Spring naar bijdragen

Gsak De Perfecte Route Laten Uitstippelen


petervw

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds kort heb ik GSAK. Ik vroeg me af of ik van een database de perfecte rij route kan laten maken door een macro. Kan dit, en zo

ja bestaat dit?

 

Zo niet, hoe kan ik dan automatisch een route laten maken voor de auto?

 

Grtz!

Petervw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Peter,

 

je kan mapsource het laten doen voor je, of bv Mappoint van microsoft. GSAK heeft niet de kaarten en wegen van europa/nederland

 

Okee, hoe kan ik dat in Mapsource doen? B)

 

Bedankt voor de tip :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter,

 

je kan mapsource het laten doen voor je, of bv Mappoint van microsoft. GSAK heeft niet de kaarten en wegen van europa/nederland

 

Okee, hoe kan ik dat in Mapsource doen? B)

 

Bedankt voor de tip :thumbup:

uhhh goeievraag ik geloof dat het alleen kan met de route kaarten en dan eerst zelf een route maken. Zelf doe ik het altijd met mappoint dat is veel makkelijker

ik kijk nog even voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter,

 

je kan mapsource het laten doen voor je, of bv Mappoint van microsoft. GSAK heeft niet de kaarten en wegen van europa/nederland

 

Okee, hoe kan ik dat in Mapsource doen? B)

 

Bedankt voor de tip :thumbup:

uhhh goeievraag ik geloof dat het alleen kan met de route kaarten en dan eerst zelf een route maken. Zelf doe ik het altijd met mappoint dat is veel makkelijker

ik kijk nog even voor je

 

Super bedankt, ik w8 rustig af :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet even Reej benaderen. Die heef tooit op een GSAK event laten zien hoe je dat doet met Mappoint. Ik had toen nog geen Mappoint en ben vergeten hoe het moest, dus als Reej het je heeft uitgelegd... deel het hier nog even.

 

Cheers Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is bij GSAK op de website een macro voor cachesalongaroute.

 

Hierbij kun je langs de route van een lokatie naar een locatie (meestal thuis naar cache) binnen een gegeven afstand alle caches laten zien. (Vooropgesteld dat je alle nederlandse caches in GSAK hebt zitten)

 

Hiervoor wordt op de achtergrond Google maps gebruikt.

 

Als ik het goed heb gezien worden op dat moment in het filter een aantal coordinaten geplaatst vanwaar deze gaat kijken naar de caches.

 

Ik vermoedt dat de coordinaten een aantal afslagen van de snelweg zijn.

 

De macro heet : Cachesalongaroute.gsk

 

GuppyRob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is alleen langs een route.

Wat de TS wil is een route maken die het meest logische is om alle trad's op te pikken, zonder omrijden of verkeerd rijden. Ik vroeg me dit gisteravond ook af of er zoiets mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is alleen langs een route.

Wat de TS wil is een route maken die het meest logische is om alle trad's op te pikken, zonder omrijden of verkeerd rijden. Ik vroeg me dit gisteravond ook af of er zoiets mogelijk is.

 

bericht 6 verwijst naar een macro die dat doet, als ik je tenminste goed begrijp

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter,

 

je kan mapsource het laten doen voor je, of bv Mappoint van microsoft. GSAK heeft niet de kaarten en wegen van europa/nederland

 

Okee, hoe kan ik dat in Mapsource doen? :wacko:

 

Bedankt voor de tip :thumbsup:

 

Waypoints selecteren die je in Mapsource wil hebben. Via menu File-->Export--> Mapsource file --> even de naam van het bestand in jouw keuze veranderen en kiezen of je ook de child-waypoints wil hebben of niet --> ok --> Mapsource opent met jouw punten.

Als je MetroGuide Gold hebt moet je deze kaart selecteren. Hierin kun je zelf een route samenstellen van punt naar punt. Werkt bij mij perfect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom willen we dit soort dingen toch altijd door een tool laten doen?

Ik vind het een uitdaging om die meest optimale route zelf te bepalen, gewoon door gebruik van het GBV (lees: gezonde boeren verstand).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom willen we dit soort dingen toch altijd door een tool laten doen?

Ik vind het een uitdaging om die meest optimale route zelf te bepalen, gewoon door gebruik van het GBV (lees: gezonde boeren verstand).

 

Op deze manier bepaal je de route ook zelf. Je klikt immers zelf aan welke cache je in welke volgorde wilt hebben. De handigheid van deze tool is dat niet per ongeluk strand op een éénrichtingsweg, snelweg etc. en dat de kortste route gekozen wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...