Spring naar bijdragen

Heeft De Handheld Gps Nog Toekomst?


Diederikus

Toekomst dedicated gps  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Als het apparaat waarmee je nu cachet het zou begeven, wat zou je dan aanschaffen?

    • Een handheld GPS
      91
    • Een smartphone
      10
    • Iets anders
      0
    • Niets
      0
    • (nog) Geen idee
      3
    • Beide
      8
    • Anderszins
      0


Aanbevolen berichten

De strijd over welk elektronisch hulpmiddel het best is, is al vele malen gevoerd en tot nu toe onbeslist.

Voor allebei is iets voor en tegen te zeggen. Als het maar naar een waypoint of cache leidt, niet tot blindheid.

 

Het Belangrijkst blijft om ter plekke vooral ook je eigen zintuigen te gebruiken

en hopelijk een mooie ervaring op te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Doe een testje Mug. Telefoontjes springen veel meer in het bos. En niet van vreugde. Qua gemak snap ik best dat mensen voor een telefoon gaan. Ga je voor nauwkeurigheid kom je in een andere categorie terecht. Aan de andere kant, er komen steeds meer smartcachers bij, dus binnenkort is een afwijking van 30-40 meter normaal ipv 3-4 afwijking van een handheld. Nu nog een bladblazer mee en je vindt wel wat uitgestrooide filmtonnetjes.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zowel een handheld als een smartphone en kan jullie verzekeren dat de GPS van mijn smartphone zeker niet onderdoet. Ik kan mij herinneren dan vlindertje tijden geleden ook eens zo'n test heeft gedaan met dezelfde uitkomst. Blijft natuurlijk het feit dat iemand die heel interessant wil overkomen natuurlijk met zo'n handheld gaat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zowel een handheld als een smartphone en kan jullie verzekeren dat de GPS van mijn smartphone zeker niet onderdoet. Ik kan mij herinneren dan vlindertje tijden geleden ook eens zo'n test heeft gedaan met dezelfde uitkomst. Blijft natuurlijk het feit dat iemand die heel interessant wil overkomen natuurlijk met zo'n handheld gaat lopen.

Wat een merkwaardig statement: interessant willen overkomen met een handheld.

Antarctica

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe een testje Mug. Telefoontjes springen veel meer in het bos. En niet van vreugde. Qua gemak snap ik best dat mensen voor een telefoon gaan. Ga je voor nauwkeurigheid kom je in een andere categorie terecht. Aan de andere kant, er komen steeds meer smartcachers bij, dus binnenkort is een afwijking van 30-40 meter normaal ipv 3-4 afwijking van een handheld. Nu nog een bladblazer mee en je vindt wel wat uitgestrooide filmtonnetjes.

 

Waar baseer je dit op? Heb je hier nog enige onderbouwing of bewijs van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt niet uit, mobiel of handheld-gps, dit draadje gaat nergens meer heen. Het eindigt nergens en loopt nog dood ook. Geen afslag, maar dwars-paden zat, geen doel en het begin is ook al uitzicht.

 

Vreemd....midden in het bos of op de heide zou ik dat niet erg vinden, maar hier?

 

found8t7rotrieteee.jpg?w=75&h=757e13cfbe44680c311b6d02dc9e222a33--get-ou

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een smartphone is handig voor degenen die tijdens het geocachen ook nog willen bellen, whatsappen en niet zo goed zijn in letterwaardes, hoofdrekenen en stapeltellen.

Tijdens de wandeling gebruik ik hem slechts voor het maken van foto's.

Ik gebruik liever mijn GPS'r (of heet dat Handheld?) om achter een pijltje aan te lopen. Hij heeft voldoende houvast om niet uit mijn handen te glijden en bovendien hangt hij aan een touwtje om mijn nek.

En meestal brengt hij mij op het 0-punt tenzij de eigenaar niet goed heeft ingemeten.

Ter overdenking: er is een cache-eigenaar waar het 0-punt altijd klopt. Hooguit een meter verschil, maar dat kan aan de omstandigheden liggen.

En stop op enig moment met het turen op het scherm en kijk goed om je heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Odlaniger ik begrijp je logje niet helemaal!!

...Hij heeft voldoende houvast om niet uit mijn handen te glijden en bovendien hangt hij aan een touwtje om mijn nek.....

In het land der blinden is éénoog koning, maar wie helpt nu wie? En op pad met een touw om je nek? Wil je daarover eens praten?

...Ter overdenking: er is een cache-eigenaar waar het 0-punt altijd klopt. Hooguit een meter verschil, maar dat kan aan de omstandigheden liggen....

