Spring naar bijdragen

Vers gras tegen muggen?


Peetee

Aanbevolen berichten

We hebben er (bijna) allemaal last van: muggensteken. :)

Kortgeleden las ik in mijn krant dat als je je armen e.d. inwrijft met vers gras, je veel minder last van muggen zou hebben.

Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We hebben er (bijna) allemaal last van: muggensteken. ;)

Kortgeleden las ik in mijn krant dat als je je armen e.d. inwrijft met vers gras, je veel minder last van muggen zou hebben.

Wie heeft hier ervaring mee?

 

 

Zou best kunnen maar wat doe je dan tegen al die koeien die dan achter je aan komen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je rookt een sigaret opsteken dat zou ook moeten helpen zegt men

Tja, da's lekker ben net een dag gestopt met roken... :D

 

Maar in die 23 jaar dat ik wel gerookt heb, werd ik net zo goed slachtoffer van aanvallende leegzuigende muggen... Gelukkig voor mij dus geen reden om weer te beginnen met roken.

 

Of vers gras helpt, denk het niet. Muggen zwermen ook boven grasvelden. Lijkt mij dus dat ze daar dan ook niet te zien zouden moeten zijn, zeker niet als het gras bijvoorbeeld net gemaaid is. Echter zijn ze er dan ook!

 

'Vroeger' zweerde ik bij Autan, tegenwoordig zijn ze daar ook immuum voor. Het gebeurd regelmatig dat ik s'ochtends wakker word met een aantal beten op gezicht en armen terwijl ik me toch goed inspuit voor het slapen gaan. Ik heb een kanjer van een citroenplant in mijn kamer staan, ook dat helpt niet!

 

Bij de Zeeman 2 vliegenmeppers voor 99 ct. Dat helpt!!! :P

 

Sunny...

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Vroeger' zweerde ik bij Autan, tegenwoordig zijn ze daar ook immuum voor. Het gebeurd regelmatig dat ik s'ochtends wakker word met een aantal beten op gezicht en armen terwijl ik me toch goed inspuit voor het slapen gaan. Ik heb een kanjer van een citroenplant in mijn kamer staan, ook dat helpt niet!

Het schijnt dat ze een hekel hebben aan tocht. Het schijnt te helpen om een draaiende ventilator op je slaapkamer te zetten.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

een draaiende ventilator werkt idd uitstekend. Alleen jammer dat dat zo lastig cacht, met ventilator op je rug :lol1:

 

Biergisttabletten houden de muggen ook weg, alleen moet je ze wel al tijdje slikken ( voor de zuiperds onder ons, gewoon bier werkt dus weer niet)

bewerkt door Team_Maju
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vers gras lijkt me eerlijk gezegt niet zo slim, ga maar eens met mooi weer in je zwem-tenu in het gras liggen het is maar even en het begint al te jeuken. Ventulator werkt nog heb beste, de hele zomer staat die vanaf het moment dat ik naar bed ga, tot het moment waarop ik wakker word aan.

 

Of anders gewoon hardlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...