Spring naar bijdragen

CacheMaps v4 beschikbaar


Aanbevolen berichten

CacheMaps v4 ziet eindelijk het licht!

 

CacheMaps is een programma om kaarten bij (cache)coordinaten van internet te halen. Naast deze online kaarten wordt ook een overzichtskaart opgehaald die alles caches uit de lijst in één keer toont.

Waar de oude CacheMaps nog gebruik maakte van Excel voor het opslaan van caches, maakt versie 4 hiervoor gebruik van GSAK. Op deze manier wordt de kracht van GSAK gecombineerd met de kracht van CacheMaps.

 

Dus zoek je een kaart bij een cache? CacheMaps!

Zoek je een cache? gc.nl!

Zoek je een kaart waar alle caches in een bepaald gebied op staan? CacheMaps!

Zoek je een cache database? GSAK

Zoek je een kaart met caches voor je vakantiegebied? CacheMaps!

Zoek je coordinaat conversie bij een cache? CacheMaps!

 

Kijk op www.CacheMaps.com voor deze nieuwe versie.

 

Stuur gerust een mail als je vragen hebt (of stel ze in dit forum).

 

Veel CacheMaps gemak! :lol:

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat wordt met GSAK bedoeld?

Ik gebruik altijd gewoon Geocaching.com en voer steeds nieuwe home-coordinaten in als we in een bepaalde buurt de caches wil vinden. Deze kopieer ik dan naar mapsource en laad deze vervolgens in m'n garmin etrex vista C.

Is dit dus erg omslachtig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wordt met GSAK bedoeld?

Ik gebruik altijd gewoon Geocaching.com en voer steeds nieuwe home-coordinaten in als we in een bepaalde buurt de caches wil vinden. Deze kopieer  ik dan naar mapsource en laad deze vervolgens in m'n garmin etrex vista C.

Is dit dus erg omslachtig?

 

 

MMMMMM een beetje maar :)

 

kijk maar eens op GSAK.NET

 

De moeite waard om deze aan te schaffen. :lol:

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anders geformuleerd misschien. Maar hoe gebruik je cachemaps dan? Ik heb het gisteren doorgelezen en ik probeer me voor te stellen wat je er mee doet. Misschien is het heel nuttig, maar aangezien ik het nog niet gebruik is het moeilijk te vatten. Het feit dat de pagina van cachemaps erg summier is, vermakkelijkt het zien van het licht ook nog niet echt.

 

 

Er is een manual in .doc formaat te downloaden. Dat even lezen geeft wel een idee wat het programma voor jou kan betekenen.

 

Ik ken het ook niet, maar heb even de manual binnen gehaald.

bewerkt door G.O.Jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aanrader voor menig cacher.

Wat is het voordeel t.o.v. OZIexplorer?

CacheMaps is vooral gericht op het snel kaarten ophalen van internet en het tonen van caches op een specifieke kaart.

Ozi is gemaakt om coordinaten te tonen op een kaart, routes weer te geven, berekeningen te doen en meer van dat soort technische dingen.

Met Ozi heb je nog een aparte set kaarten (met een eigen, specifieke, calibratie) nodig van het gebied dat je wil zien. Dit zijn meestal grote bestanden.

CacheMaps haalt de kaarten die je nodig hebt op van internet en heeft ze meteen klaar voor gebruik.

Ozi gebruikt een eigen formaat (.wpt) voor de bestanden waar de coordinaten in staan. CacheMaps gebruikt de standaard .loc files die geocaching.com gebruikt.

CacheMaps heeft minder functionaliteit en is dus eenvoudiger in gebruik.

CacheMaps klikt meteen door naar online of offline cache beschrijvingen. Bij Ozi kan dat ook geloof ik als je het via GSAK aanroept.

Zowel Ozi als CacheMaps kan je direct vanuit GSAK aanroepen (al moet je voor CacheMaps eerst een macro aanmaken. Zie handleiding)

 

Maar probeer het gewoon eens, dan zie je de voordelen snel.

 

Succes,

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En je hebt dan natuurlijk wel de pocketqueries nodig. En die kan je allen maar krijgen als je member bent.

 

lteunis

 

Voor CacheMaps heb je geen pocketqueries nodig.

Als je ingelogd bent op gc.com (hoef je geen premium member voor te zijn, alleen maar ingelogd en dat is gratis) kan je loc-files downloaden. Die kan je in zowel GSAK als CacheMaps gebruiken.

Bij GSAK is de functionaliteit dan beperkt, voor CacheMaps maakt het niet uit.

 

BigBird

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anders geformuleerd misschien. Maar hoe gebruik je cachemaps dan? Ik heb het gisteren doorgelezen en ik probeer me voor te stellen wat je er mee doet. Misschien is het heel nuttig, maar aangezien ik het nog niet gebruik is het moeilijk te vatten. Het feit dat de pagina van cachemaps erg summier is, vermakkelijkt het zien van het licht ook nog niet echt.

 

Ik zal de site binnenkort uitbreiden met gebruiksvoorbeelden.

Of er voor die tijd in het forum alvast wat geven.

 

BigBird

 

*** Edited by moderator: *** Quote leesbaar gemaakt ;)

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...