Spring naar bijdragen

Spookloggers .....


antarctica

Aanbevolen berichten

Afgelopen week kreeg ik een logje binnen met onder meer deze tekst; "en hebben op een natte rol onze naam gezet".

He, wat?

Ik onmiddellijk mailen met de vraag of er onderhoud nodig is (aan het logBOEK) in de mijns inziens volledig waterdichte ammobox.

Antwoord: dat kwam door het kopiëren en plakken, maar wij hadden die dag zeker 65 caches gedaan en kwamen toevallig langs uw cache en hebben die ook even gelogd.

Weer mailen; heb je je niet vergist in de cache?

Nee hoor, we kwamen er toevallig langs.

 

Ja, hoor, na 65 caches heb je nog zin om een aantal kilometers door een bos te sjouwen om toevallig mijn cache te vinden .....

Spookloggers!

Ant

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Spookloggers bezorgen jou altijd veel fantoompijn. De vraag is inderdaad of de namen in het logboek staan. Ik blijf volhouden dat het niet aan de co is om te bepalen hoe de cacher aan zijn eindcoördinaten komt of hoe hij je cache loopt. Iedereen heeft het recht zichzelf tekort te doen. Heel vaak heeft men ook hele goede redenen om te doen zoals men doet. Daar ging het draadje Chez Diederikus over. Maar ik zal deze lichtzinnige levenshouding wel niet op je over kunnen dragen.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk wil ik Diederikus wel gelijk geven, want zijn overwegingen besparen een CO onnodige slapeloze nachten.

Zelf heb ik inmiddels ook de instelling dat het mij een rotzorg zal zijn hoe men zichzelf tekort doet door mijn cache niet te doen zoals door mij bedoeld.

Zukkels dus, je mist een hele of tenminste een halve boel. Vergelijkbaar met het lezen van de laatste bladzijde in een boek hoe het afloopt. Of in een puzzelboekje eerst achterin kijken naar de oplossing.

bewerkt door Odlaniger
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie bermkokers plaatst als handreiking naar de snelle jongens, de puntjesjagers, geeft een slecht voorbeeld aan nieuwkomers en draagt bij aan de strooi- en raapcultuur waar het spookloggen een uitwas van is. Voor een veelraper is elke geocache in principe een makkelijk te scoren puntje, waar grote behoefte aan is. Het is niet meer en niet minder (zei Vlinder).

 

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21404&p=355097

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controleren en dan zonodig amoveren!

Druk maken om koker fetisjisten met eindcoordinaten heeft toch geen zin.

En over fantasieloze copy-paste logjes ook niet.

 

Maar ja, dit onderwerp valt wederom onder grijs draaien, azijnzeiken en ander geneuzel, want wij zijn u eenmaal de cache-paria's en niet de grote saaie massa............toch? :goof:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste is dat je waakt over je eigen gemoedsrust. Je opwinden over dit soort zaken staat daar haaks op. Ik heb laatst wat gestoeid met de cijfertjes op project-gc.com. Daaruit blijkt dat van alle cachers die ooit meer dan 20 caches hebben gevonden (27925), er 21% geen caches meer heeft gevonden in 2013. Dit lage afvalpercentage betekent dat cachen iets blijvends is en dat de aantallen waarschijnlijk alleen nog maar zullen toenemen. Dit betekent dat de verschijnselen zoals ze zich nu voordoen, niet minder zullen worden, eerder meer. Het waken over de eigen gemoedsrust is in dit licht beschouwd, het beste advies dat ik je kan geven. Je kunt natuurlijk proberen het tij te keren door het goede voorbeeld te geven, maar je moet wel een onverbeterlijke optimist zijn als je denkt dat dit veel zoden aan de dijk zal zetten. Hetgeen overigens geen reden is om niet het goede voorbeeld te geven.

Als ik naar de kaart op gc.com kijk, dan blijken de meeste caches zich in en rond de bebouwde kom te bevinden. Hoe mensen zich daarmee kunnen vermaken is mij een raadsel, maar ik ben er wel zeer gelukkig mee. Als al deze mensen het goede voorbeeld zouden volgen en de kokers zouden vervangen door ammoboxen en deze zouden verplaatsen naar natuurgebieden dan is de ramp niet te overzien. Accepteren dat er af en toe iemand een fantoompuntje scoort op je mooie multi in het bos lijkt mij een geringe prijs voor de handhaving van deze gunstige situatie. Desnoods leg je een fantoompotje neer als je dat nodig hebt voor het handhaven van je gemoedsrust.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlinder, in dit geval ging het niet over mijn bermkoker, de fietspomp, maar over een 9 km multi, X, met op het eindpunt een ammo.

Ant

 

Dat weet ik, beste Antarctica, maar als je bijdraagt aan de kokercultuur, waarin een 'cache' is gedegradeerd tot een puntje, moet je niet verbaasd zijn als snelle jongens omwille van de puntjes spooklogjes plaatsen bij jouw geocaches. Je stimuleert het verval, ook het verval van mentaliteit, de normvervaging, en dat treft net zo goed multi's van 9 km, die voor een veelraper immers ook niet meer zijn dan puntjes op de kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus schreef: "Als al deze mensen het goede voorbeeld zouden volgen en de kokers zouden vervangen door ammoboxen en deze zouden verplaatsen naar natuurgebieden dan is de ramp niet te overzien."

 

Nog erger is het wanneer iemand zijn kokers verplaatst naar de Ermelose heide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik meer waardering voor iemand die in de gedaante van Cache-Sinterklaas twee weken bezig is een mysterie/Multi te maken voor één persoon en daarvoor zelf T5 moet lopen en ook nog eens een verre reis moet maken. :thumbup:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...