Spring naar bijdragen

Geocaching Jaaroverzicht 2009


Lepman

Aanbevolen berichten

Al is het pas begin november, voor we het weten is het al weer eind december.

Sinterklaas (suprise-event) moet nog aan wal komen maar veel winkels liggen al weer vol kerstartikelen.

 

Een traditie zo tegen het eind van het jaar zijn de jaaroverzichten.

Van het nieuws, muziek en noem maar op.

 

Wat er eigenlijk nog mist is een jaaroverzicht van het Geocachen.

Onze hobby staat zeker niet stil dus er gebeurd genoeg in zo'n jaar.

Bijzondere gebeurtenissen zoals events en mini-events (sommige zijn echt Waardeloos), ontwikkelingen op het gebied van techniek en materiaal, nieuwe websites worden gestart, spraakmakende forum-discussies, kilo-cacher worden, de 1e carpoolcache en ga zo maar door.

 

Wellicht is het een aardig idee om 2009 op het gebied van Geocachen in beeld te brengen.

Leuk om alles nog eens langs te zien komen wat er gebeurd is in het afgelopen jaar.

En natuurlijk 'voor later' om terug te kijken door de jaren heen.

 

Zoals gezegd, het is pas begin november, maar er kan wel al nagedacht worden wat er dit jaar voor momenten of gebeurtenissen zijn blijven hangen.

Loop het jaar eens door en ga voor jezelf na welke zaken in het Geocaching jaaroverzicht 2009 een plekje verdienen.

 

Zet alles waarvan jij denkt dat het thuis hoort in het jaaroverzicht in dit topic.

Om het straks eenvoudig te kunnen verwerken graag erbij zetten in welke maand het heeft plaatsgevonden.

Andere bezoekers mogen natuurlijk reageren of de zaken die genoemd worden er wel of niet in thuis horen.

Eind december maken we de balans op en zal alles wat een plekje verdiend in 1 overzicht gezet worden.

Dan hebben we samen het Geocaching jaaroverzicht 2009 samengesteld.

 

Ik ben erg benieuwd wat er uiteindelijk allemaal in komt te staan! :ph34r:

 

update: het begin is er op deze pagina

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het aantal mensen dat dit jaar voor het eerst meedeed. Hoeveel mensen vonden hun eerste cache?

 

Effe snel Skeeleren by ET4FR & CO, N52° 52.099 E6° 00.257.

Found 1-7-2009 by Scr@ppy~TnG~.

Scrappy 15:35 uur, na 3 keer (waren er eigenlijk zeker 10) aanwezig te zijn met een Tom Tom, uiteindelijk toch gevonden met de GPS...

Leuk verstopt ;)

Dit was het begin van Geocaching voor mij.

Ondanks de hulp van Icemen4 toch eigenwijs zelf zoeken, ik heb toch geen gps of wat nodig om de skeelerbaan te vinden, ik was daar vaker geweest en wist wel hoe ik daar moest komen.

Uiteindelijk toch maar met de Tom Tom proberen, echter na hier meerdere malen te zijn geweest zonder succes maar besloten om een GPS aan te schaffen.

Papier uitgeprint met hint, GPS mee en wéér naar die skeelerbaan, terrein oplopen kijken en kijken, heey die pijl wijst de andere kant op... oooh nu snap ik het en waarempel daar is het filmrolletje dan, naam erop snel naar huis en vol trots loggen dat ik na een week en meer dan 10x op lokatie te zijn geweest mijn eerste Cache gevonden heb.

 

Ditzelfde jaar ook mijn eigen cache geplaatst en een event bezocht, mijn jaar kan niet meer stuk :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aantal mensen dat dit jaar voor het eerst meedeed. Hoeveel mensen vonden hun eerste cache?

Dat is inderdaad een leuk gegeven om mee te nemen in het overzicht :dribble:

Ik weet zelf niet hoe je aan die informatie kunt komen maar misschien is er een deskundige in de zaal? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistieken zouden heel makkelijk gegeneerd kunnen worden. Door iemand van .com

Maar of ze dat willen???

Je kan legio zaken in een overzicht doen, idee is echt wel goed

Maar ik zou niet weten hoe je anders alle statistieken bij elkaar kan harken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mei: 1e editie Neerlands beste logger

juli: Kruimeldief stopt als admin en teamlid van gc.nl

september: 1e SGN event

september: ligfiets technetium verdwijnt en wordt terug gevonden

oktober: gsm technetium wordt vermist en terug gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

september: ligfiets technetium verdwijnt en wordt terug gevonden

oktober: gsm technetium wordt vermist en terug gevonden

december: technetium zelf verdwijnt en wort tegug gevonden (in Spanje)

 

 

 

Ben je zo stout geweest het afgelopen jaar dan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomer:

- Eerste Geo-eating events (al dan wel/niet met puntje :dribble: )

 

September:

- Rondje Bernheze wordt na 2 jaar opgeheven

- de buren-discussie

 

Oktober:

- Barney verlaat het forum

- GCVote wordt steeds meer gebruikt in NL naast Geod'or

 

nov/dec:

- Vijfde editie nederlandse geocoin

 

door het hele jaar:

- Lepman wordt bekend om zijn kroketten

- Nederlandse cachers gaan massaal Twitter op

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het NOS jaaroverzicht worden altijd de BN'ers genoemd die ons ontvallen zijn. Nu hoeven wat mij betreft niet de ons ontvallen cachers genoemd te worden (als we die al allemaal kennen), maar misschien wel de cachers die met veel (of minder) bombarie het forum de rug hebben toegekeerd: Barny, Ervani, ...

 

Ik vond die discussies en het gemekker en het gedoe eromheen enorm vermakelijk en het afscheid ook wel iets dat genoemd mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...