Spring naar bijdragen

kindercaches


cryptoron

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Op zaterdag is Mama vrij, en gaan Papa (cryptoron) en Thomas en Jeroen vaak op schattenjacht. Elke dag vragen ze of ik naar kantoor moet, of dat we schat gaan zoeken :-) Ik vind het ook heerlijk om met hun te doen. Jeroen is nog te klein (2,5 jaar), maar Thomas (3,9 jaar) is volgens mij al helemaal verslaafd.

 

In de buurt hebben we nu de meeste caches wel gehad. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar caches die speciaal voor de kinderen erg leuk zijn, en die ze (min of meer) zelf kunnen vinden. Ik gebruik pocketqueries nu om te zoeken naar caches binnen <100 km, tradional, en geen microsize. Maar dan blijkt toch nog wel eens dat de locatie heel ver lopen is vanaf de auto. Dat vind ik zelf niet erg, maar die mannetjes trekken dat niet. Daarom hebben we een hele luxe twee persoonskinderwagen met super grove banden. Daarmee kan ik op heel wat plekken komen. Maar dan heb je soms net een lokatie waar je eerst door 1 meter hoge brandnetels moet.

Wat er uiteindelijk in de cache zelf verstopt zit is niet zo belangrijk. In de praktijk best vaak (kinder)speelgoed. Thomas heeft er nu tot 2 keer toe een rekenmachine uitgehaald en dat vindt hij ook heel leuk :-)

 

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar caches voor vaders met (kleine) kinderen :-). Misschien dat jullie mij wat suggesties kunnen doen, die vallen binnen de omstandigheden zoals hierboven beschreven.

 

Het lopen door kuddes grazend Galloways (galloway) of schapen (moeras, biertje?) strekt ook tot aanbeveling. Maar bij biertje? bleek toevallig weer mijn aanloop route slecht met de kinderwagen te doen te zijn. De schapen waren echter geweldig!

 

Ik vond zelf de volgende erg leuk:

- Schiebroekse park (toch een multi cache en ook wel een beetje prikkeldraad)

- Contra Escarpe (een multi die met kinderwagen goed te doen was)

- Superperfect: Beach party for kids. Maar die was dan ook speciaal voor kinderen gemaakt :beerchug:

- De ackerdijkse plassen

- romeinse erwtjes

- galloway!

- schildpad

 

Graag aanvullen met super grote, vol met speelgoed, goed met kinderwagen bereikbare caches binnen 50km rond Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

2 caches (de onze) in de Betuwe: Insula en Heerlijkheid in de Kasteeltuin. De routes zijn niet echt super spectaculair, maar de route van de kasteeltuin is wel leuk. Ze zijn niet lang (de laatste hooguit een half uur en de eerste 10 minuten, maar het pad is bij slecht weer errug smerig!!). De inhoud van de caches is speciaal voor kinderen, vandaar.

 

Pirateneiland is ook erg leuk voor kinderen!! en de cache voor de weary travelbug bij Eindhoven gaat door een park met een kinderboerderij, hertjes, varkens enz. enz. Ook erg leuk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de caches van Aladdin zitten altijd hele leuke goodies. Bijv. Oers is best met kinderen te doen.

Als je van grote tonnen vol goodies houdt: de caches van Megaheks zoals Goordoor of de Coca-cache. Voor de laatste moet je dan een ander team (met kinderen?) zien te vinden.

De eerste Cookiecache van Team Monie heeft ook zo'n ton, en bovendien tussenstations met... koekjes! Aan het eind moet papa wel even rekenen.

Dit ligt allemaal in de buurt van Eindhoven, of is dat te ver?

 

Oei, ik zag net dat je traditionals zocht en dit zijn allemaal multi's... maar wel het proberen waard hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja....als je in de buurt van Eindhoven bent kun je mijn eigen cache " de schaapsloop" eens proberen.

Kinderen kunnen die zelfstandig doen, alle 10 punten in zeer korte loop afstand.

Met de gehele route ben je ongeveer 1 km kwijt.

De reacties kun je eens doorlezen.....succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja....als je in de buurt van Eindhoven bent kun je mijn eigen cache " de schaapsloop" eens proberen.

Kinderen kunnen die zelfstandig doen, alle 10 punten in zeer korte loop afstand.

Met de gehele route ben je ongeveer 1 km kwijt.

De reacties kun je eens doorlezen.....succes

Helemaal mee eens.

Heb deze pas nog gelopen.

Leuk vennetje met ganzen en eenden.

 

En in het bos konijnen, eekhoorntjes en paddestoelen.

 

Zeker geslaagd voor kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer dan ook de "Kabouter Schat " van Saterp (GCKF4Q).

Deze ligt in de buurt van Uden/Nistelrode (NB).

 

Een wandeling die zeer goed met kinderen en wandelwagens is te doen.

Op een mooie dag kan het er wel erg druk zijn

 

Groet,

mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De prijs voorheen Dubbelslag is goed te doen met kinderwagen met een echte kist (waar vind je die nog in deze omgeving?). Kijk ook eens in de Delftse Hout, voldoende terassen en leuke caches., maar je moet wel een goede wandelaar zijn.

 

Suc6

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben me ervan bewust dat het niet de afstand is die jullie zoeken, maar... mochten jullie eens richting Friesland komen, dan is er de Konijntjecache (voorheen Nijntjecache) die speciaal voor kinderen is gemaakt door de Smurfen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...