Spring naar bijdragen

'Send to GPS' (Garmin Communicator Plug-In) voor linux?


speurvuur

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Wanneer je op de 'Send to GPS'-knop drukt in een cache-view gaat je browser naar de 'Garmin Communicator Plug-In'.

 

Onder linux werkt dat niet.

Momenteel download ik de GPX en stuur ik die met gpsbabel naar mijn GPSMAP 60CXs.

 

Weet iemand of er een workaround is zodat de 'Send to GPS'-knop toch onder linux te gebruiken is?

 

Bvd

 

Speurvuur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De plugin is geschreven voor windows, en zal dus niet werken onder linux.

Wat je kunt proberen is om virtueel windows binnen Linux te draaien, en het dan te proberen.

 

Anders wordt het GPX downloaden, en deze met linux-tools (zoek elders in dit forum) naar je GPS te sturen.

 

Garmin richt zich op het moment vooral op Windows en Mac OSX.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anders wordt het GPX downloaden, en deze met linux-tools (zoek elders in dit forum) naar je GPS te sturen.

 

Dat doe ik nu dus al zoals je had kunnen lezen.

 

Ik ga niet met virtualisatie werken alleen voor het overzetten van GPX files, dat is zwaar overdone.

 

Dan blijf ik het maar op de huidige manier doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En natuurlijk stuur je een berichtje naar Garmin hoe het ermee staat :P

 

Zoiets hadden wij ook al bedacht, maar nog niet gedaan.

Er is een plug-in voor Windows en 1 voor Mac. Helaas niet voor Linux. :P

Dit moet voor Garmin toch niet zo moeilijk zijn want de Nuvi's draaien op Linux. De kennis is dan toch in huis....

 

Zou zo'n verzoek helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even aan het fantaseren, want ik heb nu geen linux draaien, maar kan je niet hetvolgende doen:

 

Uitzoeken welke mime type die gpx file is, daar een aparte handler voor gebruiken in firefox of waar je ook mee browsuleert, bijv een scriptje dat het bestand aanpakt, in /tmp neermikt en gpsbabel aanroept.

 

Zelfde effect zou ik zeggen.

 

Wat jij dus bedoelt is dat je de gpx mbv een script uit een mail ript en hem in je gps zet.

Dat is een optie en moet goed te doen zijn echter, de mail is nooit realtime en kan vertraging hebben onderweg.

 

Wat mooier zou zijn is met een parser de file uit de website zelf rippen alleen lijkt me dat nog veel lastiger te realiseren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Ik ben even aan het fantaseren, want ik heb nu geen linux draaien, maar kan je niet hetvolgende doen:

 

Uitzoeken welke mime type die gpx file is, daar een aparte handler voor gebruiken in firefox of waar je ook mee browsuleert, bijv een scriptje dat het bestand aanpakt, in /tmp neermikt en gpsbabel aanroept.

 

Zelfde effect zou ik zeggen.

 

Dit lijkt inderdaad wel te moeten kunnen alleen niet binnen mijn kennis.

Misschien dat het met een GM-script wel kan, maar daar heb ik niks voor gevonden.

 

Wil ik best aan werken (heb ook nog ruim webspace beschikbaar indien er een echte tool + wiki oid uit komt).

Maar dan heb ik er wel hulp bij nodig.

 

Wie zich geroepen voelt, neem gerust contact op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...