Spring naar bijdragen

Caches langs een route.


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb geprobeerd om wat routes (GPX, KML en KMZ) te uploaden, maar zonder resultaat. Ik kreeg geen melding dat het niet gelukt zou zijn, maar kan de routes met zoeken niet terugvinden.

 

moet nog wat aan worden gesleuteld, maar deze functionaliteit lijkt me wel wat. Zeker als dat in combinatie met TomTom o.i.d. kan

 

Groet,

 

Dutchnomad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik het kan zien is het ook iets anders dan dat op de Duitse site wordt uitgelegd.

 

Daar lees ik, als ik het goed begrijp, dat de bedoeling is dat je een route opgeeft door middel van een paar plaatsnamen in te voeren. Dan zou je als Premiummember een query kunnen krijgen met alle caches op die route.

 

Als ik het op gc.com uitprobeer dan is de uitwerking anders.

 

Dan zie ik routes die een cacher al van tevoren heeft opgegeven.

 

Met andere woorden als ik het zou "vertalen" naar het Nederlandse en je zou bijvoorbeeld van Amsterdam naar Emmen willen, dan krijg je allemaal routes die wel eerst opgegeven moeten zijn door cachers.

 

Ook voor Amerika laat hij niet op een opgegeven route alle caches zien.

 

Als ik intik Seattle, WA to Las Vegas, NV (Dus van Seattle in the state Washington to Las Vegas in the state Nevada)

Dan zie ik allerlei routes, allerlei windstrekken op gaan,tussen beide plaatsen. Geen caches die alleen maar op de route liggen.

 

En alleen maar routes die een cacher eerst zelf opgegeven heeft.

 

Je zou het kunnen zien als bookmarks van cachers die op, of in de buurt van, de route liggen die je hebt opgegeven.

Maar die zogenaamde routes moeten dus wel eerst publiek gemaakt zijn.

 

 

Als ik dan als voorbeeld kies voor Seattle, WA to Las Vegas, NV, kom ik 14 routes tegen, o.a.:

 

snap00031.jpg

 

 

en ook:

 

 

snap00032.jpg

 

 

Zoals je ziet, wel allemaal routes die eerst handmatig ingevoerd zijn.

 

Even een update:

 

Als ik dan alle namen bekijk van degene die er routs hebben geupped, zijn het allemaal medewerkers van gc.com. Dat laat duidelijk zien dat het nog in een testfase zit. Dat zou dus kunnen betekenen dat wij zelf waarschijnlijk niets kunnen uppen.

 

Dit gebeurt wel vaker zo.

 

Veel nieuw snufjes die met een cachepagina aanmaken te maken heeft, zijn natuurlijk al eerder getest en gebruikt.

 

Featurse als o.a. google maps en eigenlijk de meeste nieuwe snufjes, zijn al eerder in gebruik bij o.a. de reviewers.

 

En nu ik de Duitse site nog eens goed lees zie ik:

 

(nur für PM verfügbar!) findet man eine neue Seite, auf der man zwei verschiedene Möglichkeiten geboten bekommt, nach bestehenden Routen zu suchen - entweder man sucht nach einem Start- oder Zielpunkt oder man sucht nach Schlüsselwörtern, die vom User vergeben worden sind. Das nennt man wohl auch Read/Write-Web und birgt natürlich auch die Gefahr, dass unsinnige Tags für Routen verwendet werden, die keinen unmittelbaren Zusammenhang zur Route erkennen lassen.

 

 

Dus toch wel "Bestehenden Routen" en "....die Gefahr, das unsinnige Tags für routen verwendet werden"

 

Met andere woorden, ik had in eerste instantie het "nicht richtig gelesen" :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb "Amsterdam" en "Belfort" uitgeprobeerd, omdat dat grofweg de route weergeeft die onze vakantie markeert. (geen ,nl of ,fr achter gezet, want toen kreeg ik een paadje in het Zwarte Woud)

Kreeg toen één Duitse route.

 

Het lijkt me wel leuk om even te kijken wat er allemaal wel mee kan, maar voorlopig verwacht ik er nog niet veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is inderdaad in de testfase (zie het groundspeak forum thread).

Het idee (dat al werkt!) is: je maakt in Google Earth een route, deze upload je naar gc.com (in .kml formaat), vervolgens kan je alle caches die maximaal 1 tot 5 mijl/km naast de route liggen laten selecteren in een PocketQuery.

Daarnaast kun je ook gebruik maken van de routes die andere aangemaakt hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

ik heb een route gemaakt in Earth Lopik-Delft

 

geupload op gc.com en ja hoor daar was ie.

lopik%20delft.JPG

 

daarna een PQ gemaakt en opgegeven om maximaal 1 mile buiten de route te zoeken.

 

Ik kwam op 83 caches naast de route, maar sommige waren wel verder dan die ene mijl.

Werkt leuk maar heeft nog wel wat nodig

 

Feel free om met de route te spelen, hij is public en ik zou zeggen leef je uit.

Laat weten wat jullie ervaringen zijn

 

TL

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ziet er idd goed uit. Ga ik vanavond eens een mooie PQ draaien van de route die we vrijdag gaan rijden.

Als dat goed werkt is het ook zeer handig voor vakanties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ziet er idd goed uit. Ga ik vanavond eens een mooie  PQ draaien van de route die we vrijdag gaan rijden.

Als dat goed werkt is het ook zeer handig voor vakanties!

Dan moeten er schijnbaar wel eerst caches die langs jullie route gaan, ge-upped worden door anderen :)

 

Beter plaatje zo??? :)

Je houdt wel van uitersten :thumbup:

 

Iets groter had ook wel weer gemogen. Die van mij hebben een breedte van 475 dpi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ziet er idd goed uit. Ga ik vanavond eens een mooie  PQ draaien van de route die we vrijdag gaan rijden.

Als dat goed werkt is het ook zeer handig voor vakanties!

Dan moeten er schijnbaar wel eerst caches die langs jullie route gaan, ge-upped worden door anderen :)

 

 

Volgens mij niet hoor. De route van Track-leader kan ik nu vinden in het systeem en dan aanklikken dat hij een PQ moet maken van caches langs die route. Ik kon daarbij ook kiezen uit de opties die normaal ook bij een PQ staan.

Als ik het nu allemaal goed begrijp hoef ik alleen een route in GE te maken en die dan te uppen om een PQ te kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...