Spring naar bijdragen

Prikstok


de jakhalzen

Aanbevolen berichten

In draadje 40 het verzoek gedaan dit draadje te splitsen in het On Topic (oprolbare prikstok) en Off Topic gedeelte (ingraven/afdekken van een cache).

Voor de starter van dit draadje denk ik wel iets overzichtelijker en voor de andere discussie uiteraard ook.

:lol1:

 

edit:tikvautje

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb er een over incl lederen etui omdat ik hem al jaren niet gebruik cq gebruiken wil omdat het onnodig is en moet zijn en omdat er altijd wel iets te vinden is en ik stevige schoen draag-meestal.

 

Neemt niet weg dat ik er zo aan gehecht ben dat dat ding ruimte inneemt in mijn kast en dat ik als voorzitter cq. enigst lid van een antiprikstokclub toch echt een voorbeeldfunctie heb en wil behouden.

Dus hij is gewoon niet te koop!

 

@ Wilp : het is een priveclubje.

 

Geopatra.

 

Hallo,

 

Deze (grappig bedoelde ?) reacie begrijp ik niet. Ik respecteer jouw keuze om geen prikstok te gebruiken. Hopelijk laat je op jouw beurt anderen vrij om er een andere mening op na te houden.

Ik hoop echter dat iedereen met veel plezier zijn hobby blijft uit oefenen, op welke manier en met welke hulpmiddelen dan ook.

 

gr. de jakhalzen

 

Beste Jakhalzen,

 

hij is in de basis heel serieus, de verpakking heb ik geprobeerd leuk - of meer - sarcastisch te laten zijn.

 

Het is niet mijn persoonlijke mening !

 

Het betreft een van de regeltjes voor het plaatsen van een geocache: niet begraven. Daarmee wordt nmm. bij uitstek gerefereerd aan het zomaar ergens in de grond verstoppen van een cachedoos. En laat dat nou net het soort bergplaats te zijn waar je je het leplazerus zoekt en dan in arren moede in het rond gaat prikken. Dat doet niet 1 cacher, maar dat doen alle cachers en wat is het gevolg: de hele zooi wordt omgeploegd ! :crybaby:

 

Dat is niet goed voor die geocache , niet goed voor de geocaches en niet goed voor HET geocachen !

:crybaby:

 

En daar gaat het mij om.

 

Iedere keer dat gezeur hier over prikstokken geeft veel cachers en zeker ook beginnende cachers de indruk dat een prikstok een noodzakelijk geocacher item is. Wat niet juist is.

 

Wat is wel noodzaak voor een geocacher: goed leren kijken en cacheplaatsen leren herkennen, maar dan niet aan 15 vierkante meter omgeploegde grond.

 

Dat is de boodschap van de voorzitter van de CacheDorado antiprikstok club en hiertoe gemachtigd door de ALV met algemene stemmen. :rolleyes:

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook met die boswachter, die wilde een ingegraven kist maar er staat nergens dat er geen steen of boomstronk ofzo op mag liggen. Veel fijner dan dat geprik!

 

Helemaal mee eens!!!!! :crybaby:

 

NB. Vreemde boswachter.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb een tijdje geleden alle dumps in de buurt een email gestuurd met de vraag of zij nog zo'n oprolbare infuusstandaard hadden. Binnen een paar uur een antwoord van een dump terug dat zij er nog één hadden.

Het proberen waard. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij een viszaak een opvouwbare dreg gekocht, dreg er af en een bout er in.

Wordt gebruikt voor Gul vissen op zee.

De prikstok zit in mijn heuptas, en is eenvoudig uit te vouwen.

De oplossing voor een redelijk bedrag

 

Groet,

MJMW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een alternatief klik

heeft iemand ervaring met dit soort metaaldetectors? Afgaande op wat ik van professionelere metaaldetectors heb gezien, zou ik hier ntiet zoveel van verwachten. Ik gebruik als prikstok gewoon een oude skistok, of een nordic walking stok en inderdaad, die zijn niet opbvouwbaar maar je ziet tegenwoordig zoveel mensen met nordic walking stiokken lopen, dat een paar oude skistokken echt niet meer opvalt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Vorige week ben ik mijn prikstok onderweg verloren.

 

Het was een omgebouwde nordic-walking stok. Ik had daarvan het veermechanisme verwijderd. Het was een heel goedkope van slechts een paar euro.

 

Vandaar dat ik op zoek ben naar nog zo'n goedkope stok. Maar waar vind ik die? De meeste stokken zijn veel te duur om ze hiervoor te misbruiken. Iemand een idee waar ik supergoedkope low-quality nordic-walking stokken kan vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...