Spring naar bijdragen

Geocachen met een nokia 7710; Kan dat?


Gast hanser

Aanbevolen berichten

ben totaale newbie en wil al een tijdje geocaching proberen ... alleen ben ik nu in bezit van een pda met kapot scherm en moet dus een nieuwe kopen ... iemand heefd mij de nokia 7710 aangeraden (lees hier specificaties: http://www.nokia.nl/nl/Telefoons/Mo.../technical.html) en wanneer verkrijgbaar lijkt me ideaal vanwege groot scherm (en aantal funkties voor werk).

 

deze draaid op symbian. wat precies heb ik voor zoiets nodig om te met geocaching te beginnen? kan ik alvast gaan sparen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jeemig wat een mooie telefoon is dat.

Een complete computer, ben er werkelijk stil van.

 

Kijk maar op: http://www.nokia.nl/uk/Phones/PhoneModels/7710/index.html

 

En er wordt een optionele draadloze GPS bij geleverd:

 

gps_module_main.jpg

 

Of het net zo functioneel als een normale gangbare GPS is valt nog te bezien.

Laat het dus van te voren demonstreren. :thumbup:

 

Ik ben er weg van. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een Nokia 6600 die ik af en toe voor geocaching gebruik. Ook op deze telefoon draait OS Symbian. Ik gebruik de tools PowerNavigation en BlueSky icm met een GPSmuis.

 

Het werkt redelijk, al schiet de pijl soms alle kanten op, dat kan soms best irritant zijn. Mijn lieve gele GEKO201 werkt stukken beter, die is er natuurlijk speciaal voor gemaakt :beerchug:

Succes! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben totaale newbie en wil al een tijdje geocaching proberen ... alleen ben ik nu in bezit van een pda met kapot scherm en moet dus een nieuwe kopen ... iemand heefd mij de nokia 7710 aangeraden (lees hier specificaties: http://www.nokia.nl/nl/Telefoons/Mo.../technical.html) en wanneer verkrijgbaar lijkt me ideaal vanwege groot scherm (en aantal funkties voor werk).

 

deze draaid op symbian. wat precies heb ik voor zoiets nodig om te met geocaching te beginnen? kan ik alvast gaan sparen!

 

Als het om geocaching gaat zou ik al mijn geld zetten op een goedkope GPSontvanger. De aller goedkoopste zal het een tig keer beter doen dan de mooiste smartphone van tegenwoordig met de beste software van nu.

 

Je zal ook bij deze telefoon een BT GPSr moeten kopen die op zichzelf al duurder zal zijn dan een Garmin Geko GPSreceiver, dan spreken we nog niet eens over de 7710.

 

Specifieke geocaching software voor een Smartphone, en vooral voor een Symbian OS, is er eigenlijk niet echt op de markt.

Het al eerder genoemde software voor een symbian stelt echt niets voor. De een is retailsoftware en de ander is free en beide heb ik getest en is leuk speelgoed maar voor het geocachen is het 3x nix, Of je moet een afwijking van 100 meter en een rondtollende pijl een uitdaging vinden.

Laat het geocachen met een PDA nog redelijk zijn (vergeleken met een GPSr ook nix), met een Smartphone, of het nu Windows Mobile of een van de Symbian versies heeft, is dus nog vele malen beroerder. Het is gewoon duur speelgoed.

 

Je kunt er goed mee navigeren met een BT GPS en met Wayfinder Naviagator, die je 3 maanden gratis krijgt bij de bijbehorende GPSmodule (las ik)

Dat is om te navigeren een van de betere maar kost ook bijna een paar 100 euro per jaar exclusief de GPRS (internet) kosten die je voor het navigeren nodig bent. Daarmee vergeleken is Route 66 ook flutzooi, wat niet erg is als je alleen al het prijsverschil ziet.

TomTom mobile is er niet voor deze phone.

 

Het ligt niet specifiek aan Nokia dat er niet mee valt te cachen, dit geldt voor alle Smartphones en vooral de Symbiantoestellen. Ook de mooiere communicator van Nokia of de mooiere P910i van SE (Eigen mening)

 

Ik cache met mijn normale Garmin GPSmap 76S GPSr en ik navigeer met een PPC met TomTomNavigator met als GPS de 76S of een BT GPS van Emtac of een BT GPS van Globalsat. Wil ik al die rommel niet bij me hebben dan navigeer ik met een Symbian smartphone (SEP900I) met Wayfinder Europe (NL) en een van de al genoemde BT GPSen.

 

Echt, gooi geen geld weg want je krijgt er spijt van. Wil je cachen met wat er nu op de markt is, neem dan een normale GPSreceiver. Die kun je kopen van 100 tot 1000 euro. Koop een goede 2e handse. loop een paar caches. Is het gachen niet jouw ding, dan kun je de GPSr met een beetje geluk voor hetzelfde geld kwijt.

Is het cachen wel jouw ding dan koop jij je langzamerhand toch een betere en/of duurdere.

Ook als jij de door jou voorgestelde apparatuur zou kopen, ga je na een tijdje cachen ook over op de apparaten die er voor zijn bedoeld.

Je komt soms tijdens het cachen wel eens door aardig ruw terrein. Leuk zo'n Nokia vol met zand zand en/of water. Of zou jij de eerste geocacher zijn die niet zijn ontvanger heeft laten vallen?

 

Kruimel_tr_2.gifbezint eer ge begint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het om geocaching gaat zou ik al mijn geld zetten op een goedkope GPSontvanger. De aller goedkoopste  zal het een tig keer beter doen dan de mooiste smartphone van tegenwoordig met de beste software van nu.

 

Wat mij belangrijk is dat ik eigenlijk maar een apparaat (+gps) voor echt bijna alles kan gebruiken - vandaar dat als ik een nieuwe nokia koop er best wel een beetje geld voor over heb ... maar je hebt gelijk - lijkt me inderdaad een goed idee om met een 2e handse te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het om geocaching gaat zou ik al mijn geld zetten op een goedkope GPSontvanger. De aller goedkoopste  zal het een tig keer beter doen dan de mooiste smartphone van tegenwoordig met de beste software van nu.

 

Wat mij belangrijk is dat ik eigenlijk maar een apparaat (+gps) voor echt bijna alles kan gebruiken - vandaar dat als ik een nieuwe nokia koop er best wel een beetje geld voor over heb ... maar je hebt gelijk - lijkt me inderdaad een goed idee om met een 2e handse te beginnen.

Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om het af te kraken hoor. Als ik poen genoeg had kwamen zulke dinger er allemaal bij. Als ik geen Kruimeldief heette dan zou ik mij Gatgetman noemen ;)

 

Suc6

 

Gadgetman

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)
Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om het af te kraken hoor. Als ik poen genoeg had kwamen zulke dinger er allemaal bij. Als ik geen Kruimeldief heette dan zou ik mij Gatgetman noemen ;)

 

Suc6

 

Gadgetman

 

 

Gatgetman? Welnee joh, zo iemand noem je gewoon een VENT.

Nog geen enkele ontmoet die zich niet omringd met allerlei onnut maar oh zo leuk speelgoed. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatgetman? Welnee joh, zo iemand noem je gewoon een VENT.

Nog geen enkele ontmoet die zich niet omringd met allerlei onnut maar oh zo leuk speelgoed.

Dus ik ben een VENT? :blush: Met hoofdletters? ;) Een echte vent? ;)

 

Ik kom binnenkort, omstandigheden daargelaten, eens flink cachen in Utrecht en omgeving .....

 

Kruimel_tr_2.gifKruimeldief1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...