Spring naar bijdragen

Cachebeschrijvingen Op Geocaching.nl I.p.v. .com


Peetee

Aanbevolen berichten

Als je echt een alternatief zoekt voor het bekijken van de cachebeschrijvingen zolang .com er nog uit ligt:

1. Ga naar de toegangspagina van geocaching.nl, dus www.geocaching.nl.

2. Klik op "Doe het Zelf" (menu linkerzijde)

3. Klik op "Browservoorkeur" (menu linkerzijde)

4. Zet in het hoofdscherm bij "Weergave cachebeschrijving op geocaching.nl (experimenteel)" een vinkje

5. Klik op "Sla voorkeuren op".

 

Als je nu naar de cachekaarten gaat, zoals je dat normaal ook doet, dan kom je bij de cache beschrijvingen terecht zoals die op geocaching.nl staan. De cachebeschrijvingen zijn volgens mij actueel, maar probleem is wel dat de gebruikte plaatjes en afbeeldingen op .com staan, en die zie je nu dus niet.

 

Probeer maar eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je echt een alternatief zoekt voor het bekijken van de cachebeschrijvingen zolang .com er nog uit ligt:

1. Ga naar de toegangspagina van geocaching.nl, dus www.geocaching.nl.

2. Klik op "Doe het Zelf" (menu linkerzijde)

3. Klik op "Browservoorkeur" (menu linkerzijde)

4. Zet in het hoofdscherm bij "Weergave cachebeschrijving op geocaching.nl (experimenteel)" een vinkje

5. Klik op "Sla voorkeuren op".

 

Als je nu naar de cachekaarten gaat, zoals je dat normaal ook doet, dan kom je bij de cache beschrijvingen terecht zoals die op geocaching.nl staan. De cachebeschrijvingen zijn volgens mij actueel, maar probleem is wel dat de gebruikte plaatjes en afbeeldingen op .com staan, en die zie je nu dus niet.

 

Probeer maar eens!

 

Peetee dit werkt perfect, tankewol :rolleyes: . Een probleem!

Ik moet het hele weekend werken :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je echt een alternatief zoekt voor het bekijken van de cachebeschrijvingen zolang .com er nog uit ligt:

1. Ga naar de toegangspagina van geocaching.nl, dus www.geocaching.nl.

2. Klik op "Doe het Zelf" (menu linkerzijde)

3. Klik op "Browservoorkeur" (menu linkerzijde)

4. Zet in het hoofdscherm bij "Weergave cachebeschrijving op geocaching.nl (experimenteel)" een vinkje

5. Klik op "Sla voorkeuren op".

 

Als je nu naar de cachekaarten gaat, zoals je dat normaal ook doet, dan kom je bij de cache beschrijvingen terecht zoals die op geocaching.nl staan. De cachebeschrijvingen zijn volgens mij actueel, maar probleem is wel dat de gebruikte plaatjes en afbeeldingen op .com staan, en die zie je nu dus niet.

 

Probeer maar eens!

 

Hey, maar dat is handig. Dankjewel!

 

Heb je ook een tip hoe ik aan cachebeschrijvingen kom voor kaarten buiten Europa? Zeg: Noord-, Midden- en Zuid Amerika?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je ook een tip hoe ik aan cachebeschrijvingen kom voor kaarten buiten Europa? Zeg: Noord-, Midden- en Zuid Amerika?

Nee, helaas! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je ook een tip hoe ik aan cachebeschrijvingen kom voor kaarten buiten Europa? Zeg: Noord-, Midden- en Zuid Amerika?

Nee, helaas! :rolleyes:

 

Okay, dan weet ik dat. Ik ga wel experimenteren met Google cache (bewaarcache) ofzo. Thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je ook een tip hoe ik aan cachebeschrijvingen kom voor kaarten buiten Europa? Zeg: Noord-, Midden- en Zuid Amerika?

Nee, helaas! :rolleyes:

 

Okay, dan weet ik dat. Ik ga wel experimenteren met Google cache (bewaarcache) ofzo. Thanks.

 

Even een reactie op mezelf want mijn poging leverde iets op.

 

- Als je de cache WP-naam weet kun je in Google zoeken.

- Kies dan "In cache", dat staat er soms niet...

- Kies dan wel rechts de link "Tekstversie", want images probeert hij van geocaching.com te halen.

- Ik vond nu dus deze omschrijving bv.

