Spring naar bijdragen

Life & cooking - A.s. zondag op rtl4


Joseph

Aanbevolen berichten

A.s. zondag, 29-09 om 17.00 uur, RTL4, zijn wij, Team Bezemsteel ( MegaHeks, Tamara en ondergetekende ) uitgenodigd in het programma "Life & Cooking" van Irene Moors en Carlo Boszhard, het voormalige "koken met gekken".

 

We hebben een dag gefilmd, met dank aan Euro & Co, om een zo werkelijk mogelijk beeld te geven van Geocaching en de rest, a.s. zondag, is live in de studio.

 

Het item duurt een minuut of 10, heeft men ons verteld.

 

Inmiddels is er ook aandacht aan besteed op de http://www.lifeandcooking.nl en ze willen zelfs een cache gaan verstoppen.

 

 

 

Edited By Joseph on sept. 28 2002 at 09:59

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

My God!

 

Voor ik met posten begon heb ik me avonden ingelezen in dit forum en ben zodoende ook het topic 'Publiciteit, zitten we daar op te wachten' tegengekomen.

Afgaande op en in het licht van wat ik daar las vindt ik het onbegrijpelijk dat mensen zich voor zo'n ranzig programma lenen. Die Carlo en dat andere mens zitten daar alleen ter eer en meerdere glorie van zichzelf en zijn totaal niet geinteresseerd in hun gasten. (Zoek nog eens oude recenties na op internet. zie volkskrant.nl, ad.nl en lach met me mee.)

 

Wat willen jullie hier mee bereiken? Graag met je snufferd op TV? Ik denk in elk geval niet dat geocaching er een dienst mee bewezen wordt. De doelgroep van het programma matched totaal niet met wat wenselijk is. RTL4 publiek wat gaat geocachen? God bewaar me.

Tante Mien in haar roze legging door de duinen. Aaaagggghhhh!

 

Ik ga morgen kijken en bidden dat het goed uit de verf komt.

Bid u alle mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Carlo en dat andere mens zitten daar alleen ter eer en meerdere glorie van zichzelf en zijn totaal niet geinteresseerd in hun gasten. 

 

Graag met je snufferd op TV? Ik denk in elk geval niet dat geocaching er een dienst mee bewezen wordt.

We hebben de afgelopen week gemiddeld 7 keer per dag verschillende mensen van het programma aan de lijn gehad. Ik heb nog niet veel meegemaakt dat mensen ZO geinterresseerd waren in Geocaching en met zo'n enthousiasme voorbereidingen treffen.

 

Voor wat betreft de 2e quote: We draaien al een tijdje mee. Hebben een bekende site onder de geocachers en denken wel een beetje te weten wat er leeft onder de geocachers. Na 180 caches menen we ook een aardig beeld van geocachen te hebben. Daarbij hebben we al meermaals een aanbieding afgewezen, TV, Radio, krant ( m.u.v. een artikel in A.D. ) omdat we altijd bang waren dat het in het belachelijke wordt getrokken of een onwerkelijk sensationele reportage. Bang om journalisten te treffen die met een bepaald beeld voor ogen een dag komen filmen en net zolang knippen tot het beeld waar ze mee kwamen gestaafd kan worden, zonder oog voor wat wij nou te melden hebben.

 

In het geval van Life & Cooking hebben we zelf ( geocachers ) gefilmd voor een beetje ondersteunend beeldmateriaal. De verdere uitzending is live in de studio dus kan er met knip- en plak-werk geen ander beeld worden gevormd als wat wij bedoeld hebben.

 

Of we nu willen of niet, publiciteit komt er steeds meer rondom Geocachen. Wij hebben gemeend er goed aan te doen om hier aan mee te werken, juist om er Geocachen een dienst mee te bewijzen.

 

Ik hoop dat je kijkt straks, met een positieve instelling. Wij zitten er in ieder geval wel positief met een warm hart voor Geocachen en de redactie heeft de afgelopen week ook oprechte interresse getoond. Alle ingredienten voor een realistisch beeld zijn onsinziens aanwezig, de rest is aan Carlo en Irene.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge jonge, Koos, je gaat wel erg lekker kort door de bocht zeg !!

 

Tuurlijk moeten we er als cachers van het eerste (of tweede) uur voor zorgen dat de groei van Geocaching goed verloopt. Het is nu eenmaal een sport waarbij we proberen zo min mogelijk vaste regels te hebben en er voor te zorgen dat iedereen die meedoet voldoende gezond verstand heeft om zelf te handelen in de geest van 'netjes geocachen'.

 

Maar geen informatie is volgens mij zeer gevaarlijk. Laten we juist duidelijke en correcte info geven, zodat mensen weten wat de spelregels zijn. Dat was volgens mij ook de conclusie in de door jou genoemde topics.

 

En om nou een TV-programma volledig af te kraken en meteen ook even het complete publiek van een TV-zender erbij, omdat het programma c.q. dat publiek jou niet aanstaat...... lijkt me niet gepast.

 

Alleen wel oppassen dat de informatie correct is.

