Spring naar bijdragen

Hoeveel caches zijn er in Nederland?


Wilxlii Carrotte

Aanbevolen berichten

Ik constateer nogal grote verschillen in aantal caches in Nederland als je daar op verschillende manieren probeert achter te komen.

Eigenlijk wil ik de gegevens van alle caches in Nederland in mijn PDA steken.

Daartoe heb ik wat 'slimme' pocket queries moeten verzinnen, want per querie mag je max. 500 caches selecteren. Daarbij heb ik gelet op de datum van plaatsing. En alles gepakt, dus ook inactieve caches.

 

Dit is het resultaat:

Geplaatst van 01-01-2000 tot 01-07-2003: 447

Geplaatst van 01-07-2003 tot 01-04-2004: 412

Geplaatst van 01-04-2004 tot 01-01-2005: 327

Geplaatst van 01-01-2005 tot 31-12-2005: 139

Dat is totaal 1325 als ik het goed optel. :huh:

Die stop ik dus in mijn PDA.

 

Als ik echter kijk op geocaching.com bij 'Hide and seek a cache', dan kun je selecteren op land. Dat heb ik gedaan en dan krijg je een lijst met alle caches van Nederland. Dat blijken er volgens die lijst 1721 te zijn! Bijna 400 caches verschil. :D Welke zijn dat?

 

Nog gekker wordt het als ik kijk bij de statistieken van Geocaching.nl. Ik kies daar 'Meest bezochte caches' en krijg dan een mooie lijst. En wat staat er boven die lijst?

Er staan 2141 Nederlandse caches in de database. Nog dik 400 meer!

Nou moe! :eek:

 

Kan iemand mij die verschillen uitleggen?...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

een beetje rondgekeken.

 

In de statistieken pagina staan ook de intussen ge-archiveerde caches. Ik denk dat de pocket queries deze niet meenemen, moet je even checken.

 

Verder zie ik ook locationless caches in de statistieken staan, bv de bovenste.

 

Het lijkt me dat je zo de verschillen krijgt.

 

Verder levert een pm of zo naar Albert meer op dan ons gegok.

 

Jan

bewerkt door jstevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de statistieken pagina staan ook de intussen ge-archiveerde caches. Ik denk dat de pocket queries deze niet meenemen, moet je even checken.

Ik denk dat die analyse correct is.

 

Ik heb even in de database op gc.nl gekeken. Daar staan 2108 caches in voor Nederland. Ik vermoed dat die er maximaal 10 naast zit. In de statistieken van Albrt staat een ander getal. Dat komt denk ik doordat een aantal cache eigenaren het land van de cache af en toe aanpassen. Ik meen mij hitchhikers en b.v. "het gele bussie" in dat kader te herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de pocket queries worden de gearchiveerde caches gewoon meegenomen volgens mij. Tenminste, als een cache gearchiveerd is, dan geeft GSAK ineens een streep door de cachecode. De cachecode is dan rood. Het verschil met een unavailable cache is dus de streep.

 

Ik heb 1728 caches in mijn lijstje staan en die zijn gewoon opgehaald met in principe dezelfde queries die Williiiiii heeft.

En het aantal unavailable caches zijn 145 volgens mijn lijst in GSAk en volgens .com 142

 

EDIT: Ik moet even mijn mening veranderen. Ik krijg ineens niet meer de Gearchiveerde caches binnen.

 

Tja, gearchiveerd betekent eigenlijk ook verdwenen om nooit meer terug te keren. Dat was de opzet die gc.com met archveren van caches hebben. Zo'n cache is dus verdwenen om nooit meer terug te keren.

Als een cache een paar weken, maanden of jaren even niet te doen is, wordt zo'n cache op unavailable gezet.

 

Ik weet dat een enkeling er anders over denkt, maar dit was wel de gedachte achter archiveren en unavailable. En dit is waar ik me ook nog steeds aan hou en zo wil ik het ook met mijn caches zien :huh:

Maar goed, dat is al weer een discussie van 1 a 2 jaar geleden :D

 

 

1e query: 01-01-00 t/m 31-07-03 = 482 caches

2e query: 01-08-03 t/m 03-04-04 = 440 caches

3e query: 04-04-04 t/m 21-10-04 = 478 caches

4e query: 22-10-04 t/m 31-12-08 = 324 caches

 

Opgeteld is dat bij mij dus 1724 caches inclusief de unavailable caches.

 

Ik heb er dus 1728 en dat kan wel kloppen. Ik heb er 4 buitenlanders in zitten, waarvan 3 op unavailable. Is dat verschil ook weer opgelost.

 

Conclusie. De queries van Williiii kloppen niet. "Mijn" qureiesopmaak heb ik trouwens "gepikt" van de Roode sLOPER die ze weer van zijn bruurtie de Roode Lantaarn heeft. Ere wie ere toekomt.

 

Als je er belang bij hebt om te vergelijken, alle caches van Nederland zijn HIER gezipt te downloaden. De caches zijn dus up to date vanaf 19-03-2005 08:00. Gezipt zijn ze 4 Mb groot en uitgepakt is het een GPX file van 20 Mb.

