Spring naar bijdragen

Munitiekisten, Waar en hoe duur ?


Geo-Hoppers

Aanbevolen berichten

Misschien niet helemaal on-topic.

 

Maar waarom per se munitiekisten als cache?

 

Ze zijn waterdicht, dat is wel bewezen en voor mij het grootste voordeel.

 

Er kunnen goodies in, terwijl dat in een filmhoudertje niet mogelijk is.

Nu is voor mij persoonlijk de lol van het geocachen nog nooit het ruilen van goodies geweest, hoewel het misschien wel de oorspronkelijke bedoeling was. Het geocachen is in ieder geval voor zover ik weet zo ontstaan. Voor mij persoonlijk is het voldoende als ik ergens even mijn mooie naam kan schrijven ten teken dat ik er geweest ben en dus de cache heb gevonden. Ik persoonlijk ben dus zeer tevreden met micro-caches. :lol:

 

Wat verstoppen betreft, zijn er nogal wat verschillen waar je de cache kwijt wilt. In de stad zal het niet gemakkelijk zijn, munitiekisten te verstoppen, zonder ze b.v. in een park te begraven en dat mag nou juist niet. Dan val je dus snel terug op micro-caches. Als ik de nieuwe ontwikkelingen zie, heeft de kleine micro-cache een grote toekomst. :unsure:

 

Buitenuit kun je nog wel een munitiekist kwijt en daar zul je ze dus kunnen vinden.

 

Een argument VOOR de munitiekist is denk ik, dat geocachende meelopende kinderen graag spulletjes ruilen en zeer benieuwd zijn wat de 'schat' voor hen zal bieden. Helaas ben ik vele caches in munitiekistjes tegengekomen, waar de kindertjes niet echt bij zullen staan juichen. De praktijk leert ook dat de inhoud van grotere caches devalueert. Ik lees van cache-leggers die regelmatig de inhoud van hun cache opwaarderen. Loffelijk natuurlijk dit liefdewerk ;) , maar ik betwijfel of velen dit zullen navolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar waarom per se munitiekisten als cache?

 

Ze zijn waterdicht, dat is wel bewezen en voor mij het grootste voordeel.

 

Er kunnen goodies in, terwijl dat in een filmhoudertje niet mogelijk is.

 

Even een kleine correctie cq. toevoeging:

er bestaan echt ook grotere plastic dozen dan de filmcontainertjes, hoor!

Dus die reden kan ook weer de prullebak in. :unsure:

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom per se munitiekisten als cache?

 

Ze zijn waterdicht, dat is wel bewezen en voor mij het grootste voordeel.

 

Er kunnen goodies in, terwijl dat in een filmhoudertje niet mogelijk is.

 

Even een kleine correctie cq. toevoeging:

er bestaan echt ook grotere plastic dozen dan de filmcontainertjes, hoor!

Dus die reden kan ook weer de prullebak in. :unsure:

 

Groet,

 

Geopatra.

Dat mag wel zo zijn, dat er grote plastic dozen zijn. Ik heb er echter meerdere gevonden (weet echt niet meer waar precies) die zo lek waren als een mandje. Bovendien als ze al niet lek waren, raken ze gemakkelijk stuk door ruwe behandeling en dan heb ik nog niet eens over de prikstok-behandeling. :lol:

 

Ik wil graag weten hoe je komt aan een sterke mens-proof plastic cache-doos die te vergelijken is met de goede eigenschappen van een munitiekist. Zolang ik die niet ken, blijft de goodies-reden nog buiten de prullenbak. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag weten hoe je komt aan een sterke mens-proof plastic cache-doos die te vergelijken is met de goede eigenschappen van een munitiekist. Zolang ik die niet ken, blijft de goodies-reden nog buiten de prullenbak.  ;)

Hier zijn kwaliteits dozen vrij makelijk te krijgen. In NL zou dat ook niet zo moeilijk moeten zijn lijkt me..

Tupperware bijvoorbeeld heeft goede dozen, beetje prijzig, maar wel de kwaliteit die je zoekt..

Vele goedkopere dozen voldoen ook prima, mits mensen niet onnodig ruw zoeken (met prikstokken bijvoorbeeld :unsure: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mag wel zo zijn, dat er grote plastic dozen zijn. Ik heb er echter meerdere gevonden (weet echt niet meer waar precies) die zo lek waren als een mandje. Bovendien als ze al niet lek waren, raken ze gemakkelijk stuk door ruwe behandeling en dan heb ik nog niet eens over de prikstok-behandeling. 

 

Ik wil graag weten hoe je komt aan een sterke mens-proof plastic cache-doos die te vergelijken is met de goede eigenschappen van een munitiekist. Zolang ik die niet ken, blijft de goodies-reden nog buiten de prullenbak. 

 

Ik begrijp het,Williii.

