Spring naar bijdragen

Cache Die Krimpt Dan Weer Groeid En Dan Nog Groter Groeid


Compboy

Aanbevolen berichten

Mijn cache houtens bos 2/6 (GC1QNZX) doet rare dingen.

 

Eerst was de cache verdewen toen (was nog buisje), en heb ik hem vervangen door een nano, en toen was die ook weg maar was het orginele buis in een keer weer terug.

 

En nu boven wonder is het in 1 x keer koffie bus geworden.

 

 

De vraag van mijn is sinds waneer groeien en krimpen caches ?

Heb ik wat gemist bij biologie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb het zelf ook al een keer meegemaakt bij één van mijn eigen caches.

Eén van de cachers die hem gevonden had vond hem blijkbaar te klein en heeft er dus een 3x zo grote bak neergelegd.

Lekker brutaal.... :crybaby:

 

Tja. Jij kan dat brutaal vinden. Maar na 50 caches met mijn oude bankstel op mijn rug wil je die troep gewoon een keer kwijt. Snap je wel? :yes::lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja,

 

die serie Houtense bos is heel leuk, maar in mn logs heb ik al vermeld dat dr van de aanduiding van de formaten geen hol klopt.

"klein voormaat nano"........... das lachen natuurlijk.

 

De meeste jongens in de serie bleken ook nog es overvol, zodat ik me kan voorstellen dat cachers (uit nood) zelf ff een stash maken; zo vond ik bv een puntenslijper waar een echte nano moest zitten.....

 

Ofwel; die dingen groeien inderdaad, maar das omdat ze onderhoud/vervanging nodig hebben, en goedwillende cachers de legger helpen met noodoplossingen!

 

Loop de serie met wat hulp nog es kritisch door, vervang de logrollen, en pas de beschrijvingen over het formaat aan, en je zal zien dat dr niks meer groeit.............. het blijft overigens een hele leuke serie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klein voormaat nano ??

 

Laten we eerst eens nederlands leren voor we een cache gaan leggen. Ik snap r soms geen bied meer fan.

 

Klein formaat nano refereert (snap je dit wel) trouwens naar een mini nano, of te wel een nano nano: de zogenaamde pico. En pico logrolletjes zitten snel vol, weet ik :thumbup:

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip..

 

De meeste jongens in de serie bleken ook nog es overvol, zodat ik me kan voorstellen dat cachers (uit nood) zelf ff een stash maken; zo vond ik bv een puntenslijper waar een echte nano moest zitten.....

 

Ofwel; die dingen groeien inderdaad, maar das omdat ze onderhoud/vervanging nodig hebben, en goedwillende cachers de legger helpen met noodoplossingen!

.. knip

 

Ik ben er als cachelegger niet dol op wanneer iemand besluit dat onderhoud aan mijn cache nodig is. Een van onze caches (inmiddels gearchiveerd) heeft een tijdje uit twee containers bestaan omdat iemand besloot (misschien na wel drie minuten zoeken) dat de container weg was, vervolgens eigenmachtig een lekkend tupperwarebakje in de berm heeft gemikt, en natuurlijk gelogd.

Ik had dan liever een 'not found' gezien zodat ik had kunnen gaan kijken en eventueel herplaatsen.

 

Overigens, de cache lag er natuurlijk gewoon.

 

Mijn tip: onderhoud aub overlaten aan de cache eigenaar en niet zelf aan de slag, goede bedoelingen of niet. Als het herhaaldelijk niet gebeurd, "needs archived"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn tip: onderhoud aub overlaten aan de cache eigenaar en niet zelf aan de slag, goede bedoelingen of niet. Als het herhaaldelijk niet gebeurd, "needs archived"...

 

Ik vind dan een 'needs archived' dan weer wat te erg.

eerst lijkt me een not found het beste (of note, of mail)

Dan nog een 'Needs maintenance', zodat de CO wel weet dat het echt moet (meeste zijn dan al lang bij hun cache geweest)

Als laatste redmiddel is dan nog de 'Needs archived' optie. hiervan krijgt namelijk de reviewer ook een afschrift en die zou dan ook kunnen zien dat er al meerdere keren (lees langere tijd) aangegeven is dat er wat gedaan moet worden.

Als we steeds snel aangegeven dat de cache het archief in moet dan mist naar mijn mening deze optie zijn doel een beetje.

