Spring naar bijdragen

Cacheplaatsen syncen in TomTom


jvliere

Aanbevolen berichten

Met behulp van het programma POIEDIT en de site www.poihandler.com is het mogelijk om alle cacheplaatsen van Nederland te synchroniseren op de PDA, zodat je in TomTom al die lokaties als Nuttige Plaatsen (NP's) beschikbaar heb.

Echter gaan deze cacheplaatsen op de genoemde site niet verder dan GCG..., dus de nieuwe caches staan er niet in. Weet iemand of er iets fout zit? Dat het niet meer onderhouden wordt ofzo. Of weet iemand een andere manier op alle Caches als NP's in TomTom te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met behulp van het programma POIEDIT en de site www.poihandler.com is het mogelijk om alle cacheplaatsen van Nederland te synchroniseren op de PDA, zodat je in TomTom al die lokaties als Nuttige Plaatsen (NP's) beschikbaar heb.

Echter gaan deze cacheplaatsen op de genoemde site niet verder dan GCG..., dus de nieuwe caches staan er niet in. Weet iemand of er iets fout zit? Dat het niet meer onderhouden wordt ofzo. Of weet iemand een andere manier op alle Caches als NP's in TomTom te krijgen?

 

Waarom niet gewoon syncen met GSAK? Ja, ik begrijp het wel, je wilt het gewoon op een presenteerblaadje hebben.

Even inloggen op www.poihandler.com, je PPC aansluiten en syncen maar en je hebt alle caches van Nederland binnen... Toch?

 

Iemand anders het werk laten doen... :thumbdown:

 

Dat is één van de redenen dat de caches maar tot GCG gaan en niet verder. Het is geen fout, het wordt gewoon niet meer onderhouden.

Ik had er geen zin meer in. :dribble:

Als je de zoekfunctie van dit forum had gebruikt had je dat ergens kunnen vinden.

Evenzo hoe je alle caches van Nederland in TomTom krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Duitsers hebben misschien een oplossing voor je:

 

http://www.gilbert-leipzig.de/download/index.html

 

NL staat er ook tussen en is redelijk bijgewerkt. Blijkbaar heeft er daar iemand nog wel veel zin in... Gewoon de OV2 en BMP naar de "map" directory van het betreffende land kopieren met het handje. Enige zelfredzaamheid met de PDA is wel gewenst.

 

Zelf werk ik gewoon met GSAK en een premium membership.

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk met GSAK en filter alle caches op Multi, Traditional, Mystery, en ga zo maar door en kopieer het naar tomtom en onderweg zie je alle caches liggen met icoon zodat je weet welke er in die buurt liggen en kan ook op GC nr opgezocht worden en navigeer er dan heen.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk met GSAK en filter alle caches op Multi, Traditional, Mystery, en ga zo maar door en kopieer het naar tomtom en onderweg zie je alle caches liggen met icoon zodat je weet welke er in die buurt liggen en kan ook op GC nr opgezocht worden en navigeer er dan heen.

 

Gr Harrie

 

graag dan stap voor stap uitleg?

 

jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gebaar Harrie :thumbdown:

 

Vertel (ze) er dan ook gelijk even in hoe je bv op en bepaald gebied kunt selecteren.

 

Dat filter ik er ook altijd in mee. Waar ga ik heen? In die omgeving klik ik dus een cache aan die ik wil doen en selecteer er zo een aantal bij die in de omgeving liggen.

 

Ik werk niet anders meer dan met GSAK. Start automatisch al op als ik de laptop start.

Maar ja, 99% van de tijd dat het apparaat aan is, is ook alleen maar voor geocaching :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Duitsers hebben misschien een oplossing voor je:

 

Blijkbaar heeft er daar iemand nog wel veel zin in...