 

http://74.125.77.132/search?q=cache:UiGj90...=nl&strip=1

 

Tot slot, de hint moet je nog zelf "Decrypten", want loop ook via geocaching.com :crybaby: Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je echt een alternatief zoekt voor het bekijken van de cachebeschrijvingen zolang .com er nog uit ligt:

1. Ga naar de toegangspagina van geocaching.nl, dus www.geocaching.nl.

2. Klik op "Doe het Zelf" (menu linkerzijde)

3. Klik op "Browservoorkeur" (menu linkerzijde)

4. Zet in het hoofdscherm bij "Weergave cachebeschrijving op geocaching.nl (experimenteel)" een vinkje

5. Klik op "Sla voorkeuren op".

 

Als je nu naar de cachekaarten gaat, zoals je dat normaal ook doet, dan kom je bij de cache beschrijvingen terecht zoals die op geocaching.nl staan. De cachebeschrijvingen zijn volgens mij actueel, maar probleem is wel dat de gebruikte plaatjes en afbeeldingen op .com staan, en die zie je nu dus niet.

 

Probeer maar eens!

 

sinds wanneer is dit toegestaan door Groundspeak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch even reageren op wat hier gedaan wordt. Ik wil niemand het plezier van cachen ontnemen. Maar volgens mij wordt hier toch wel een grens over gegaan.

 

Voor zover bij ons bekend is het tegen de regels om de inhoud of kopieen van caches buiten geocaching.com te publiceren of aanbieden. Ik ben dus ook benieuwd wat de achterliggende gedachte hier achter is om het op de site aan te bieden. Naast deze optie zijn er al meerdere opties genoemd. GSAK lijkt mij veruit de beste als je mij vraagt. Maar hier moet je PM voor zijn bij GC.com. Aan gezien niet iedereen dat is hebben deze mensen nu een probleem. Ons is verweten dat je nu voor bepaalde taken geen PM meer hoeft te zijn bij gc.com maar dat is hier dus ook duidelijk het geval. Het is gewoon offline aanbieden van caches vergelijkbaar wat gsak doet waar je voor optimaal gebruik PM voor moet zijn.

 

de buren.nl is verweten dat we dingen doen die illegaal zijn en tegen de regels. Wijzelf denken dat ze op de grens zitten en er net binnen vallen. Maar hebben nu juist op dit punt een grens getrokken die we niet over gaan. De omgeving is klaar voor het aanbieden van de caches van gc.com en draait ook al in test en was een hele kleine (ik bedoel dan ook hele kleine) aanpassing nodig geweest op de website om het beschikbaar te maken.

 

Ik kan ook vertellen dat onze vingers jeukte om die aanpassing te doen en de mensen op de hoogte te stellen dat de caches ook bij ons beschikbaar zijn. Maar hebben de bewuste keus gedaan dit niet te doen. Omdat we dit te ver vonden gaan.

 

 

Bij mij blijft een beetje het gevoel hangen van de de pot verwijt de ketel. En dat een heleboel geoorloofd is als de officiele manier even niet beschikbaar is.

 

Maar het kan zijn dat wij er helemaal naast zitten en dat dit wel een legale methode is en zullen wij dit zeker ook kunnen gaan aanbieden in de toekomst. (alleen wel nadat duidelijk is of het is toegestaan.)

 

Het de buren team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch even reageren op wat hier gedaan wordt. Ik wil niemand het plezier van cachen ontnemen. Maar volgens mij wordt hier toch wel een grens over gegaan.

 

Waarom ga je daar nou zomaar vanuit?

Misschien heeft Geocaching.nl wel gewoon een goede afspraak hierover kunnen maken met Geocaching.com?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik kan haast niet geloven dat gc.com toestaat ook members die niet een account hebben bij gc.com de coordinaten kunnen zien van caches.

 

Je moet een account hebben bij gc.com omdat te kunnen. Dus groundspeak zou wel erg onder zijn eigen duiven schieten als dat zo is.

 

Voor ons is het een reden geweest om het niet te doen.

 

Als jullie die goede afspraak hebben kunnen maken is het mooi waar wij hebben daar sterk onze twijfels over.

 

Wij zijn overigens ook bezig met groundspeak om op dit vlak faspraken te maken. Maar tot die tijd hebben wij besloten ze niet vrij te geven.

 

Het de buren team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit nog een discussie die op dit forum thuishoort? We gaan ineens naar het maken van algemene afspraken met alle cachingsites toe.

Daarnaast vind ik het prima dat er een kritische vraag wordt gesteld, maar waarom dit vergezeld moet gaan met alle toekomstplannen die de buren nog heeft, ontgaat me eveneens.

Gaarne on topic blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...