 

Met Groet,

Jelmer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn tip: onderhoud aub overlaten aan de cache eigenaar en niet zelf aan de slag, goede bedoelingen of niet. Als het herhaaldelijk niet gebeurd, "needs archived"...

 

Ik vind dan een 'needs archived' dan weer wat te erg.

eerst lijkt me een not found het beste (of note, of mail)

Dan nog een 'Needs maintenance', zodat de CO wel weet dat het echt moet (meeste zijn dan al lang bij hun cache geweest)

Als laatste redmiddel is dan nog de 'Needs archived' optie. hiervan krijgt namelijk de reviewer ook een afschrift en die zou dan ook kunnen zien dat er al meerdere keren (lees langere tijd) aangegeven is dat er wat gedaan moet worden.

Als we steeds snel aangegeven dat de cache het archief in moet dan mist naar mijn mening deze optie zijn doel een beetje.

 

Met Groet,

Jelmer

zorry foor de veele kwotes en de spelfauten :thumbup:

 

dit jaar heb ik de caches in het Houtense bos gedaan, en een aantal ook niet konden vinden. Mijn needs maintenance en note werden verwijderd door de eigenaar omdat deze dat niet leuk vond. Kan gebeuren maar het is soms wel eens een manier om iemand wakker te schudden idd de cache formaten wijken af van de beschrijving (wat overigens de locatie niet ten nadele komt , de locatie is prachtig) ik snap de frustratie wel. Deze serie is heel populair en Nano's zijn dan niet de oplossing. Ook op andere plekken in Nederland ben ik dit al eens tegengekomen. Als een cache dan populair is verander dan het formaat.. soms is het makkelijk dat mensen onderhoud doen voor een eigenaar maar het pakt niet altijd leuk uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er als cachelegger niet dol op wanneer iemand besluit dat onderhoud aan mijn cache nodig is. Een van onze caches (inmiddels gearchiveerd) heeft een tijdje uit twee containers bestaan omdat iemand besloot (misschien na wel drie minuten zoeken) dat de container weg was, vervolgens eigenmachtig een lekkend tupperwarebakje in de berm heeft gemikt, en natuurlijk gelogd.

Ik had dan liever een 'not found' gezien zodat ik had kunnen gaan kijken en eventueel herplaatsen.

 

Overigens, de cache lag er natuurlijk gewoon.

 

Mijn tip: onderhoud aub overlaten aan de cache eigenaar en niet zelf aan de slag, goede bedoelingen of niet. Als het herhaaldelijk niet gebeurd, "needs archived"...

 

Soms vervangen we een micro of het dekseltje omdat die kapot zijn, daarna een mailtje naar de eigenaar.

Maar dat van zelf een cache plaatsen hebben we ook al eens meegemaakt net zoals het tot 3x toe rippen van een cache op een plek waar gemiddeld 2 dreuzels per week komen, en die wisten er van! Ook wel eens een zeiknat en overvol logrollteje vervangen ook dan weer mailtje, meestal met foto, met de vraag wat hij met het rolletje wil doen, opgestuurd krijgen of weggooien hij mag het zelf weten.

Lijkt met niets mis mee, we krijgen er positieve reacties op, de cacheplaatser hoeft niet langs te gaan en het spelletje kan gewoon doorgaan.

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip..

 

Soms vervangen we een micro of het dekseltje omdat die kapot zijn, daarna een mailtje naar de eigenaar.

 

Dat zou ik dan wel weer toejuichen, op een reparatie zou ik ook positief reageren. Maar een heel nieuw doosje plaatsen vindt ik tever gaan- al was het alleen maar omdat het lastig te bepalen is of de cache werkelijk weg is of dat je 'm gewoon niet kan vinden. Een "not found" dekt dan keurig beide alternatieven, toch?

 

In ons geval was de cache ook helemaal niet weg, met als resultaat twee containers. Er volgde ook nog eens een weining verfijnd commentaar op het feit dat ik de foundlog had verwijderd (terecht verwijderd in mijn opinie- de cache was immers niet gevonden).

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

 

 

In ons geval was de cache ook helemaal niet weg, met als resultaat twee containers. Er volgde ook nog eens een weining verfijnd commentaar op het feit dat ik de foundlog had verwijderd (terecht verwijderd in mijn opinie- de cache was immers niet gevonden).

 

Lijkt me niet meer dan terecht. (het verwijderen van de log dan).

 

Zou een mooie boel worden als iedereen een berg doosjes meenam en overal waar de cache niet gevonden werd even een rolletje neerplempen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...