Spring naar bijdragen

Nieuwe podcast


8BG

Aanbevolen berichten

Ge-inspireerd door geocachers heeft IJsbrecht zich van zijn beste kant laten zien: een heuse podcast is van de band gerold. En IJsbrecht is de ridder die in het Kasteel Almere woont.

En de eerste aflevering van deze zogeheten IJscast staat in het teken van geocaching. Met niet alleen alle ins en outs van deze hobby, maar ook -en dat is met recht een primeur te noemen!- met een diepgravend interview met een tot op heden onbekende belangenvereniging.

 

Kortom, maak elf minuutjes van je tijd vrij met het luisteren naar IJsbrecht op zijn IJscast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kan iemand mij uitleggen wat je met podkast kan doen?

Dat denk ikwel.

Op de betreffende pagina het afspeelicoontje aanklikken (driehoekje met punt opzij), boxen van pc aanzetten en luisteren maar. Je schijnt ook te kunnen downloaden. Hiervoor klik je op het driehoekje naar beneden.

 

Volgens mij is dit alles wat je met een podcast kan doen. Er zit geen diepere betekenis aan, heeft geen moraal en bevat volgens mij geen geheime boodschappen. Hoewel je dat met IJsbrecht natuurlijk nooit zeker weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij uitleggen wat je met podkast kan doen?

Dat denk ikwel.

Op de betreffende pagina het afspeelicoontje aanklikken (driehoekje met punt opzij), boxen van pc aanzetten en luisteren maar. Je schijnt ook te kunnen downloaden. Hiervoor klik je op het driehoekje naar beneden.

 

Volgens mij is dit alles wat je met een podcast kan doen. Er zit geen diepere betekenis aan, heeft geen moraal en bevat volgens mij geen geheime boodschappen. Hoewel je dat met IJsbrecht natuurlijk nooit zeker weet.

Weinig beweging in te krijgen, alleen het veld statusfield knippert hoogst irritant. Of ik nu op plusjes, hoekjes pijltjes of wat dan ook klik, noppes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rechts van het zinnetje " 22 dec 07: IJsbrechts eerste ijscast " staat een 3hoekje met de punt naar rechts. Als je hier op klikt dan begint boven het grote woord "IJscast" een balkje te lopen.

Rechts naast dat balkje is ook nog een luidsprekertje die je harder en zachter kan zetten. links van de balk is een driehoekje of 2 verticale streepjes. Hiermee kan het afspelen gestart of gestopt worden.

Niet vergeten de speakers aan te zetten.

 

Groet,

 

Tejoos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Podplaza, de site waar de podcast van IJsbrecht wordt gehost, is pas geleden vernieuwd. Helaas zitten er in die vernieuwing nogal wat kinderziektes, zoals de download-button. Die was verdwenen, maar komt weer terug als je jezelf hebt aangemeld bij podplaza.

 

We hebben er zelf ook nogal wat last van gehad met onze podcast, Geocache Radio. Daarom hebben we ook een eigen site opgezet. Dat maakt e.e.a. toch handiger.

Helaas is dat niet voor iedereen een optie.

 

Andere vereisten voor Podplaza zijn flash en Java-Script. Als dat door bijv. je beveiligingssoftware geblokkeerd wordt, werken de podcasts ook niet.

 

Voor wie veel podcasts luistert, of wil gaan luisteren, is misschien JUICE of iTunes een mooie oplossing.

 

Ikzelf luister nog maar weinig radio. Podcasts zijn veel handiger in de trein, en je bepaalt zelf waar je naar luistert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rechts van het zinnetje " 22 dec 07: IJsbrechts eerste ijscast " staat een 3hoekje met de punt naar rechts. Als je hier op klikt dan begint boven het grote woord "IJscast" een balkje te lopen.

Rechts naast dat balkje is ook nog een luidsprekertje die je harder en zachter kan zetten. links van de balk is een driehoekje of 2 verticale streepjes. Hiermee kan het afspelen gestart of gestopt worden.

Niet vergeten de speakers aan te zetten.

 

Groet,

 

Tejoos

Goed bedoeld deze opmerking natuurlijk, maar ik ben echt niet simpel, dus waar ligt het nu aan dat het bij mij niet werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...