Spring naar bijdragen

gps opsporen


Gast paranoide

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Een GPS ontvanger kun je niet opsporen of volgen omdat het apparaat zelf geen signaal uitzend. :)

 

Er bestaan enkele GPS systemen die dat wel kunnen, maar deze worden hoofdzakelijk gebruikt in (dure) personen auto's en vrachtwagens, maar dan zit er wel een zender in die een GPS signaal uitzend waarmee nagegaan kan worden waar het voertuig zich bevind.

 

 

Wie weet heeft jou vrouw toch een (zend) GPS laten iinbouwen in jou auto (ze zal daar wel een reden voor hebben :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar goed dat de goedkope systeempjes dat niet kunnen, anders zou heer WB altijd weten waar ik ben... :eek:

 

 

EDIT: Zou trouwens wel stoer zijn, kunnen we eindelijk dat gele bussie van Barny eens makkelijk opsporen :):)

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo paranootje,

 

over gps weet ik ook niet zoveel, maar........

 

je kunt tegenwoordig een kids telefoon kopen, met maar een paar knoppen. Speciaal voor kids, zonder cijfers maar met een paar voorgeprogrammeerde nummers. Deze telefoons zijn via de website van de verkoper te tracken, binnen no-time weet je dan waar (de telefoon van) je kind is.

 

Ik weet niet precies welk merk enzo, maar wil dit evt. nog wel voor je opzoeken.

 

Verder bestaat er een winkel waar je allerlei spionage attributen kunt kopen en huren. Van mini-microfoons en minicamera's (zo groot als een broche) tot tracking apparatuur.

 

Dus eigenlijk als je vrouw zou willen zou ze precies kunnen weten wat jij, wannneer en hoe de hele dag doet, maar....

 

denk je nou echt dat iemand zoiets zou doen. Laat staan je vrouw, dan vertrouwd ze jou ook niet echt! en jij trouwens haar ook niet.

Ik denk dat jullie eerder het probleem oplossen door erover te praten. Want wantrouwen in de ander komt vaak voort uit jezelf. In dit geval lijkt het meer op een spelletje.

 

Maar in ieder geval succes en hopelijk slaap je nog een beetje.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook makkelijker, lees en bekijk deze cache maar eens. Dit systeem werkt met een mobieltje met bleutooth, en een gps ontvangertje ook met bleutooth.

 

timeslice

bewerkt door nl1ede
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het kan met elke telefoon. wat je moet doen is met je eigen toestel een sms naar een bepaalde dienst sturen (kun je vinden via internet) om aan te geven dat je hier gebruik van wilt maken. Daarna is je toestel voor tracking geactiveerd. Je vrouw kan dan op ieder moment via een internet pagina zien waar jij je bevindt. Tenminste zolang je je telefoon hebt aanstaan.

 

ik heb de website maar niet genoemd om niet iedereen op ideeen te brengen (alhoewel googlen ook niet echt moeilijk is :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.dsh2000.com/CarNL4.htm

 

Op zich zelfs nog redelijk betaalbaar om je wederhelft in de gaten te kunnen houden :yes:

 

Of monteurs zoals ik, die al jaren met een blackbox systeem in de auto rijden, waarbij het ook nog eens mogelijk is om de auto bv bij diefstal, op afstand uit te schakelen, ook mijn acceleratie, toerentallen, remvertragingen en positie kunnen "online" middels een op sms gebaseerd systeem worden uitgelezen.

 

Dus Big Brother is watching me, en nee het is niet te neppen, het zit deels verwerkt in het motormanagement systeem van de auto, we hebben er al diverse scopen, multimeters en laptops op los gelaten B):huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begin van dit draadje lezende dacht ik aan vroeger toen een heel domme TV-omroep een kinderprogramma had waarbij de juf aan het eind altijd afscheid nam met de onsterfelijke woorden: "... en we zien jullie morgen terug om 5 uur.".

Nog steeds bestaat her en der het idee dat we kunnen zien omdat ons oog iets uitstraalt (alsof het een schijnwerper betreft) waardoor zaken zichtbaar worden.

In deze tijd waarin het technisch en wetenschappelijk onbenul tot ongekende hoogten stijgt, is het dus niet zo vreemd dat de uitspraak 'de GPS onvanger moet satellieten zien' in het geheugen blijft hangen als 'de satellieten moeten je kunnen zien'. Talloos zijn dan ook de krantenartikelen die dit laatste beweren.

De stap is klein om dan ook te gaan denken dat een handheld GPS iets uitzend. Dat doe je met het wereldwijde telefoonsatellietencommunicatiesysteem toch ook? En die telefoons lijken toch sprekend op GPS ontvangertjes nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het is zoals Wij Drie al schrijven, don't feed the troll.

