Spring naar bijdragen

TravelerTags.com - Alternatief voor Travelbugs


mathlener

Aanbevolen berichten

Tijdens het surfen kwam ik de site www.TravelerTags.com tegen. Hier kan je een hitchhiker net zoals bij TravelBugs van een uniek label voorzien die je op internet kan loggen.

 

Er zijn dog-tags te koop ($3 per stuk of $15 voor een six-pack), maar je kan ook gewoon zelf een tag maken (geplastificeerd kaartje met het nummer erop). Als je je aanmeldt, krijg je de eerste 5 tag-nummers gratis.

 

Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan een travel-bug dogtag! Het nadeel is dat het loggen niet direct met het loggen van de cache gaat. Je moet dat apart op de travelertags site doen.

 

Wat vinden jullie hiervan?

 

Ik heb ook gezien dat er al wat Nederlandse cachers zijn die een travelertag hebben gemaakt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan die standaard TB's van 7 EUR/stuk. Maar aan de andere kant sponsor je dan geocaching er niet meer mee.

Hink een beetje op twee gedachten: TB's lijken relatief snel zoek te raken en dan kan je beter zo'n goedkoop ding hebben, maar sponsoring is ook wat waard.

Wij hebben tot nu toe maar één Travel-bug in omloop, dus we hebben gelukkig nog geen ervaring met het zoekraken van tarvel-bugs. Voor travel-bugs heb je gelukkig nog een COPY tag als ie verloren gaat, maar als zo'n gratis TravelerTag verloren gaat, hoef je alleen maar een nieuw labeltje te maken. Maar ik kan me voorstellen dat als dat vaak gebeurt, dat je er ook gek van wordt.

 

Wat ik ook wel apart vindt van TravelerTags is dat je zelf de coordinaten kan opgeven waar je de travel-bug achterlaat. Dat kan dus ook een niet-officiele cache zijn.

 

Jammer genoeg heeft de site nog geen kaarten van Nederland waar je de tags op kan zien en ze ondersteunen ook geen watch-lists zoals bij geocaching.com. Maar je kan wel zoeken op tags die dichtbij bepaalde coordinaten liggen en daar kan je ook een .gpx file van laten aanmaken.

 

En wat betreft de sponsoring: Daar heb je misschien wel gelijk in. Maar aan de andere kant hebben ze al zat aan me verdiend, want ik ben pas premium member geworden en al onze caches zijn voorzien van official geoaching.com stickers.

 

@MGR: Ik heb ook nog even op geolutins gekeken, maar dan vind ik travelertags wat makkelijker.

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat toch niet helemaal lekker daar volgens mij, kijk maar eens bij de 'Top Traveler Tags': op nummer 2 staat 'Hot Lips', die heeft 10967.45 mijl gereisd van de Hoge Veluwe Witte Fietsen cache naar de Markenburger cache...

Ja, zo kan ik het ook! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat toch niet helemaal lekker daar volgens mij, kijk maar eens bij de 'Top Traveler Tags': op nummer 2 staat 'Hot Lips', die heeft 10967.45 mijl gereisd van de Hoge Veluwe Witte Fietsen cache naar de Markenburger cache...

Ja, zo kan ik het ook! ;)

Dat is inclusief een retourtje United States!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat toch niet helemaal lekker daar volgens mij, kijk maar eens bij de 'Top Traveler Tags': op nummer 2 staat 'Hot Lips', die heeft 10967.45 mijl gereisd van de Hoge Veluwe Witte Fietsen cache naar de Markenburger cache...

Ja, zo kan ik het ook! ;)

Iemand heeft volgens mij gewoon verkeerde coordinaten ingetikt. Er staat N1041 42.000 W197 26.000 terwijl de cache gewoon in Nederland ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas zo'n ding in handen gehad en getracht te loggen. Ik los liever een cache van Mark Diamant op, dat gaat vlotter en simpeler.

Ten einde raad dat ding maar in een cache gedropt.

Ik heb er nog geen een gelogged, maar volgens mij moet het heel simpel zijn als je een account hebt. Je hoeft dan alleen maar bij 'Log a Traveler' een tekst als 'TRAVEL99999' in te tikken en je kan loggen.

 

Maar een originele travel-bug loggen blijft natuurlijk wel HEEL erg makkelijk omdat die ondersteund worden door geocaching.com

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm..

 

heb er zelf ook al eens naar gekeken, maar moet zeggen dat loggen wel erg lastig lijkt..

niet echt goedkoop ook , bovendien is de integratie met .com mij te slecht eigenlijk... prio zit duidelijk op de USA markt....

 

TBs zijn niet echt goedkoop maar goed te beheren. en de prof verkoopt ze in nederland....

 

al met al genoeg redenen om het zelf bij TB's te houden...

 

Gimli

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Leve de gewone TB.

 

Enige tijd geleden zo'n traveltag gevonden, braaf gemeld dat ik die gevonden had en hem daarna weer in de volgende cache geplaatst.

 

Nu er dus achtergekomen dat je ze ook weer moet loggen als je ze ergens plaatst. Oké, wil ik dan ook nog wel doen, anders is dat minder leuk voor de eigenaar, alleen ontbreekt het nummertje. Na een mailtje met de eigenaresse, denk ik nog, gewoon weer effe droppen.

 

Jammer dan, na drie keer een logje geschreven te hebben met excuus plus alle gegevens over de nieuwe plaats wordt de log nog niet geaccepteerd.

 

Ten einde raad de eigenaresse maar weer gemaild met de mededeling dat ik het niet voor elkaar krijg. Ze is in ieder geval op de hoogte van de verblijfplaats en ik hoop oprecht voor haar dat zij hem er wel in kan plaatsen.

 

Terwijl dit gaande is, realiseer ik me dat ik gisteren een geocoin heb opgepikt uit een cache die ik dien te loggen bij geocoins.ca. Zelfde procedure, kom ik achter. Ook weer loggen als je hem ergens plaatst.

 

Ooit hebben we ergens een soldaatje gevonden en ook die apart moeten loggen. (Misschien ook wel bij het achterlaten, bedenk ik nu.)

 

Het wordt wel lastig op deze manier, zoveel verschillende dingen, die, in mijn ogen, "meeliften" op geocaching. En dan maar overal nummertjes van noteren en pagina's vullen met allerlei gegevens om er dan achter te komen dat je log niet geaccepteerd wordt. Nee dank je. Misschien ben ik dan te blond of te gemakzuchtig maar voor mij geld voorlopig; LEVE DE GEWONE TB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ook ik ben een keer een geolutin tegen gekomen op zich wel geinig. Het is wel begrijpelijk dat sommige mensen gek worden van verschillende producten maar, het maakt het ook weer leuk. Ook heb je dan nog bookcrossing en cd crossing dus zoveel mogelijkheden maar ook zoveel wensen. Wat ik dan wel leuk vindt om lezen is dat sommige mensen er wel veel moeite voor doen.

 

Groeten

Chris the dam-scout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan een travel-bug dogtag! Het nadeel is dat het loggen niet direct met het loggen van de cache gaat. Je moet dat apart op de travelertags site doen.

 

Wat vinden jullie hiervan?

 

Als ik die vind laat ik ze liggen. Een aparte site voor die dingen vind ik niet handig. Moet je straks voor elke dingetje naar een andere site en wordt het lekker onoverzichtelijk. Trouwens wel raar, een eigen systeempje bedenken, maar wel willen meeliften in de caches van geocaching.com.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...