Spring naar bijdragen

Voortuincaches Zouden Verboden Moeten Worden


Voortuin caches  

278 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin caches zijn TE publiekelijk. Veel loggers durven deze niet te loggen en in een enkel geval komt de politie je om uitleg vragen. Kortom erg frustrerende caches, vanaf nu niet meer toelaten dus ??

    • Eens
      149
    • Oneens
      132


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

knappe buurtbewoners die het verschil zien tussen zoekende geocacher(s) en inbrekers die in de buurt op verkenning zijn!

 

 

Da's niet zo moeilijk: Zoekende geocachers vallen op, inbrekers op verkenning niet.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb deze stelling met belangstelling gelezen maar begrijp nog steeds niet helemaal het probleem met voortuin caches. Tenminste niet met ze allemaal over één kam scheren. Mijn voortuin is groot genoeg, publiek genoeg en de buren hebben er geen last van.

Mensen hoeven zich niet ongemakkelijk te voelen en er woont niemand zodanig in de buurt dat de cachers zich bekeken hoeven te voelen. Als iemand bij de buurman zou gaan zoeken is er toch al iets helemaal niet goed gegaan.

 

Fantasieloos?

Wat is er tegen om een cache te kunnen eindigen waar hij ook begonnen is? (staat de auto of fiets vaak ook)

Wat zijn de ingredienten voor een leuke uitdagende cache? (ik wil graag advies omdat ik er dus één wil maken)

Wat is in jullie beleving een prettige wandelafstand / fietsafstand voor een cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Barro1991,

Vraag naar de ingrediënten van een leuke uitdagende cache en je krijgt 1000 verschillende meningen plus een eindeloze discussie. Beter is het om jezelf af te vragen waarom je een cache wilt maken. Cachen gaat over locaties. Is er in jouw buurt een mooie of bijzondere locatie die je onder de aandacht wilt brengen? Misschien jouw voortuin? Vertel ons wat jij beoogt met jouw cache. Dan zijn er vast forumleden die jou een gericht advies kunnen geven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké dank je voor je serieuse antwoord.

Ik denk dat de omgeving mooi is. M.n. bos maar afhankelijk van afstand ook heide, uitkijktoren en geschiedenis o.a. van het gebied. In mijn zgn. voortuin kunnen mensen evt ook hun fietsen of auto neerzetten en dan uiteindelijk teruglopen naar hun fiets of auto. Nee geen tien auto's tegelijk.

En nee ik zit niet achter het raam want daar heb ik geen tijd voor en mijn buren wonen tenminste 160 meter verderop.

Of ik het echte eindpunt echt in de zgn voortuin verstop weet ik nog niet. Ik heb eerdaags contact met de terreineigenaar.

 

Je moet toestemming vragen wanneer je iets op het terrein van een ander "verstopt" begrijp ik.

Een beetje gemiddelde prettige wandel en fietsafstand voor een cache lijkt mij wel handig. Mensen willen wellicht weten of ze aan een wandeling van 500 meter, of 15 km beginnen.

Zoals je ziet een echte beginner. Heb ook al hulp ingeroepen van iemand die wel vaker een cache heeft gemaakt.

 

Hou van puzzelen maar lees dat dat bij een aantal niet favoriet is. Zelf hou ik niet van steeds moeten stilstaan/zoeken maar van een prettige wandel of fietstocht. Zelf denk ik dat een "verhaal" beter bij een wandeling past.

 

Schrik een beetje van de hier genoemde reacties op een voortuin cache maar vermoed dat mijn eventuele eindlokatie niet echt een gevoel van ongemak oplevert . Begrijp niet echt wat een voortuin cache is misschien.

 

Ben gewoon nieuwsgierig naar de ingredienten van een leuke cache en lees mij daarom graag wat in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké dank je voor je serieuse antwoord.

Ik denk dat de omgeving mooi is. M.n. bos maar afhankelijk van afstand ook heide, uitkijktoren en geschiedenis o.a. van het gebied. In mijn zgn. voortuin kunnen mensen evt ook hun fietsen of auto neerzetten en dan uiteindelijk teruglopen naar hun fiets of auto. Nee geen tien auto's tegelijk.

En nee ik zit niet achter het raam want daar heb ik geen tijd voor en mijn buren wonen tenminste 160 meter verderop.

Of ik het echte eindpunt echt in de zgn voortuin verstop weet ik nog niet. Ik heb eerdaags contact met de terreineigenaar.

 

Je moet toestemming vragen wanneer je iets op het terrein van een ander "verstopt" begrijp ik.

Een beetje gemiddelde prettige wandel en fietsafstand voor een cache lijkt mij wel handig. Mensen willen wellicht weten of ze aan een wandeling van 500 meter, of 15 km beginnen.

Zoals je ziet een echte beginner. Heb ook al hulp ingeroepen van iemand die wel vaker een cache heeft gemaakt.

 

Hou van puzzelen maar lees dat dat bij een aantal niet favoriet is. Zelf hou ik niet van steeds moeten stilstaan/zoeken maar van een prettige wandel of fietstocht. Zelf denk ik dat een "verhaal" beter bij een wandeling past.

 

Schrik een beetje van de hier genoemde reacties op een voortuin cache maar vermoed dat mijn eventuele eindlokatie niet echt een gevoel van ongemak oplevert . Begrijp niet echt wat een voortuin cache is misschien.

 

Ben gewoon nieuwsgierig naar de ingredienten van een leuke cache en lees mij daarom graag wat in.

Zoals mensen hier op het forum adviezen geven aan nieuwelingen, wilde ik het deze keer ook eens doen. Dus eerst maar eens even op jouw profiel gekeken hoeveel en welke soort caches je hebt gedaan. En toen werd het stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke keer als ik een voortuin in moet, voel ik me ongemakkelijk. Ja, ik weet het, ik HOEF de voortuin niet in. Die reactie heb ik al vaak genoeg gezien... :yes: .

 

De legger kan zich dan niet ongemakkelijk voelen als er in zijn voortuin gewroet wordt, en ook heel hard op de listing zetten dat ik me niet ongemakkelijk hoef te voelen (die listing die ik altijd pas achteraf lees). ik voel me WEL ongemakkelijk!

 

Als ik een prachtige wandelmulti loop, door bos, door heide, enz, en die blijkt te eindigen in een voortuin, dan zou dat voor mij een grote domper zijn. Mijn mening.

 

Grtz, Malyenki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals mensen hier op het forum adviezen geven aan nieuwelingen, wilde ik het deze keer ook eens doen. Dus eerst maar eens even op jouw profiel gekeken hoeveel en welke soort caches je hebt gedaan. En toen werd het stil.

 

Dat mag maar helpt mij verder niet toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zoals mensen hier op het forum adviezen geven aan nieuwelingen, wilde ik het deze keer ook eens doen. Dus eerst maar eens even op jouw profiel gekeken hoeveel en welke soort caches je hebt gedaan. En toen werd het stil.

 

Dat mag maar helpt mij verder niet toch?

 

Het zou jou kunnen helpen. Want iemand met 0 founds en nog niet in het bezit van een GPS weet misschien nog niet hoe hoog hij zijn eigen kwaliteitsladder wil leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...