 

De oplossing daarvoor ligt dus bij de cacheplaatser! Streven naar bergplaatsen waar niet geprikt hoeft te worden. :lol:

 

NB: waar mijn eerste opmerking vooral voor bedoeld was: er wordt zo vaak munitiekist geroepen, dat -zeker voor de beginnende cacheplaatsers- de indruk gewekt wordt alsof dat de enige en bijna verplichte cachemogelijkheid is. :unsure:

Het moge duidelijk zijn dat mijn persoontje het daar niet zo erg mee eens is : a/ uit eigen ervaring en overtuiging en b/ uit eigen waarneming oa. in andere landen/cacheculturen waar ook niet zo geprikt wordt omdat het niet nodig is.

 

Misschien ben ik dus wel opvoedkundig bezig!? ;)

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vele goedkopere dozen voldoen ook prima, mits mensen niet onnodig ruw zoeken (met prikstokken bijvoorbeeld  )

 

 

He Toolkit, we zijn het al weer met elkaar eens !! :thumbup:

 

Well done.

 

Een zeer vriendelijke en enthousiaste groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor sommige mensen speelt de prijs ook nog een rol ! :fish:

 

Mijn vraag blijft dus staan:

 

QUOTE 

Ik wil graag weten hoe je komt aan een sterke mens-proof plastic cache-doos die te vergelijken is met de goede eigenschappen van een munitiekist.

 

 

Wie geeft me het antwoord?

 

Om eerlijk te zijn zal dat niet gauw lukken. :cry:

 

Maar de vraag is dan: zijn al die eigenschappen van een munitiekist wel nodig voor een goede cachedoos ? :no:

 

En dan refereer ik toch nog een keer aan de verstandige cacheplaatser! ( is ook makkelijker dan zo'n 1500 cachers proberen op te voeden-verwacht ik!....? ) :thumbup:

 

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wit vat (ton) met rode schroefdeksel die ze gebruiken voor zuurkool.

Er zou ook een nog stevigere versie bestaan voor haring.

Maar die laatste niet 2-de hands: krijg daar de geur maar eens af! :no:

Inderdaad prof, die ken ik, dat zijn goeie. Ik dacht overigens dat die dingen gebruikt werden in kano's om je spullen droog te houden. Het zuurkool- en haringgebruik waren mij onbekend. Er kan trouwens heel wat in. De grootste die ik vond, was TOPE, die kan je maar beter niet uit de grond trekken. :cry:

 

Maar...

Ik heb ze alleen aangetroffen bij het geocachen, diep begraven. En was dat begraven nou niet net een probleem? Caches met de vorm van munitiekistjes kun je nog wel eens achter een omgevallen boom wegstoppen, maar die ronde witte tonnetjes krijg je niet ongezien weggemoffeld zonder te begraven. Of vergis ik mij? :fish:

 

Ik blijf dus vragen om een plastic doos vergelijkbaar met munitiekist die sterk en mensproof is. Wie helpt me uit de brand? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: > WELLUS....NIETTUS....

 

Ik begrijp dat er persee iemand gelijk moet krijgen? MMHH...

 

Als je mij vraagt naar de degenlijkheid ben ik absoluut voor het standpunt van Dhr W.Wortel. Het kleinste type ammo box (die ikzelf ook gebruik) is robuust waterdicht makkenlijk te verbergen, en toch groot genoeg om naast het logboek plaats te bieden aan wat goodies en TB's. Abs plastic boxen die stevig genoeg zijn om een ammo box te evenaren zijn al snel duurder.

 

Voor een hit and run cache zoals Mevr. Geopatra veelal plaats vind ik de filmkoker afdoende, maar wat jammer is dat je in zo'n cache nooit een TB kwijt kan.

 

En wat is begraven? 1-3 cm bladeren/grond is genoeg om een cache aan het zicht te ontrekken, noemen we dat al graven?

Dan komt er weer een voordeel van de ammo kist: je hoort het meteen als je er op prikt. (ja ik ben een prikker)

 

Begraven kan doorslaan, lees het log: First Dutch van 1 februari maar, dit kan natuurlijk echt niet :fish: , en de volgende geocacher is het haasje. Ik hoop dat de cache owner ingrijpt, anders ben ik wel bereid om hem weer op acceptabele diepte te brengen.

 

Foto bij log 01-02-04 First Dutch? Ietwat doorgeslagen in het weer verbergen van de cache!

 

 

Verder geld volgens mij wat uit zoveel draadjes op dit gebied komt, werk zo goed mogenlijk binnen de reeds gestelde regels en verder is het de keus van de plaatser van een cache.

Het moet wel leuk bijven een cache te plaatsten, hebben we allen plezier van toch??

 

Locutus

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: > WELLUS....NIETTUS....

 

Ik begrijp dat er persee iemand gelijk moet krijgen? MMHH...

...

Deze reactie begrijp ik totaal niet.

Ik wil zeker niet niet gelijk.

Als cache-legger zoek ik naar een alternatief voor een munitiekist, verder niet.

Als ik die niet vind, gebruik ik gewoon een munitiekist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...