Spring naar bijdragen

Voortuin Caches Zouden Verboden Moeten Worden


Nijen

Voortuin Caches (Poll)  

284 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin Caches (Poll)

    • Ze moeten verboden worden!
      58
    • Gewoon blijven, ik heb er geen problemen mee.
      142
    • Ik twijfel in sommige gevallen.
      28
    • Geen mening.
      4
    • Ze mogen blijven MITS er aan bepaalde regels worden voldaan.
      52


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ik mis hier een optie die ik als legger van een voortuin cache zou kiezen.

Wat een gezever, laat de loper blij zijn met de moeite die ik voor hem heb gedaan.

 

Een goede scherpe stelling dus.. maar wel een die stoom uit mijn oren laat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds lange tijd kijk ik weer eens op het forum en het eerste de beste draadje wat ik boven aan zie staan is deze.

 

Wat een gez#$k allemaal weer.

Jij bepaalt toch zelf of je hem doet ja of nee.

Wie bepaalt nu of voortuin caches verboden moeten worden????????

Daar is maar één 'iemand' gerechtigd om daar een oordeel over te vellen.

Geocaching dot com

 

Degene die voortuin caches niks vinden doen ze toch gewoon niet.

Misschien zijn er ook mensen die een multi van 10 kilometer niks vinden, moeten we dat dan ook maar gaan verbieden dan?

Mensen hou toch eens op met dit oeverloos gezwets.

 

En hoezo "MITS er aan bepaalde voorwaarden" is voldaan?

Er IS aan de voorwaarden voldaan anders was hij dus NIET goed gekeurd. Dus die nieuwe optie slaat al helemaal nergens op.

 

Tot over een paar maanden.

 

Ger@ld

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zucht....

 

:thumbup: klopt,

 

Maar wat de uitkomst ook is van deze poll, de voortuin caches blijven toch wel bestaan, en er worden ook gewoon weer nieuwe gemaakt.

En die regels gaan toch niet werken (mochten die er gaan komen) want wie gaat dat controleren? Niemand dus..

Men kan hier gewoon even lekker de zeikerd uithangen, en dan word dit topic over een paar dagen weer vergeten, en dan kunnen we gewoon weer doorgaan met onze hobby: en dat is caches zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds lange tijd kijk ik weer eens op het forum en het eerste de beste draadje wat ik boven aan zie staan is deze.

 

Wat een gez#$k allemaal weer.

Jij bepaalt toch zelf of je hem doet ja of nee.

Wie bepaalt nu of voortuin caches verboden moeten worden????????

Daar is maar één 'iemand' gerechtigd om daar een oordeel over te vellen.

Geocaching dot com

 

Degene die voortuin caches niks vinden doen ze toch gewoon niet.

Misschien zijn er ook mensen die een multi van 10 kilometer niks vinden, moeten we dat dan ook maar gaan verbieden dan?

Mensen hou toch eens op met dit oeverloos gezwets.

 

En hoezo "MITS er aan bepaalde voorwaarden" is voldaan?

Er IS aan de voorwaarden voldaan anders was hij dus NIET goed gekeurd. Dus die nieuwe optie slaat al helemaal nergens op.

 

Tot over een paar maanden.

 

Ger@ld

 

 

gelukkig ik ben niet de enigste die er zo over denkt je bepaald zelf waar je zin in hebt of niet

 

groet alexkw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie bepaalt nu of voortuin caches verboden moeten worden????????

Daar is maar één 'iemand' gerechtigd om daar een oordeel over te vellen.

Geocaching dot com

 

Degene die voortuin caches niks vinden doen ze toch gewoon niet.

Misschien zijn er ook mensen die een multi van 10 kilometer niks vinden, moeten we dat dan ook maar gaan verbieden dan?

Mensen hou toch eens op met dit oeverloos gezwets.

 

En hoezo "MITS er aan bepaalde voorwaarden" is voldaan?

Er IS aan de voorwaarden voldaan anders was hij dus NIET goed gekeurd. Dus die nieuwe optie slaat al helemaal nergens op.

 

Dat is nou precies de reden waarom ik de discussie aanzwengel. Ik ben niet zo naief te denken dat ik hiermee de wereld of gc.com kan veranderen, maar het is niet slecht na te denken over of de ontwikkeling ten aanzien van voortuincaches nou zo'n goede is.

Om altijd maar te zeggen: "doe ze dan gewoon niet!" is ook een zwaktebod!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degene die voortuin caches niks vinden doen ze toch gewoon niet.

 

Dat lijkt een goede oplossing, maar stuit op het feit dat niet alle voortuincaches als zodanig herkenbaar zijn. Je weet soms van te voren niet dat een cache in een voortuin ligt.

 

Deze discussie raakt m.i. daarnaast aan twee verschillende punten:

 

1.

Sommige voortuincaches zijn onzorgvuldig of onduidelijk geplaatst. Hierdoor ontstaat onzekerheid bij het vinden ("zit ik in de goede tuin?"), met een onprettig gevoel en ervaring als gevolg.

Dit probleem kan makkelijk voorkomen worden door (o.a.) het aanbrengen van duidelijke merktekens, het goed plaatsen van de cache, een duidelijke hint, en het informeren van de buren.

 

2.

De algemene discussie over de 'kwaliteit' van een cache. Sommige voortuincaches lijken uit gemakzucht geplaatst te zijn. De meeste voortuinen zijn geen interessante cachelokaties. Dit maakt dat de vinder met een gevoel blijft zitten van "was dit nu zo leuk?". Caches dienen geplaatst te worden om een leuke ervaring te bieden, niet omdat het kan (lees: omdat men een voortuin heeft).

 

 

Om altijd maar te zeggen: "doe ze dan gewoon niet!" is ook een zwaktebod!

 

Hier ben ik het met De Wijngemachtigde eens. Het plaatsen van niet-originele caches en het adviseren de cache daarom niet te doen is op korte termijn nog haalbaar, maar op lange termijn ligt het land vol met oninteressant spul waardoor de hobby verwordt tot het op de site opzoeken van de enkele leuke en originele caches en het negeren van de rest. Dat lijkt mij geen wenselijke situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...