Spring naar bijdragen

Geocaching in de sneeuw?


dutch-locutus

Aanbevolen berichten

Hallo mede geocachers,

 

Nu de winter Nederland in de greep krijgt vroeg ik mij af; zijn er in het verleden caches geript omdat ze door sporen in de sneeuw door niet geocachers gevonden werden?

 

In een log op 1 van mijn caches schreef iemand:

"Hee, er is mij al iemand voor geweest sinds de sneeuw er ligt."

 

Nu het hier in het midden van het land vanacht weer sneeuwde zag ik in mijn verbeelding al een geplunderde cache :lol1: !

 

Onterechte zorgen, of een reden om tijdens deze witte periode terughoudend te zijn met het zoeken naar caches?

 

Ik ben benieuwd wat de ervaringen van de oude rotten in het geocaching vak zijn??

 

Greetz Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb nog geen last gehad van geripte caches door sneeuw (klop klop)....

En verder heb ik bij het zoeken wel eens van de sneeuwsporen mogen genieten...

Groeten Remco

 

ai het is al laat, ga maar snel maffen dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ooit in de US op een scoutcamp geweest en heb toen meegedaan aan een LNT (Leave No Trace) programma. Dat gaat vooral over kamperen zonder enig spoor achter te laten (hoe verberg je een stookplaats, hoe weet je dat je niet een voorraad van een eekhoorn plunderd/vernield... etc.

 

Daar hadden we het ook over het maskeren van je sporen. En een goede manier is dan om een dennentak achter je aan te vegen (je voetsporen dus weg te vegen). De sneeuw ziet er de eerste paar minuten wel wat raar uit, maar komt dan tot rust (zoals ze dat noemen... rare amerikanen :P ) Je sporen zijn dan zo goed als ontzichtbaar voor de normale wandelaar.

 

Het is natuurlijk wel wat moeite en een raar gezicht, maar als je perse wilt dat de cache niet ontdekt kan worden en je wilt hem toch vinden dan lijkt het me een goed id.

Of zoals de indianen doen, die liepen achteruit om de vijand niet te laten weten waar hij heen ging!

 

flup

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat sneeuw net als zand overigens het makkelijker maakt om sporen te volgen.

Of het rippen van caches hiervan het gevolg zijn waag ik te betwijfelen.

Vaker is of de plaats van de stash of de laatste onvoorzichtige bezoeker de schuld van het rippen.

Grappig om te zien dat veel drukte op een stashplaats ook veilig kan zijn.

Mensen die zich ophouden op plaatsen waarnormaal nooit iemand komt is verdachter dan mensen die in alle drukte wat vreemd doen.

Zo ligt de cache HOOGTE.NL op een van de meest troeristische plaatsen van limburg.

Bij het plaatsen verwachtte ik dat er niet lang zou liggen. Hij ligt er al bijna twee jaar!

Ook het informeren van bewoners in de buurt of met uitzicht op de stashplaats wil wel eens helpen.

 

Terugkomend op de sneeuw, laat maar liggen die sporen, hoef ik niet zo te zoeken!!!!!

 

ZONNIG SPOOR :P ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar hadden we het ook over het maskeren van je sporen. En een goede manier is dan om een dennentak achter je aan te vegen (je voetsporen dus weg te vegen). De sneeuw ziet er de eerste paar minuten wel wat raar uit, maar komt dan tot rust (zoals ze dat noemen... rare amerikanen B) ) Je sporen zijn dan zo goed als ontzichtbaar voor de normale wandelaar.

 

Het is natuurlijk wel wat moeite en een raar gezicht, maar als je perse wilt dat de cache niet ontdekt kan worden en je wilt hem toch vinden dan lijkt het me een goed id.

Of zoals de indianen doen, die liepen achteruit om de vijand niet te laten weten waar hij heen ging!

 

flup

Goede tip flupke,

Het hangt natuurlijk van de sitiatie af of het ook nodig is.

Wat zuurtje schreef is maar al te waar; als je gedrag echt opvalt (vegen met die tak) is dat meschien wel erger dan de sporen zelf.

Ieder moet zelf de situatie terplekke beoordelen wat wijsheid is. Ik hoor gelukkig geen berichten dat het ooit mis gegaan is in de sneeuw, en daar was ik ff benieuwd naar.

 

Bedankt voor jullie reactie's,

 

Greetz Locutus

 

Locutus

 

NB flupke:

ik zie mezelf nog niet achteruit lopen met de GPS, al kan het een leuk experiment zijn om met 8BG te doen, noemen we dan "achteruitcaching" :P:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Wij hebben ooit in Duitsland eens geprobeerd om te gaan geocachen in de sneeuw. En dat is veel moeilijker dan je denkt. Je ziet nl. geen menselijke aktiviteit meer zoals een mooi stapeltje hooi, mos of takjes met daaronder de cache. Op elke vierkante dm kan de cache liggen. Er loopt dus niet een duidelijk spoor naar de cache. Maar op zo'n 1000 vierkante meter is de sneeuw plat getrapt op zoek naar de cache. Ik vind geocachen in de sneeuw moeilijker dan zonder sneeuw. En dan heb ik het nog niet gehad over koude voeten en handen. In Duitsland is het ons toen niet gelukt om de geocache onder de sneeuw vandaan te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...