 

Wat moeten we nu met een nieuw forumlid dat als naam al paranoia gebruikt en dan zo'n vraag stelt.

 

Is het zo gek dat ik in eerste instantie denk dat als je vouw zoiets stiekem in je auto stiekem laat inbouwen, dat ze er dan ook wel een gegronde reden voor zal hebben?

 

Is het gek dat ik denk dat je als je dit alleen al maar vermoed van je eigen ega, je volgens mij beter een advocaat in de arm kunt gaan nemen om een echtscheiding te regelen?

 

Maar om op de vraag terug te komen, omdat het gewoon een leuk onderwerp is, dat trouwens al eens besproken is op het forum...... Nee het is geen enkel probleem, iedereen kan zoiets voor weinig geld in elkaar (laten) knutselen.

 

Je hebt een GPsmodule nodig, een GSM module, een spraakchip, en een prepaid SIM van een provider die de belminuten niet na een bepaalde periode verloren laat gaan. Waarom prepaid? Er wordt met de module zelf nooit gebeld en het is dan zonde om er een abonnement voor af te sluiten. Verder heb je nog een printplaatje nodig van een niet nader te noemen website en een klein doosje, al dan niet van metaal. Totale kosten? Zal om en nabij de 200 euro liggen.

 

Als je alles aan elkaar hebt geknoopt, dan heb je een apparaatje zo groot als een luciferdoosje.

 

Het ding wordt ergens in je auto verstopt en rechtstreeks aangesloten op de accu. Waarom rechtstreeks? Omdat hij het ook moet doen als de auto niet op contact staat.

 

Hoe werkt het?

 

Je belt het nummer op van de telefoonmodule, het nummer dat op de prepaid SIM staat. De GPS module geeft de coördinaten van dat moment door aan de spraakmodule en de beller die hoort het coördinaat.

 

Sta je op N 52°45.150 - E006°53.612 dan hoort de beller het volgende:

 

Noord vijf twee graden vier vijf punt een vijf nul Oost nul nul zes graden vijf drie punt zes een twee

 

Het is maar hoe je de GPS- en de spraakmodule hebt ingesteld en hebt ingesproken.

 

Het is het principe van tracking and tracing. Het principe van de KralenCache (GCJW8Z), waar ook bovenstaand coördinaat van is.

 

Waarom Team Dauwtrappers dan toch geen gebruik maakt van dit systeem?

De reden is dat de KralenFee het dan wel heel onpersoonlijk vind en zelf liever de coördinaten (al dan niet giegelend) doorgeeft.

Ze wil weten wie er probeert haar cache te "tracken en te tracen" en hoe vaak men dat doet. De spanning te weten dat men haar aan het hunten is, is voor haar de fun. Een fun die ze noet zou hebben als ze met zo'n apparaat in haar rugzak rondloopt.

 

Als je namelijk van bovengenoemd systeem gebruik maakt, dan krijgt degene die het apparaat in de auto heeft (of bij zich draagt) , daar helemaal niets van mee.

 

De bedoeling was om zo eigenlijk een redelijk goedkoop beveilingingssysteem in je auto te hebben voor het geval je auto gestolen is, of je niet meer weet waar je hem hebt achtergelaten.

 

Als een eventuele dief achter het stuur zit is het knap knullig dat hij ergens in de auto een beltoon hoort of ook maar de spraakchip :) Daarom staat dat dus uitgeschakeld voor het kastje zelf.

 

Dat je ook je personeel (vrachtwagenchauffeurs, vertegenwoordigers, iedereen met een leasebak) en je eigen familie ermee kunt "opsporen" of zelfs kunt zien of ze ook "bewegen". is een voor sommige een "welkome" bijkomstigheid.

 

En dan zijn er nog professionele mogelijkheden die van bijna hetzelfde principe uitgaan. Alleen zit dan geen gewone GPSontvangstmodule in de auto, maar eentje die uitzend. (Officieel niet toegestaan in Nederland)

Dan kan men je continu, de hele dag, volgen via een speciale website. Men kan dan (laten) registreren hoeveel kilometers je achter elkaar gereden hebt, bij welke adres je hebt stilgestaan en hoe lang enz enz. Alle denkbare is dan mogelijk.

 

Alles is in principe van een complete tracklog te volgen via een kaart op je PC.

 

Dit grapje is een paar keer zo duur en je moet een abonnement hebben op de site waar je alles kunt volgen.

 

Maar nogmaals, ik zou een advocaat gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...