Ik lees dat Life & Cooking dinsdag een eigen cache op internet zet en dat de vinder die mag houden. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de kijkers van het programma denken dat dat de bedoeling is bij iedere cache  :(

 

 

 

Edited By ScoutingErica on sept. 29 2002 at 02:07

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dat Life & Cooking dinsdag een eigen cache op internet zet en dat de vinder die mag houden. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de kijkers van het programma denken dat dat de bedoeling is bij iedere cache  :(

We hadden dit ook al gezien en zullen dat, als we de kans krijgen, ook zeker morgen opmerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net gekeken en snap jullie goede bedoelingen, maar ik vond het allemaal erg carambalig en kinderachtig overkomen, lijkt me geen positieve publiciteit! waarschijnlijk door de benadering van Carlo, Irene maakte er nog wat van! wel karaktiristiek voor het programma veel bla, bla, weinig inhoud!

 

Ik ben blij dat ik niemand verteld heb dat het kwam!, misschien een volgende keer iets zorgvuldiger het programma of media uitzoeken?

 

Team Quaestrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SH*T! Had de kids nog beloofd bij ons achter naar het speeltuintje te gaan... en voordat we daaraan toe kwamen was het 5 uur. Dus de video een schop gegeven.

 

Kom ik thuis (inmiddels 6 uur), blijkt dat ik wel RTL heb opgenomen, maar 5 in plaats van 4... :( :(

 

Heeft iemand er een capture van staan ter download? Ben wel benieuwd hoe belachelijk Carlo het gemaakt heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben afgehaakt bij het onderwerp over de homohaan. :(

Hoe diep kan een mens zakken?

 

Zo te lezen werd het niveau hierna niet hoger.

 

Hieruit blijkt, ook al heb je 130 caches gevonden je nog geen verstand hoeft te hebben van media presentaties. Jullie waren een gewillig slachtoffer van de commercie én een zaal vol klapvee.

 

 

 

Edited By Koos on sept. 29 2002 at 18:43

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het wél gezien. Ik vond het item alleszins aanvaardbaar aan bod gekomen. Een broekscheurende reportage over alle ins en outs van geocaching is het niet geworden, maar ik heb niets waargenomen dat het rechtvaardigt om heftig van leer te trekken tegen programmamakers en/of geïnterviewden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Jammer maar helaas. Een beetje inherent aan de formule: de redactie verzint de items, Carlo en Irene gaan er vervolgens 'live' mee aan de slag. Hebben ze een goed humeur en spreekt het onderwerp ze aan, dan krijg je de kans een goed verhaal af te steken. Staat het ze om de een of andere reden niet aan, dan zeiken ze je af.

 

Persoonlijk vind ik dat Joseph en Marielle absoluut niets te verwijten is: gezien de omstandigheden hebben ze denk ik eruit gehaald wat erin zat. Een enthousiaste redacteur, erg positieve voorbesprekingen en dan zo'n behandeling aan tafel... aan de blik die J&M onderling wisselden na afloop van het item kon je de verbijstering aflezen... ;-)

 

Laten we maar zo denken: de kijkers zijn niet gek. De mensen voor wie geocaching een leuke buitenactiviteit zou kunnen zijn hebben de juiste info er echt wel uitgepikt: het gaat om de zoektocht, niet om de cache-inhoud, je komt op de mooiste plekjes van Nederland die je anders nooit zou vinden, het is een aangename tijdsbesteding met veel natuur, een snufje suspense en een toefje high-tech. Als die ingredienten je aanspreken, luister je wel door het geneuzel van Carlo heen. En de mensen die er niks mee hebben, zullen door deze uitzending niet gemotiveerd zijn om het spel te verstieren. Wat wil je nog meer? Ik ben blij dat J&M de belangrijkste info er toch nog tussendoor hebben weten te stoppen, ondanks alle afleidingsmanoeuvres en negatieve opmerkingen van het presentatiekoppel.

 

Chapeau!

 

Zenz

 

P.S. Nu zorgen dat die Life & Cooking cache in recordtijd wordt verschalkd! Niet vanwege de inhoud  :( maar vanwege de sport  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij toeval zat ik met mijn roze legging aan te kijken naar L&C.

Wat zie ik ,............. team Bezemsteel met Joseph z'n jasje op de achtergrond.

Oke, het is niet erg diepgaand, maar geen onvertogen woorden en een duidelijke uitleg van J & M.

Leuk om bekenden zo eens te ontmoeten!

 

ZONNIG SPOOR  :(  ZUURTJE & ANNE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat J+M zich meesterlijk staande hebben gehouden, gezien de te verwachten 'speelse' aanpak die nu eenmaal inherent aan dat programma schijnt te zijn. Anderen zullen speels vervangen door negatief. Als zo'n programmaredactie het eenmaal in haar hoofd heeft gehaald aandacht aan geocaching te besteden dan gebeurt dat ook. Gelukkig zijn ze bij J+M terechtgekomen, die zich niet lieten ondersneeuwen door de frivoliteiten van het presentatieduo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...