Spring naar bijdragen

GSAK voor een U3 USB-stick


koedeboe

Aanbevolen berichten

Het is af en toe erg handig om je favoriete programma's "altijd bij je te hebben". Daarvoor kun je natuurlijk heel goed een USB-stick gebruiken. Bij een U3 stick werkt dat heel prettig, geen rommel achterlaten op de pc...

 

Ik vraag me af of GSAK ook portable gemaakt is/ kan worden of zelfs gaat worden. Iemand enig idee? Hetzelde is natuurlijk voor Ozi en mapsource het geval, maar GSAK is eigenlijk het handigste/ meest gewenste in draagbare vorm....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vraag me af of GSAK ook portable gemaakt is/ kan worden of zelfs gaat worden. Iemand enig idee?

Ik vind het een goed idee en heb eens rondgeneusd met Google. Op Engels- en Duitstalige sites zijn er ook al vragen over geweest. Maar alles eindigt met: "Dit moet maar eens voorgesteld worden aan Clyde, de maker van het programma". Blijkbaar heeft dat nog niemand gedaan ;-)

 

Dus heb ik dat zojuist gedaan:

 

"Is it possible to get a version of GSAK that works on a U3 stick?

It would be nice to take GSAK with you on your holidays.

 

Nu maar even afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb hier ook wat mee zitten te stoeien, maar het wil nog niet.

 

Ik heb wat gedaan met packagefactory, maar blijkbaar nog niet goed.

Ik weet dat er met 2 files iets bijzonders is (midas.dll en een udf file). Midas.dll lijkt het probleem niet te zijn, als ik die weghaal krijg ik een duidelijke foutmelding, dus dat zit wel goed.

 

Ik krijg nu bij het opstarten een accessviolation.

 

Iemand tips?

Of een gsak u3p file, waar ik mijn eigen spul overheen kan kopieren na installatie.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier ook wat mee zitten te stoeien, maar het wil nog niet.

 

Ik heb wat gedaan met packagefactory, maar blijkbaar nog niet goed.

Ik weet dat er met 2 files iets bijzonders is (midas.dll en een udf file). Midas.dll lijkt het probleem niet te zijn, als ik die weghaal krijg ik een duidelijke foutmelding, dus dat zit wel goed.

 

Ik krijg nu bij het opstarten een accessviolation.

 

Iemand tips?

Of een gsak u3p file, waar ik mijn eigen spul overheen kan kopieren na installatie.

 

Jan

 

En na die access violation start GSAK opnieuw op om daarna het zelfde te doen?

 

Daar heb ik ook regelmatig last van (en dat niet portable).

De schuldige is een corrupte database. De enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden is.

 

De map GSAK hernoemen naan GSAK! (als backup)

GSAK opnieuw installeren en de backup van de database die ik altijd maak inclusief instellingen restoren.

 

Helaas heeft Clyde me daar ook niet bij kunnen helpen. behalve deze remedie.

Ik heb dit regelmatig na het laden van een enkele GPX van een cachepagina. Sinds enige tijd doe ik nu een repair/compress database en nu lijkt het over te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een 120 gieg HD ter grootte van een pakje sigaretten dat gevoed wordt via een vrije USB(2) poort. Daarop staat geïnstalleerd een programma dat iets als Mojo heet.

Normaal gesproken is het zelfstartend en als ik dus deze HD aansluit op wie zijn PC of laptop ook, als er maar een USB2 poort op zit en minimaal Windows XP wordt gedraaid, dan neemt Mojo deze windowsversie over met de windowsinstellingen die ik thuis heb. Dan is het dus alsof het mijn eigen windows is. Ik kan dan GSAK ook opstarten dat ook op die schijf staat en zo vele eigen programma's, zelfs mijn eigen Google Earth, mijn eigen OziEplorer en mijn eigen Internetbrowser (FireFox). Mijn eigen passwords en wat dan ook.

Als ik de USB stekker eruit trek is alles op de desbetreffende PC weer zoals het was, niets van mijn verrichtingen blijven achter.

En de HD (Mojo) is natuurlijk password beveiligd :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier een 120 gieg HD ter grootte van een pakje sigaretten dat gevoed wordt via een vrije USB(2) poort. Daarop staat geïnstalleerd een programma dat iets als Mojo heet.

Normaal gesproken is het zelfstartend en als ik dus deze HD aansluit op wie zijn PC of laptop ook, als er maar een USB2 poort op zit en minimaal Windows XP wordt gedraaid, dan neemt Mojo deze windowsversie over met de windowsinstellingen die ik thuis heb. Dan is het dus alsof het mijn eigen windows is. Ik kan dan GSAK ook opstarten dat ook op die schijf staat en zo vele eigen programma's, zelfs mijn eigen Google Earth, mijn eigen OziEplorer en mijn eigen Internetbrowser (FireFox). Mijn eigen passwords en wat dan ook.

Als ik de USB stekker eruit trek is alles op de desbetreffende PC weer zoals het was, niets van mijn verrichtingen blijven achter.

En de HD (Mojo) is natuurlijk password beveiligd :(

 

klinkt interessant, heb je een linkje voor / van de makers van dat proggie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En na die access violation start GSAK opnieuw op om daarna het zelfde te doen?

 

Daar heb ik ook regelmatig last van (en dat niet portable).

De schuldige is een corrupte database. De enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden is.

 

knip

 

Thx, lijkt te werken. Morgen op mijn werk nog eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Schreef ik Mojo? Dat is een artiestenburo geloof ik :P Ik bedoel MojoPac, te vinden op:

 

http://www.mojopac.com/

 

er zijn verschillende " portable" omgevingen.. Mojopac klinkt erg leuk.. Jammer dat ik geen windhoos meer gebruik behalve dan voor GSAK

 

Ik heb even nog ge"experimenteerd met Portable apps (en daar wilde ik ook wel gsak opplempen..

 

In principe kan dat ook maar dan moet je het onder protable apps instaleren (een app toevoegen aan portable apps en dan de setup draaien binnen portable apps...

 

Dat vangt dan alle verwijzingen naar windows directories / files / registry af...

 

het leuke is.. eht is gratis. dus je stick/ hd hoeft niet u3c compatible te zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...