Spring naar bijdragen

Geocachen Voor Minder Valide Cachers.


Sivota

Aanbevolen berichten

@ vrouwelijke helft van KarelKraak: vergelijk het met logjes lezen. Dan kijk ik naar logjes van mensen die er ongeveer net zoveel gevonden hebben als wij, dat zegt niet alles, maar veel meer dan dat ik mezelf vergelijk met iemand met 1000 founds meer. Je moet ergens beginnen, een goed begin is er al met de inzet van Marit en dat is dus al het halve werk.

 

Inderdaad, de inzet van Marit is top! Ben alleen zo bang dat er veel werk in gaat zitten en het dan nog een schijnveiligheid is (om Marit d'r eigen woord maar eens te gebruiken :thumbup: ). Ik zou er zelf voor kiezen om mensen te adviseren zelf voorafgaande logjes laten lezen (doe ik zelf ook om te kijken of de cache mij leuk/geschikt lijkt) en eventueel contact op te laten nemen met de cache-eigenaar of een voorgaande logger voor specifieke vragen over specifieke beperkingen. Dat lijkt mij minder risico geven op teleurstellingen. Maar dat is maar mijn idee. Misschien gaat het wel helemaal top werken. Ik hoop het in ieder geval van harte!

 

Groeten, Ellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelf maak ik van tijd tot tijd ook gebruik van een rolstoel en ben vele jaren opgenomen geweest in revalidatiecentra en zelfs een jaar in een verpleeghuis. Nu kan ik dus weer lopend geocachen, niet altijd, maar jullie zullen begrijpen dat ik er wel enorm blij mee ben.

Toch bekijk ik bepaalde situaties eigenlijk altijd door de ogen van iemand, die in een rolstoel zit en laatst heb ik het er juist nog met een vriendin over gehad, die in een rolstoel zit. Ze vroeg me of dat cachen ook voor haar haalbaar was, maar het eerste obstakel bleek eigenlijk al het vervoer ergens heen te zijn ...

Maar goed, als ik iets kan betekenen op dit gebied, dan laten jullie het maar weten.

Want ik weet zeker dat ook onder gehandicapten zeker wel mensen zijn, die juist dit cachen als een enorme uitdaging zouden beleven en dus wel wat hebben aan een bepaalde aanduiding of het voor hen wel / niet mogelijk is.

Het zal niet meevallen om hier een goed systeem voor te bedenken, maar ik sta er volledig achter.

Succes ermee,

 

Lighthouse777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ vrouwelijke helft van KarelKraak: vergelijk het met logjes lezen. Dan kijk ik naar logjes van mensen die er ongeveer net zoveel gevonden hebben als wij, dat zegt niet alles, maar veel meer dan dat ik mezelf vergelijk met iemand met 1000 founds meer. Je moet ergens beginnen, een goed begin is er al met de inzet van Marit en dat is dus al het halve werk.

 

Inderdaad, de inzet van Marit is top! Ben alleen zo bang dat er veel werk in gaat zitten en het dan nog een schijnveiligheid is (om Marit d'r eigen woord maar eens te gebruiken :blush: ). Ik zou er zelf voor kiezen om mensen te adviseren zelf voorafgaande logjes laten lezen (doe ik zelf ook om te kijken of de cache mij leuk/geschikt lijkt) en eventueel contact op te laten nemen met de cache-eigenaar of een voorgaande logger voor specifieke vragen over specifieke beperkingen. Dat lijkt mij minder risico geven op teleurstellingen. Maar dat is maar mijn idee. Misschien gaat het wel helemaal top werken. Ik hoop het in ieder geval van harte!

 

Groeten, Ellen

 

Ik neem je advies dan ook zeker mee en voel me ook gewaarschuwd om goed af te bakenen en duidelijk te zijn. Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een nieuw topic gestart voor alle adviezen, tips en vragen voor en van Minder Valide Cachers.

 

Hier de link

 

Omdat ik dit draadje toch wat wil gebruiken voor het verder praten over criteria voor een waarderingssysteem voor minder valide cachers, heb ik het gesplitst.

 

Daardoor dreigen een aantal andere waardevolle bijdragen onder te sneeuwen.

 

Mijn antwoord op het bericht van lighthouse 777 en het bericht van Remunj zijn naar dat topic verplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zeg, dat jullie hier mee door gaan!

Ik denk ook wel dat doordat geen enkele cacher (al dan niet met beperkingen) en geen enkele cache hetzelfde is, degenen die zeggen dat dit niet van de grond gaat komen in zoverre gelijk hebben dat het nooit zal lukken een lijst aan te leggen met caches die voor elke gehandicapte cacher geschikt zijn.

Maar dat had Sivota zelf al aangegeven door het woord vermoedelijk. Ik denk wel dat dit een hele mooie voorschifting kan worden waardoor het zoeken naar een cache die te doen is een stuk makkelijker en sneller gaat.

En als er dan nog proeflopers komen en evt vervoerders en/of mensen die samen willen cachen dan zal het een waardevolle aanvulling en het vele werk waard zijn.

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Misschien is het een idee, om een lijst samen te stellen met daarop namen van mensen met een beperking om proef te lopen/rijden/rollen/fietsen/quadden.

 

Als een legger van een nieuwe cache er benieuwd naar is, of haar/zijn cache ook gedaan kan worden door mensen met een beperking, kan iemand van de lijst eens worden uitgenodig de cache te doen.

 

Ik vind het heel goed, dat dit onderwerp onder de aandacht wordt gebracht.

Wijzelf hebben een zoon met autisme, die we soms meenemen. Maar dat is bijna valsspelen... :thumbup: Die ziet dus echt álles, dat afwijkt van het "normale" in de omgeving...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Afgelopen weekend voor het eerst wezen cachen met een vriendin van ons die sinds kort in een rolstoel zit. Wij naar schoonhoven. Wat blijkt de caches zijn niet het probleem, maar zoals het hoort, wil de dame regelmatig naar het toilet.

 

Het zou in deze dus makkelijk zijn als er ergens een lijst is met de caches en de rolstoelvriendelijke toiletten in de buurt.

 

In schoonhoven ging dat trouwens prima.

De eerste keer in hotel belvedere. Hier kregen we de kamersleutel mee van een rolstoelvriendelijke hotelkamer. Hulde aan het hotel.

verder was bij bestek en eten ook een rolstoelvriendelijk toilet aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou in deze dus makkelijk zijn als er ergens een lijst is met de caches en de rolstoelvriendelijke toiletten in de buurt.

 

Ik begrijp best dat dit handig is om te weten, maar ik vrees dat het echt onbegonnen werk is voor geocachers om te inventariseren waar er rolstoelvriendelijke toiletten zijn :thumbup:

 

Op goed geluk vragen is voorlopig nog de beste methode denk ik. Hopelijk komt het ooit zover dat alle horeca verplicht een rolstoelvriendelijk toilet moeten hebben, zodat dit soort uitzoekwerk niet nodig is. Horeca Nederland moedigt het iig aan: 12 procent van je omzet laat je niet lopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...