu ook al weer op RD?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco: ik ben er uit gekomen, zelfs met jouw site ook maar het gaat mij er om dat er geen enkele aanwijzing staat om op de RD coordinaten te komen. Iets wat voor zoveel mensen hier zo duidelijk is maar voor newbies niet, terwijl dit helemaal geen puzzel op zich hoeft te zijn. Zie volgende posting.

 

Ik begrijp je reactie. Tuurlijk, je denkt in begin dat er maar één soort coordinaat-stelsel bestaat. Maar al gauw kom je er toch achter dat dat niet zo is. Als je een GPS hebt aangeschaft zal je toch ook de handleiding even moeten doorlezen. Je zult jezelf toch ook moeten verdiepen in het een en ander aangaande invoeren en lezne van coordinaten. Even googlen, wat hier en daar lezen opschrijven etc. Elke individu die toch een beetje selfsupporting en wat initiatief toont zal dat toch moeten doen.

 

Kijk, ook ik ging met de cache "De Ladder" eerst achter het oor krabben. Wat moest ik met die coordinaten. Het leek nrgens op, maar ik ben wel gaan rekenen. Er moet iets zijn, zoiets moet toch een lichtje doen gaan branden.

 

Kijk en daarmee ben ik het eens met verschillende posting: het is een spel en vraagt om intuitie, initiatief en inzet. En mocht je er inderdaad niet uitkomen ... een mailtje naar de maker is zo gelegd.

 

Desalniettemin, in een beschrijving hoeft en moet het stelsel van de gevonden coordinaten er niet bij. Dat is juist het spel. Het moet geen obsessie worden om zo snel mogelijk en zo veel mogelijk te loggen, toch!?

 

Gr,

Marco

bewerkt door MarcovB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vragen staat vrij, en ja zo af en toe komen we weer iets nieuws tegen, ook dan wagen we er een mailtje aan.

 

Ook ik ben nog met een puzzelreeks bezig 8 van de 9 liggen klaar. Bij een van die puzzels ook een pm naar de maker gestuurd waarin ik zei dat ik geen idee had wat ik met die puzzel moest.

Het antwoord was dat er ook niet te snappen viel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik dacht toen nou ja wat nu??????? Juist door daar over na te denken viel het kwartje en was de puzzel opeens heel snel opgelost.

:blush: Erger vind ik als ik de cache na 2x niet kan vinden en alle logjes op die site vermelden hoe leuk en makkelijk het was :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, hebben we een nieuw GPS gekocht, komen we erachter dat onze oude trouwe in User Grid perfect RD kan aageven. Het voordeel wat we nu wel hebben is dat ik nu 1 GPS op WGS84 kan laten staan en de andere op RD. Scheelt weer intoetsen en omzetten en voorkomt zeker fouten. Moet ik me alleen telkens weer afvragen: "Welke stond nu ook al weer op RD?"

En DAT vond ik nou een groot voordeel van de Magellan Sportrak.

Deze kon beide systemen in één display gelijktijdig tonen.

 

En verder nog even weer Ontopic:

Een puzzelcache, wat hier steeds genoemd wordt, is geen puzzelcache maar een Mystery.

Nu zul je denken wat een gez*%k maar die naam is doelbewust gekozen.

Ook voor mij blijven sommige Mystery's mysteries.

Je moet dus proberen de gedachtengang van de maker te ontdekken.

Sommigen onder ons hebben zeer vreemde hersenkronkels. :P

 

En ja wat moet je met een getallen reeks als je nog nooit van RD hebt gehoord?

Iets in je moet zeggen dat dit een coördinaat is.

Als je dan Googled op "coördinaat" dan is het tweede resultaat al raak.

 

Verwacht nu ook weer niet dat ieder 'wazige' getallen reeks een RD coördinaat is.

Er zijn er vele.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...