Ik heb de file aangemaakt met GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Conclusie. De queries van Williiii kloppen niet. "Mijn" queriesopmaak heb ik trouwens "gepikt" van de Roode sLOPER die ze weer van zijn bruurtie de Roode Lantaarn heeft. Ere wie ere toekomt.

...

 

Helemaal mee eens Kruimel!

Ik had ergens per ongeluk een vinkje teveel staan.

Heb nu dezelfde datums overgenomen voor de querie, het 'blinde' vinkje weggehaald en nu klopt het!

Dank! :huh:

 

In ieder geval 1 verschil weggewerkt. Mijn queries kloppen nu met de database van .com. Het verschil met geocaching.nl is me nog niet duidelijk... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Als je er belang bij hebt om te vergelijken, alle caches van Nederland zijn HIER gezipt te downloaden. De caches zijn dus up to date vanaf 19-03-2005 08:00. Gezipt zijn ze 4 Mb groot en uitgepakt is het een GPX file van 20 Mb.

Ik heb de file aangemaakt met GSAK.

 

Ook hiervoor dank. :huh:

Ik heb ze nu allemaal.

Alleen heb ik ineens veel minder founds... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn "Nederland" deel in mijn GSAK database telt 1735 caches. Hiervan zijn 172 unavailable, 8 van mezelf en 97 door mij gevonden. :eek:

 

Overigens heb ik totaal ruim 28.000 caches in mijn GSAK database. :D:huh:

bewerkt door elsinga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het 4e deel van de LantaarnQuery staat op 460 caches (bij mij). Zal dus snel wat geschoven moeten worden met data.

Hmmm, ik heb er minder en gebruik dezelfde queryopmaak als jij ;)

Nog geen 400 caches.

 

Kruimel, zoals altijd heb je weer gelijk. Had niet goed gekeken. Er zullen binnenkort er nog wel een paar bijkomen. Ben net met junior rondom Hattem aan het fietsen geweest voor een paar micro's. Helaas geen regular. Het is het terrein van het Geldersch Landschap :blush: en ik mag niet van de paden. heb toch plekjes gevonden waar je micro's kunt verstoppen en toch op het pad kunt blijven :no: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conclusie. De queries van Williiii kloppen niet. "Mijn" qureiesopmaak heb ik trouwens "gepikt" van de Roode sLOPER die ze weer van zijn bruurtie de Roode Lantaarn heeft. Ere wie ere toekomt.

 

Juist en ik had ze weer van.... Elsinga???? Ik weet het eigenlijk ook niet zo meer.

Feit is wel dat sommige events uit het verleden niet in de Querys voorkomen.

Deze heb ik handmatig toegevoegd door naar desbetreffende pagina te gaan en de GPX daarvan neer te laden.

Niet dat je er wat aan hebt. Het event is toch al afgelopen maar je houdt het wel compleet. Dit was oa. HHE 2003 event.

 

Inderdaad gaat de 4e query nu langzaam vol lopen dus zal er een 5e moeten worden aangemaakt met als data 01-04-2005 t/m 31-12-2007.

Nog 15 te gaan. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad gaat de 4e query nu langzaam vol lopen dus zal er een 5e moeten worden aangemaakt met als data 01-04-2005 t/m 31-12-2007.

Nog 15 te gaan.  :blush:

 

Als ik klik op preview van NL deel 4 krijg ik 17 pagina's met 324 caches. Dus langzaam vollopen? Misschien toch ietsjes anders ingesteld? :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ere wie ere toekomt.

 

Juist en ik had ze weer van.... Elsinga???? Ik weet het eigenlijk ook niet zo meer.

 

Ik meen inderdaad dat ik in het verleden eens een stapeltje data gepost heb. ;) Maar ik heb het idee van opsplitsen op dat weer uit een nieuwsgroep, dus ook ik ben niet de uiteindelijke bedenker. :blush:

 

Ik moet ook maar eens het aantal caches in de gaten gaan houden in query nummer 5... [insert preview at www.geocaching.com/pocket here] Nee, mijn laatste NL query doet 324 stuks. Kan nog even mee. ;)

 

Voor de statistieken, hier mijn setje queries:

NL 2003-08-01 tm 2004-04-03 (485)

NL 2000-01-01 tm 2003-07-31 (489)

NL 2004-04-04 tm 2004-10-21 (486)

NL 2004-10-22 t/m 2007-12-31 -> nu 324 stuks

 

Geen 5, maar 4 queries dus. ;)

 

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de statistieken, hier mijn setje queries:

NL 2003-08-01 tm 2004-04-03 (485)

NL 2000-01-01 tm 2003-07-31 (489)

NL 2004-04-04 tm 2004-10-21 (486)

NL 2004-10-22 t/m 2007-12-31  -> nu 324 stuks

 

Geen 5,  maar 4 queries dus. ;)

 

:thumbup:

 

Heeeeeee, die heb ik ook :P . Ik weet nu ook niet meer wie dit bedacht heeft maar diegene in ieder geval bedankt. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...