Spring naar bijdragen

Coordinaat Berekenen Hoe?


AvW52

Aanbevolen berichten

N 52 12.619 E 005 09.543

 

de cache ligt 621m naar het zuiden en 505m naar het westen

hoe moet ik dit berekenen graag duidelijke uitleg dan leer ik er iets van

bewerkt door AvW52
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

is het hier een pusseloplos klubbie?

voor dat soort sneue lui zijn toch genoeg besloten facebookgroepjes

nu is er weer een mistry (met 39 bezoekers bij de cache met maar 57 goeie en maar liefst 276 foute oplossingen op de tjekker) openbaar opgelost waarvan de CO geen enkele invloed op heb

 

 

als je een puzzel niet begrijpt ben je gewoon niet slim genoeg, ga dan op zoek naar een van de andere 2.5 miljoen cache's die er nog liggen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AvW52, je bent dus blijkbaar een beginner, dat is iedereen geweest.

Er zijn spelregels. Wanneer je vastloopt, dan benader je de cache-eigenaar.

Maar ook vind ik het raadzaam om te beginnen met eenvoudige caches.

Of je te verdiepen in de hulpmiddelen die er zijn, zoals de gebruiksaanwijzing van je GPS.

Of ga op stap met iemand met meer ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij zijn we hier ook om van elkaar te leren

beginners moeten toch ergens hun vragen kwijt en domme vragen bestaan niet

 

Zo is dat! Als je niet weet hoe iets werkt, of hoe iets bedoeld wordt, dan is er niks op tegen om dat op het forum te vragen. ;)

 

Aan de andere kant is het niet de bedoeling dat de vraagstukjes bij specifieke caches en hun oplossingen hier op het forum gezamenlijk opgelost en besproken worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi dus, na dat berichtje van PeeTee is er dus een president geschapen om ook hier naar oplossingen van puzzelcache's te bedelen

gewoon niet zo snugger overkomen (niet willen nadenken) en je komt overal mee weg.

 

geheel terzijde dat iedereen hier akkoord gegaan is om de forumregels te respecteren, zeker ook regel 4

geheel in steil met het huidige geocachen geoprutsen is Geocaching.NL al een tijdje bezig om in een vrije val naar beneden te duikelen, (alles moet maar kunnen)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu Barny een basis handeling voor Geocachers als een pussel is gaan beschouwen, denk ik dat Barny ook aan het geoprutsen is geslagen en in een vrije val naar beneden duikelt. Immers als de coördinaat er niet expliciet bij had gestaan (en de gc code staat er niet), dan was het helemaal geen pussel discuzziie forum supklupje issue geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelf beschouw ik een forum om iets van elkaar te leren of ervaringen/meningen uit te wisselen, waarbij een discussie zeker niet vermeden mag worden.

maar als er een vraag gesteld wordt en een antwoord krijgt wat voor meerdere forumleden leerzaam is en dit zou niet mogen volgens sommige, hoe moet ik dan een forum zien ? :cry:

Hier kan iemand mij vast wel uitleg over geven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet de bedoeling oplossingen hier te delen en uit te werken. Had je geen concrete coord gegeven, en niet blij geroepen dat de checker op groen staat, was het een algemene vraag geweest. Nu rest mij nog de bijbehorende puzzel te vinden. Ahaah, gevonden met behulp van GSAK. Kijk, je slaat ook een heel deel van de puzzel over. Dat is nu net de bedoeling niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...