Bedoel je één cache-eigenaar? Heeft deze misschien 13 caches op zijn/haar naam staan, waarvan nu nog enkele actief zijn? Waarschijnlijk heb je de hint daarvoor ook niet nodig! 13, hoeveel promille van alle caches zou dat zijn? Daarmee beweer je wel, dat alle andere caches een afwijking ( op één of andere manier ) hebben!

Dat doet mij een beetje denken aan: 1 spookrijder op deze weg ?!?!? Wel nee, er rijden hier wel honderden !!!!

of

Wij van WC-eend adviseren WC-eend.

... om achter een pijltje aan te lopen....

Het is wel de kortste route, maar doet dat niet zeer?


Ook ik gebruik m'n mobiel voor het maken van foto's, dat kan die veel beter dan m'n gps. Vaak genoeg op alle knoppen van m'n gps gedrukt, maar nooit een foto kunnen terug vinden.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schreef bewust een ipv één. Er zijn meer cache-eigenaren met wie ik goede ervaringen heb.

De persoon die ik in gedachte had heeft 67 geocaches waarvan 66 actief. En hij wordt overladen met favo's, geheel terecht.

 

Over achter mijn pijltje aanlopen is een ander verhaal. Dat heeft mij al een keer bijna doen verzuipen toen ik in drijfzand terechtkwam.

En ook een keer toen ik over 7 slootjes moest springen terwijl ik het pad had moeten volgen.

Maar door braamstruikschade en nattevoetenschande ben ik inmiddels een klein beetje wijzer geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat apart een smartphone die blijkbaar in het bos vooral in het buitenland minder nauwkeurig is.

 

@Antarctica " Wat een merkwaardig statement: interessant willen overkomen met een handheld"

Je moet eens weten hoeveel er met zo'n ding met koordje om de nek lopen hopende op wat aandacht van voorbijgangers die willen weten wat dat nou weer voor een mooi apparaatje is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het controleren van de gps-functie in een gps of mobiel m.b.v. een nulpunt van een cache is natuurlijk geen exacte wetenschap. Ook het nulpunt van de cache, ondanks dat deze op z’n best misschien 100 x is gemiddeld, is en blijft altijd een gemiddelde. Eigenlijk ga je 2 gemiddelden ( die van het nulpunt en die van je eigen gps-functie ) met elkaar vergelijken. Als je de afwijking in meters wil aangeven, zal het misschien niet zo veel zijn, wil hetzelfde doen in centimeters dan kan het verschil aardig oplopen. Het is maar net hoe je het bekijkt.

 

De fabrikanten van deze apparaten zullen de echte afwijking en/of nauwkeurigheid nooit gaan vergelijken met die van de concurrent.

 

Misschien is het volgende een leuk idee ( tevens leuke gespreksstof ), voor diegene die deze onderlinge afwijking interessant vindt en deze wil onderzoeken: markeer bij het volgende event een plek op de grond en vraag zoveel mogelijk vrienden en hobbygenoten om met hun gps en/of mobiel de coördinaat van de plek te bepalen. Laat ze deze coördinaat, samen met het type toestel noteren. Hoe meer toestellen ( verschillende, maar ook dezelfde ), hoe interessanter het resultaat. De uitkomst zegt niets over hoe goed of hoe slecht een toestel is, het geeft alleen maar de afwijking ten opzicht van elkaar weer.

 

Wil je exactere gegevens, dan moet je het event verplaatsen naar een RD meetpunt en daar de test uitvoeren. Dan kan de data vergeleken worden t.o.v. de coördinaat die het kadaster gebruikt.

 

En hoe meer testen, des te interessanter het resultaat. Misschien wel DE reden voor een aantal nieuwe events?


Ps . graag alle data & uitkomsten ook hier ( op deze site ) vermelden, dan leren we misschien allemaal wat en worden we samen slimmer.

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat apart een smartphone die blijkbaar in het bos vooral in het buitenland minder nauwkeurig is.

 

@Antarctica " Wat een merkwaardig statement: interessant willen overkomen met een handheld"

 

Je moet eens weten hoeveel er met zo'n ding met koordje om de nek lopen hopende op wat aandacht van voorbijgangers die willen weten wat dat nou weer voor een mooi apparaatje is.

Volgens mij wil er maar één hier interessant overkomen. Wat een onzin verkondig je toch.

...

 

 

Ps . graag alle data & uitkomsten ook hier ( op deze site ) vermelden, dan leren we misschien allemaal wat en worden we samen slimmer.

Gebruikers van smartphones denken door het gebruik ervan slimmer te worden. :thumbsup:

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...