 

:thumbdown:

 

Ja, totdat diegene erachter komt dat de andere kant niets anders doet dan ff de PPC aansluiten, syncen en de caches zijn weer binnen en dat allemaal achterover geleund vanuit de luxe luie lederen burostoel :dribble:

 

 

ik ben er zeker een jaar en misschien wel al 2 jaar geleden mee opgehouden. Er zit teveel tijd in. Als je het doet, moet je het goed doen en ik was iedere dag aan het bijwerken. Tot ik er achter kwam dat ik de enige was die het tijd kost en een ander gewoon kan leechen terwijl het mij er nog geld bij kost....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, totdat  diegene erachter komt dat de andere kant niets anders doet dan ff de PPC aansluiten, syncen en de caches zijn weer binnen en dat allemaal achterover geleund vanuit de luxe luie lederen burostoel ;)

 

Waarom ga je er nu al een aantal keren vanuit dat het vanuit de letterlijk of figuurlijk luie positie zal zijn om mijn doel te bereiken? Ik heb al zo'n 25 jaar ervaring in automatisering en dat ook in letterlijk en figuurlijke zin. Vanuit dat oogpunt vind ik het onzin om handmatige acties uit te moeten voeren op gegevens die al beschikbaar zijn. Het gaat mij niet zozeer om het gemak van het syncen als wel om de gegevens een op een over te halen, zonder dat ik daar nog iets handmatigs aan hoef te doen.

Gelukkig heb ik van andere gebruikers wel een antwoord op mijn vraag gekregen, zonder allerlei opvoedkundige of betweterige opmerkingen.

Misschien is dit redeljik off-topic, maar ik moest het toch ff kwijt.

 

Resumerend zijn er dus mensen die er inderdaad wel energie in willen steken om ervoor te zorgen dat andere mensen kunnen beschikken over de data van cacheplaatsen, zoals zij dat willen.

Er is dus de Duitse oplossing: http://www.gilbert-leipzig.de/download/index.html of de nederlandse http://www.geocaching.nl/maps/GetLocfile.php

In beide gevallen is het programma GSAK heel handig en is hier te downloaden. Met deze laatste tool kan je via de exportfunctie een POI-bestand aanmaken, wat naar de PPC geupload kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, totdat  diegene erachter komt dat de andere kant niets anders doet dan ff de PPC aansluiten, syncen en de caches zijn weer binnen en dat allemaal achterover geleund vanuit de luxe luie lederen burostoel ;)

 

Waarom ga je er nu al een aantal keren vanuit dat het vanuit de letterlijk of figuurlijk luie positie zal zijn om mijn doel te bereiken? Ik heb al zo'n 25 jaar ervaring in automatisering en dat ook in letterlijk en figuurlijke zin. Vanuit dat oogpunt vind ik het onzin om handmatige acties uit te moeten voeren op gegevens die al beschikbaar zijn. Het gaat mij niet zozeer om het gemak van het syncen als wel om de gegevens een op een over te halen, zonder dat ik daar nog iets handmatigs aan hoef te doen.

Gelukkig heb ik van andere gebruikers wel een antwoord op mijn vraag gekregen, zonder allerlei opvoedkundige of betweterige opmerkingen.

Misschien is dit redeljik off-topic, maar ik moest het toch ff kwijt.

 

Laat je niet op de kast jagen door Kruimeldief. Het bericht was met een vette knipoog en zeker niet betweterig. Als het volledig automatisch kan EN vanuit je luie, lederen stoel, volledig achteroverleunend is Kruimeldief de allereerste die het test, de grootste gebruiker en de man die als laatste het licht uit doet aan het einde van de life-cycle ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak ongeveer iedere maand een verse TomTom file, stuur even een emailtje naar cve.gps@versatel.nl en je krijgt ze van me........en gelijk iedere maand een update.

Binnen vijf minuten heb je dan de cahces op je navigator.

bewerkt door cve.gps
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak ongeveer iedere maand een verse TomTom file, stuur even een emailtje naar cve.gps@gmail.com en je krijgt ze van me........en gelijk iedere maand een update.

Binnen vijf minuten heb je dan de cahces op je navigator.

 

maar wat heb jij daar nu AAN?!?!

 

2000 cache's in je Tomtom hoeveel ga jij dan halen dit weekend? ;)

 

Er zit toch ook pret bij,hier zoek ik 1 cache's en die overleg ik,dan zoom ik in en print en haal paar in omgeving van die cache en dat zet ik naar onze tomtom!

 

zo had ik maar 10 bij mij omgeving blokzijl ;)

 

ik snap de massa cache's op/in je tomtom dus niet*want daar heb je *volgens mij* niks aan ;)

 

jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al zo'n 25 jaar ervaring in automatisering en dat ook in letterlijk en figuurlijke zin. Vanuit dat oogpunt vind ik het onzin om handmatige acties uit te moeten voeren op gegevens die al beschikbaar zijn

 

thja plakken kopieren doe ik ook veel!

 

maar tussen frontpage of html zit veel verschil ;)

jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...