Spring naar bijdragen

Geocaching op je mobiel


Zucco

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het gaat hier over de Geocache Navigator voor alle volledigheid en ik ben er PRIMA TEVREDEN MEE :lol1: !

 

Ik heb ook een onbeperkt internetabonnement en als ik GN opstart, sta ik altijd toe dat ze ook verbinding via het netwerk maken.

 

Echt super hoor, je bent eens ergens, heb niet van te voren gekeken wat er in de omgeving ligt en voila, je telefoon aan, GN opstarten en even kijken wat er in de buurt ligt. Via de maps plattegrond, kun je makkelijk zien hoe je moet rijden en ga je niet klakkeloos je pijl achterna om vervolgens na vijf keer een doodlopend straatje teruggereden te zijn, de wijk uit, om het 2 km verderop nog weer eens te proberen... Nee, helemaal super !

 

***

 

En idd, mark als found en dan later daar iets mee doen (moet ik nog uitzoeken hoe dat werkt :oops: ).

 

***

 

Ik weet van collega cachers, dat ze wanhopig op zoek zijn naar een versie voor hun mobiele telefoon, maar wij als Nokia gebruikers hebben in ieder geval het geluk dat we van dit programma gebruik kunnen maken.

 

Het andere Geocaching programma wat in de maak is nu voor de Iphone (zie ander draadje) is (vooralsnog) weer niet voor de Nokia gebruikers, dus zo hebben we allemaal wat om ons op te verheugen en mee te verblijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

***

 

Ik weet van collega cachers, dat ze wanhopig op zoek zijn naar een versie voor hun mobiele telefoon, maar wij als Nokia gebruikers hebben in ieder geval het geluk dat we van dit programma gebruik kunnen maken.

 

Daar zit ik dan met mijn HTC touch daimond :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

***

 

Ik weet van collega cachers, dat ze wanhopig op zoek zijn naar een versie voor hun mobiele telefoon, maar wij als Nokia gebruikers hebben in ieder geval het geluk dat we van dit programma gebruik kunnen maken.

 

Daar zit ik dan met mijn HTC touch daimond :lol1:

 

 

Ikke ook :oops::lol1:

 

Maaar met de htc hebben we wel een wherigo kunnen doen die niet met de colorado te doen was :lol1:

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het werkt erg leuk, maar de gps ontvanger op de n95 laat het wel eens afweten. ik gebruik het vaak om mijn founds in het veld te loggen.

 

Heb je de firmware al een update van je firmware gedaan voor dat uitvallen van de interne GPS?, in oudere versies duurde het lang voor je een fix hebt, en dat is in recente versies niet veel langer dan een 60CS van Garmin. Hoe dit te doen kan je op het N95 forum vinden: klikerdeklik

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

***

 

Ik weet van collega cachers, dat ze wanhopig op zoek zijn naar een versie voor hun mobiele telefoon, maar wij als Nokia gebruikers hebben in ieder geval het geluk dat we van dit programma gebruik kunnen maken.

 

Daar zit ik dan met mijn HTC touch daimond :lol1:

 

 

Ikke ook :oops::lol1:

 

Maaar met de htc hebben we wel een wherigo kunnen doen die niet met de colorado te doen was :lol1:

 

 

Ik gebruik mijn WM6 telefoon ook om alle caches te doen. Ik ben er zeer tevreden mee.

 

Ik heb wel een sirf chip met de topo maps van Garmin en LEGALE software om deze files te bekijken.

Cachemate gebruik ik samen met een gsak export om de beschrijvingen te zien, GCtool voor de projecties.

 

Alles werk bij mij TOPPIE!!!!!!

 

Ik ga geen geld uitgeven voor een garmin gps als dit ook goed werkt, de telefoon heb ik immers toch al. Verder heb ik er tomtom 7 en garmin mobile XT 2008 ook nog op.

 

Voor mij een goede oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik mijn telefoon (HTC Tytn II) als aanvulling op mijn GPSr;

Ik vind de afwijking van de HTC te groot om er mee te cachen (je zit te veel te kloten, werkt niet lekker genoeg).

