Spring naar bijdragen

Eerste nederlandse cache - Welke


paulus

Aanbevolen berichten

Vandaag first dutch gedaan..

Maar is dit wel de eerste nederlandse cache?

Amsterdam urban 1 is volgens de site iets ouder

en nu zag ik ook nog Saenstash staan maar dan weer zonder logs..

HOE ZIT DIT???????

groeten PAULUS  :alien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goeie vraag....

En om het ingewikkelder te maken wordt op de site van Kenny in the dunes gesteld dat dit de derde cache van Nederland is maar tussen de logs staat een postje van de legger van de cache (gedateerd  18 mei) waarin gesteld wordt dat dit de oudste [u:post_uid0]functionerende[/u:post_uid0] cache van Nederland is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me nog herinneren dat ik voor het eerst keek naar geocaching.com en dat daar toen alleen eentje in de Biesbosch lag, volgens mij. Of ik moet me vergissen. Die Amsterdamse schoorsteenpijp was ook een van de eersten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

First Dutch is écht de eerste cache die in Nederland geplaatst is.

 

Direct na het verschijnen van het beroemde Intermediair artikel - de geboorte van Geocaching in Nederland - is First Dutch verstopt.

 

De cache lag bijna een week op zijn plaats, was keurig aangemeld en zichtbaar op de site als eerste Nederlandse cache, toen plotseling Urban 1 verscheen met een aanmeldingsdatum enkele dagen vóór de plaatsingsdatum van FD.

 

Let niet op de cachenummers deze werden toen op een manier uitgedeeld die ik nooit begrepen heb.

 

Voorbeeld:

First Dutch heeft als cachenummer 454 = 27/01/2001

Urban 1 heeft als cachenummer 408  = 21/01/2001

Terwijl deze caches:

 

Cache 430 = 01/01/2001

Cache 431 = 14/01/2001  

Cache 432 = 31/12/2001

 

ondanks het hogere nummer éérder geplaatst zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die SaenStash is van mij en die wordt deze week of volgende week herplaatst op een nieuwe locatie.

Mijn bedoeling is om er iets leuks van te maken, dus nog even geduld.

Ik heb die datum maar ver in het verleden gezet, om het uit de aandacht te houden.

SaenStash was NIET een van de eerste!

 

Volgens mij was Schoorl -ook van mij- of de vijfde of de zevende.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
First Dutch is écht de eerste cache die in Nederland geplaatst is.

 

Direct na het verschijnen van het beroemde Intermediair artikel - de geboorte van Geocaching in Nederland - is First Dutch verstopt.

 

De cache lag bijna een week op zijn plaats, was keurig aangemeld en zichtbaar op de site als eerste Nederlandse cache, toen plotseling Urban 1 verscheen met een aanmeldingsdatum enkele dagen vóór de plaatsingsdatum van FD.

 

Jullie vergeten 1 ding.

De datum van de plaatsing en de dag van de aanmelding hoeven niet hetzelfde te zijn.

De reden dat ik nu alsnog reageer is heel eenvoudig:

Ik heb ooit met al mijn goede bedoelingen een cache geplaatst waar ik heel trots op ben. Dan is het niet leuk om op het moment dat ik mij jaren later op het forum aanmeld erachter te komen dat ik al die tijd al met algemene overeenstemming ben aangewezen als manipulator zonder dat iemand mij ooit iets gevraagd heeft.

 

Ook mijn cache is meteen na dat Intermediair artikel geplaatst. Ik had inderdtijd beschikking over veel vrije tijd en een luchtvaart GPS en heb ontzettend veel haast en moeite gemaakt om een goede plek voor een cache midden in de stad te vinden. Toen dat gelukt was heb ik eerst mijn cache geplaatst zodat ik zeker wist dat het gelukt was en daarna heb ik de GPS geleend uit het vliegtuig om het waypoint te meten. Echt zo simpel is het.

 

De datum die ik op de site heb ingevuld is de datum dat ik mijn cache heb neergezet.

