Spring naar bijdragen

Garmin Start Opencaching


Le Comte

Aanbevolen berichten

Vandaag kwam ik dit bericht tegen:

 

Today we're excited to announce the creation of OpenCaching.com, a completely free online community for creating, sharing and finding geocaches around the world. As Garmin blog readers know, geocaching is a fun outdoor activity that combines exploration, education, entertainment and recreation. At OpenCaching.com, everyone can enjoy all of the caches and helpful information – the tips, descriptions, previous attempts, mass downloads, etc. – for free. With the announcement of OpenCaching.com, we're also introducing Opie, our helpful and fun-loving mascot, and a new Twitter home - @OpenCache - for all things OpenCaching. "Garmin is extending its reputation for ease of use even further into geocaching, creating the most intuitive experience possible," said Dan Bartel, Garmin's vice president of worldwide sales. "By making it free and easy to download every detail of every cache, Opencaching.com will introduce more people to this great activity and show them just how fun, easy and rewarding it can be. OpenCaching.com gives us a chance to go beyond the development of hardware and software and interact directly with the vibrant global community of cachers."

 

Edit

Het is inmiddels gelukt om een account aan te maken. Het Nederlandse cachelandschap op deze site is nog helemaal leeg. Je hebt de mogelijkheid om je caches te uploaden via een gpx-bestand, en ook je gevonden caches. Het mogen ook caches zijn die al op een andere site gepubliceerd zijn. Er zijn ook een paar simpele maar doeltreffende voorwaarden waar je aan meot voldoen, bijvoorbeeld toestemming vragen en op een veilige manier caches plaatsen. Verder is er een waarderingssysteem waarvan ik nog niet weet hoe het werkt.

 

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Is het een waardevolle aanvulling of is het goedkope na-aperij?

bewerkt door Le Comte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik kan inloggen met mijn garmin account. Zijn nog maar enkele caches in Nederland. Het is een poging van garmin om het spelletje geocaching naar zichzelf toe te trekken.

Geen controle op plaatsing dus iedereen kan doen wat ie wil. Zullen we binnen korte tijd een herhaling gaan krijgen van toestanden die we in NL een paar jaar geleden hadden? Landeigenaren die er genoeg van hebben en cachers weren?

 

Verder vind ik de site nietszeggend. Daagt niet uit. Weinig info mogelijk bij de caches etc.

 

Persoonlijk hou ik het wel bij geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iemand die gewoon wil cachen en er verder niets bij wil is dit wel leuk.

GC.COM biedt meer features maar als je die niet hoeft........

 

Kun je wel loggen als je een cache gevonden hebt?

 

Ik durf onze caches niet hier naartoe te plaatsen. Dan zit straks helemaal elke Jan-doedel met een mobieltje in onze kistjes te frotten met alle gevolgen van dien. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie vooral een paar opvallende typefouten:

OpenCashing <> OpenCaching en Cashes <> Caches.

 

Een paar dagen geleden heb ik de firmware van mijn Dakota 20 vernieuwd en daarna was het symbooltje voor Geocachen veranderd van het Geocache-vierkantje naar een schatkist.

Het lijkt me niet handig dat er diverse systemen naast elkaar verschijnen. Al kan een beetje concurrentie soms geen kwaad. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou net kijken hoe de log pagina er uit ziet......

iedereen is druk caches aan het plaatsen die niet te loggen zijn :eek:

 

ook alleen multi, tradi en puzzel is summier.

 

jammer want er kan zoveel meer.

 

Kees het lijkt erop dat Garmin dicteert wat er gaat gebeuren, ik vraag mij af wat er overblijft van de eens zo open gedachte achter opencaching :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie vooral een paar opvallende typefouten:

OpenCashing <> OpenCaching en Cashes <> Caches.

 

Een paar dagen geleden heb ik de firmware van mijn Dakota 20 vernieuwd en daarna was het symbooltje voor Geocachen veranderd van het Geocache-vierkantje naar een schatkist.

Het lijkt me niet handig dat er diverse systemen naast elkaar verschijnen. Al kan een beetje concurrentie soms geen kwaad. :blush:

 

 

Alleen een beetje jammer dat ze vergeten zijn om http://www.opencashing.com te registreren...

Ach ja...te laat :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou net kijken hoe de log pagina er uit ziet......

iedereen is druk caches aan het plaatsen die niet te loggen zijn :eek:

 

ook alleen multi, tradi en puzzel is summier.

 

jammer want er kan zoveel meer.

 

Kees het lijkt erop dat Garmin dicteert wat er gaat gebeuren, ik vraag mij af wat er overblijft van de eens zo open gedachte achter opencaching :)

 

Het lijkt dat het kunnen loggen sterk afhankelijk is van je software. Mij lukt het niet een kennis wel.

 

Enige wat Garmin tot nu toe dicteert is wat er op opencaching.com gebeurd. Verder hoor je niets en gebeurd er niets tussen Garmin en anderen. Hun beleid "geen mededelingen voor release"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stugge site, half af. FireFox crashed voortdurend. Als je een ander account hebt dan op .com accepteert hij zonder boe of bah geen van je founds (of de caches zitten niet in het systeem, niet duidelijk). Kortom: niet bruikbaar. Nu begaat Garmin de zoveelste keer dezelfde fout: iets wat duidelijk niet af is laten zien en publiceren. Ik heb geleerd dat je dat nooit moet doen, omdat de verwachtingen hierop geschapen worden. In dit geval heb ik al in mijn hoofd: wat een rommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat Groundspeak waard is. Is Garmin in staat om Groundspeak te kopen, en snuffelen ze nu een beetje (of een beetje veel) aan het geocaching-internet gebeuren om er vervolgens achter te komen dat het veel makkelijker is om Groundspeak gewoon over te nemen? Hoe rijk is Garmin?

Iemand enig idee?

 

Ik zag dat Garmin een market cap heeft van 5.8 miljard dollar. Enorm!

Groundspeak is - neem ik aan- een fractie van dat bedrag.

bewerkt door De Wijngemachtigde
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...