Ik heb GPX Viewer op mijn Tytn staan; hiermee kan ik ter plekke de cache beschrijving snel offline raadplegen, werkt perfect;

Verder gebruik ik ook het mobiele internet op mn telefoon vrij vaak voor het cachen; Om even logjes na te lezen als een cache niet gevonden kan worden of om ter plekke alvast te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik mijn telefoon (HTC Tytn II) als aanvulling op mijn GPSr;

Ik vind de afwijking van de HTC te groot om er mee te cachen (je zit te veel te kloten, werkt niet lekker genoeg).

Ik heb GPX Viewer op mijn Tytn staan; hiermee kan ik ter plekke de cache beschrijving snel offline raadplegen, werkt perfect;

Verder gebruik ik ook het mobiele internet op mn telefoon vrij vaak voor het cachen; Om even logjes na te lezen als een cache niet gevonden kan worden of om ter plekke alvast te loggen.

Ditto hiero, met als verschil dat ik ook wel eens papieren versies mee neem, mn. wanneer er onderweg gepuzzeld en gerekend moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand toevallig of dit ook op de n80 gaat?

 

FF Googelen levert dit op:

A free version of Geocache Navigator is now available for Nokia N95, Nokia N82 and Nokia 6110 Navigator phones.

 

Maar ja, volgens mij gaan ze uit van die ingebouwde GPS. Als jouw toestel GEEN GPS ingebouwd heeft, maar je hebt wel een onbeperkt internet abo, dan zou ik hem gewoon eens downloaden om te kijken of ie het doet, zonder de GPS, maar MET netwerk ?! Wie weet. Bij mij staan ze dus altijd beiden aan. Heb het nooit geprobeerd zonder de GPS en alleen maar met netwerk, ben benieuwd...

 

Succes !

 

***

 

Geocache Navigator is er trouwens ook voor de BlackBerry mobieltje, welke dat ook mogen zijn >> maar dan is ie niet meer gratis :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik gebruik mijn Geocache Navigator in combinatie met mijn Nokia 6110 Navigator. De nauwkeurigheid van de GPS is vergelijkbaar met mijn Explorist 100. De handigheid zit hem vooral in het zoeken naar traditionals. Je krijgt de complete cachebeschrijving, en mocht je dat willen ook een eventuele hint en de logjes. Zelf vind ik het ook handig dat ik een cache online kan markeren als gevonden. Zoeken naar traditionals is voor mij dan ook een paperless aangelegenheid. Thuis nog even een mooi logje schrijven en klaar.

 

Ik heb nog niet ontdekt hoe ik dit programma kan gebruiken bij multi's. Ook is het niet zo handig dat het programma de coördinaten in een ander formaat weergeeft dan mijn Explorist 100 of geocaching.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

-knipperdeknip-

 

Ik heb nog niet ontdekt hoe ik dit programma kan gebruiken bij multi's.

Wanneer je op de "quick caches" link klikt, krijg je de lijst met tradi's zoals je noemde, ga je echter in dezelfde rij naar "Find caches" en dan bv. "Near me" dan kun je daar een hele schifting maken wat je wel en niet wilt laten zien, je kunt zelfs ALLEEN Virtuals zoeken, of Earth etc. Maar dus ook Multi's.

 

Je kunt zelfs invullen dat je die en die Multi gaat doen, (65 kilometer verderop) en dan vanuit DAT GCnr. laten zien wat er in de omgeving ligt !! (ook via Find caches en dan By cache code)...

 

En zo zijn er nog legio mogelijkheden :rolleyes:

 

***

 

Ook is het niet zo handig dat het programma de coördinaten in een ander formaat weergeeft dan mijn Explorist 100 of geocaching.com.

 

In je "Settings" en dan bij "Location Format" kun je de coords omzetten naar evt. Deg, Deg Min Sec of Deg Min !!

 

***

 

Je kunt ook uitschakelen welke caches je al hebt gevonden of ze juist laten zien, kortom, Mamma is erg content met deze GN op haar Nokia N95 :dribble:

 

Ik houd uiteraard in de gaten of ie ook voor andere mobieltjes op de markt komt (Gratis welteverstaan), zodra er meer nieuws is, plet ik het hier neer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...