En is het eigenlijk wel zo dat First dutch al lang en breed online stond voordat ik online kwam? Volgens mij klopt dat niet. Ik heb geen dagen gewacht met het online zetten. Mijn cache kwam ongeveer tegelijk met First dutch online en hoewel ik niet meer weet wie er eerst online stond was het verschil zeker niet groot. Dit wordt wel beweerd maar dat is ook niet meer te controleren.

 

Je kunt het met elkaar oneens zijn over het feit dat een cache telt vanaf de datum dat hij actief werd op de site of vanaf de datum dat hij is neergezet.

bewerkt door Onwaarschijnlijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het met elkaar oneens zijn over het feit dat een cache telt vanaf de datum dat hij actief werd op de site of vanaf de datum dat hij is neergezet.
Er wordt nu gereageerd in een draadje waarvan de laatst post stamt uit October 10 2002. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het met elkaar oneens zijn over het feit dat een cache telt vanaf de datum dat hij actief werd op de site of vanaf de datum dat hij is neergezet.

Er wordt nu gereageerd in een draadje waarvan de laatst post stamt uit October 10 2002. ;)

 

En Onwaarschijnlijk heeft het al eens ter sprake gebracht in een ander draadje over de eerste cache

 

En daarin zegt hij ook het volgende:

Ik stel voor om het weer gewoon in het midden te laten net als vroeger. Laat het mysterie maar voortbestaan.

 

Discussie gesloten dus :cry:

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het met elkaar oneens zijn over het feit dat een cache telt vanaf de datum dat hij actief werd op de site of vanaf de datum dat hij is neergezet.

Er wordt nu gereageerd in een draadje waarvan de laatst post stamt uit October 10 2002. ;)

 

Tsja ik kwam onlangs pas op het forum. Daarom vind ik het des te carambaliger om te zien wat er al die tijd gestaan heeft, ook in andere threads.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt het wat uit wie de eerste heeft geplaatst? Mij persoonlijk niet. Alleen om persoonlijke eer zou het er iets toe doen. Maar wie legt de laatste? ;)

 

Ja dat is ook wel zo.

Ik heb een hele tijd niet moeilijk gedaan over de claim van First dutch maar ik zie steeds vaker allerlei flauwe opmerkingen over caches die spontaan in de fik vliegen. Dat soort opmerkingen worden versterkt door de nogal boute claims hierboven.

Bovendien wil ik gewoon graag mijn kant van het verhaal vertellen want het zit me wel degelijk dwars dat het eindoordeel al heel lang geleden was dat ik ik de boel bedonderd heb. Ik zie het meer als een misverstand dat ik graag in de wereld hou omdat dat misschien wel leuker is zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En Onwaarschijnlijk heeft het al eens ter sprake gebracht in een ander draadje over de eerste cache

 

En daarin zegt hij ook het volgende:

Ik stel voor om het weer gewoon in het midden te laten net als vroeger. Laat het mysterie maar voortbestaan.

 

Discussie gesloten dus ;)

 

 

Haha heel graag zelfs. Maar ik kwam deze tegen als "definitieve antwoord" dus daar wil dan graag ook wel even mijn "Definitieve" antwoord op geven.

Kunnen we nu allemaal weer vriendjes worden en ophouden met het virtueel affikken van mijn cache?

:cry:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Onwaarschijnlijk heeft het al eens ter sprake gebracht in een ander draadje over de eerste cache

 

En daarin zegt hij ook het volgende:

Ik stel voor om het weer gewoon in het midden te laten net als vroeger. Laat het mysterie maar voortbestaan.
Discussie gesloten dus ;)
Haha heel graag zelfs. Maar ik kwam deze tegen als "definitieve antwoord" dus daar wil dan graag ook wel even mijn "Definitieve" antwoord op geven.

Kunnen we nu allemaal weer vriendjes worden en ophouden met het virtueel affikken van mijn cache?

:cry:;)

Ja hoor!

Ach vakantie en buiten regent het, hé!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...