Spring naar bijdragen

Macro Voor 'n Rij Trackables En Caches Loggen


elisa1955

Aanbevolen berichten

Wie weet er een macro om een hele serie caches en of trackables te gelijk te loggen.

 

Ik bedoel dus dat je alle fieldnotes en nummers van de trackables kan invoeren en bv met een gezamenlijk log, deze in één keer kan loggen.

Dus bv als je een trail of iets dergelijks heb gedaan.

Welke macro gebruiken jullie dan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om een serie caches te logging heb je geen macro nodig, dit een een standaard optie in GSAK v8!

Ga naar Geocaching.com access-->Publish Logs.

Je kan daar de fieldnotes van je GPS inlezen, of vanuit een file.

Ook kan je via een template een log schrijven, waarin deels dezelfde tekst staat, maar waarin bijv. ook de logtijd van de cache gezet kan worden.

Je kan via Publish logs ook bijv. één TB die je naar elke cache meeneemt eenvoudig meeloggen, of de TB's loggen die in een bepaalde cache zitten die je gevonden hebt.

Voor het loggen van een lijst met TB codes is het minder geschikt. Ik ken daar ook geen macro voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is er voor een eigenaar van en TB of coin nu leuk aan om bladzijden vol met Took it To logs te krijgen?

dat gebeurt namelijk als je gaat Batch loggen.

zo snap ik ook niet wat er nu leuk aan is voor een CO van een trail om ook veele keren de zelfde log voorbij te zien komen,

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een trail loop van 30 caches heb ik niet voor iedere cache een apart verhaal. Wel probeer ik meer en meer er een verhaal van te maken wat ik beleef tijdens zo'n trail. Voor losse caches probeer ik, zeker tegenwoordig na hier op het forum e.e.a. gelezen te hebben, wat meer mijn best te doen. Dat geldt zeker ook voor mysteries waar soms een langer verhaal aan vooraf gaat.

Zo heb ik gisteren na tijden eindelijk 1 van , denk ik, jou caches opgelost. "Hoe ver is de horizon". Ik hoop die een deze dagen te bezoeken om te controleren of ik goed zit. Dat soort caches verdienen ook een log waar de CO weer plezier uit haalt. Voor snelle oppikkers met weinig verhaal en weinig moeite van de CO heb ik er ook minder moeite mee om te schrijven "snelle oppikker... TFTC"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen het lezen hier op het forum hoor maar het draagt zeker bij. Als je verschillende topics hier leest kom je erachter dat er best veel groepen zijn. De ene groep wil graag zoveel mogelijk puntjes. De ander graag een FTF. Anderen gaan juist voor de uitdagingen. En ga zo maar door. Nu kun je hierover discussies voeren en proberen de ander te overtuigen van wat in jou ogen "zo zou moeten zijn". Je kunt ook accepteren dat iedereen de hobby op zijn/haar manier uitoefent. Als je dit dan in de praktijk wil brengen bij het geocachen dan denk ik dat het niet meer dan fatsoenlijk is om respectvol om te gaan met caches en hun leggers. Waarom maakt iemand een puzzel waarbij je een heleboel handelingen moet doen? Waarom legt iemand een cache op een schitterend plekje waar je normaliter nooit zou komen? Niet om TFTC te lezen. Niet om te zien hoe GZ wordt platgelopen zonder omkijken naar en met respect omgaan van de locatie.

 

Ik ben dit bijvoorbeeld ook gaan merken met TB's. Ik heb er 5, voor ieder van mijn kinderen 1 en papa en mama 1. Zo wil mijn jongste dochter graag dat haar TB zoveel mogelijk op de foto gaat met de school van...

Hoe vaak ik haar al heb moeten teleurstellen omdat de vinder de TB alleen maar meezeult naar het volgende bakje zonder om te kijken naar de missie. Ik kan het enerzijds wel begrijpen omdat ik zelf ook TB meeneem waar ik niet aan de missie kan voldoen. Maar als ik enigszins kan helpen het plezier van de TB owner te vergroten zal ik dat zeker doen.

 

En zo is het met dit forum ook. Lees, zuig de kennis op, doe ervaring op, deel je mening, en zorg ervoor dat je van deze hobby geniet en anderen ervan laat genieten. Op die manier draag je zelf bij aan het succes van Geocachen.

 

Als ik kijk naar wat geocachen mij en mijn gezin in het afgelopen half jaar gebracht heeft:

  • Een wandeling op zondag is veel minder vaak een "moet dat?" maar een "ja leuk"
  • Niet zomaar een beetje wandelen maar echt een doel hebben
  • Meer kilometers buiten dan het jaar ervoor
  • Op vakantie plekjes ontdekt die ik anders nooit had bezocht
  • puzzelplezier

Conclusie: top! dit blijven we doen. En hoe? Op de manier die bij ons past:

  • een trail want de kinderen belonen voor iedere 5 finds is motiverend
  • even snel ergens langs de route een afslag nemen om een oppikkertje te doen
  • s'avonds lekker samen puzzelen

En wie weet waar de toekomst me brengt.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brouwertjes,

 

Jou laatste bijdrage heeft ook niets met het onderwerp te maken.

Wanneer je, je stoort aan het gedrag van anderen, stuur mij dan een onderbouwde PM, misschien komen we er dan uit.

Maar ga hier niet in ieder draadje mensen op de kast jagen.

 

Cachetor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...