Spring naar bijdragen

Paperless cachen met een Garmin Nuvi


de_som

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar ik kan er niet zoveel over terug vinden. Maar zie hier onder een link naar een engelstalig handleiding om cache beschrijvingen op een nuvi te krijgen.

 

http://pilotsnipes.googlepages.com/index.html

 

En het bijbehorende topic of het forum van www.geocaching.com.

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...p;#entry3473680

 

 

Ik heb nog geen ervaring, ben er wel mee aan het spelen.

 

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb er inmiddel wat cache beschrijvingen opgezet en het valt helemaal niet tegen. Als de beschrijving lang is past hij er niet meer op. ook de logs en hints komen er op te staan.

 

Valt helemaal niet tegen.

 

Dennis

bewerkt door de_som
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er inmiddel wat cache beschrijvingen opgezet en het valt helemaal niet tegen. Als de beschrijving lang is past hij er niet meer op. ook de logs en hints komen er op te staan.

 

Valt helemaal niet tegen.

 

Dennis

 

Inmiddels is de macro zo verbeterd dat in bijna alle gevallen de gehele cache beschrijving + hints + logs te lezen zijn. Op de nuvi 200 kan dit tot 11.000 tekens en bij andere type nog veel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er inmiddel wat cache beschrijvingen opgezet en het valt helemaal niet tegen. Als de beschrijving lang is past hij er niet meer op. ook de logs en hints komen er op te staan.

 

Valt helemaal niet tegen.

 

Dennis

 

Inmiddels is de macro zo verbeterd dat in bijna alle gevallen de gehele cache beschrijving + hints + logs te lezen zijn. Op de nuvi 200 kan dit tot 11.000 tekens en bij andere type nog veel meer.

 

HEt probleem met de macro is dat deze geen ondescheid maakt in type cache. maw alles komt in een keer onder je eigen POIs. Ik ben aan het testen om dit op te splitsen naar type cache...

 

als iemand het al gedaan heeft hoor ik het graag

 

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Worden de foto's die online staan ook meegeladen in de Nuvi / Zumo?

 

Foto's worden niet meegenomen. Het betreft dus alleen plain tekst. Dus ook geen tekst die in plaatje of zo staat of links naar het internet. Ook tekeningen ed dus niet.

 

Het is dus niet voor alle caches bruikbaar.

 

Ik weet ook niet hoe lang de accu's het van de nuvi het gaan uithouden in het veld.

 

Maar het heeft zeker voordelen. Voorheen had de caches al als nuttig punt in de nuvi geladen zodat ik kon kijken welke caches in de buurt lagen. Ik zag dan alleen de naam en keek dan in mijn PDA naar de details van de cache. Dit kan dus nu voor heel veel caches in de nuvi.

 

 

Ik heb er inmiddel wat cache beschrijvingen opgezet en het valt helemaal niet tegen. Als de beschrijving lang is past hij er niet meer op. ook de logs en hints komen er op te staan.

 

Valt helemaal niet tegen.

 

Dennis

 

Inmiddels is de macro zo verbeterd dat in bijna alle gevallen de gehele cache beschrijving + hints + logs te lezen zijn. Op de nuvi 200 kan dit tot 11.000 tekens en bij andere type nog veel meer.

 

HEt probleem met de macro is dat deze geen ondescheid maakt in type cache. maw alles komt in een keer onder je eigen POIs. Ik ben aan het testen om dit op te splitsen naar type cache...

 

als iemand het al gedaan heeft hoor ik het graag

 

John

 

Wellicht door de selectie in GSAK te maken en de macro meerdere keren te draaien maar dan moet je wel eerst het aangemaakt bestand renamen anders wordt het telkens overschreven.

 

Ik weet dat het niet ideaal is en heb zeker interessee als je het in het script hebt kunnen oplossen.

bewerkt door de_som
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook niet hoe lang de accu's het van de nuvi het gaan uithouden in het veld.

 

Heb zelf een nuvi 350 en daar gaan de accu's redelijk lang van mee, tenminste in vergelijking tot een TomTom. Ik schat zo'n 4 a 5 uur. Vaak gebruik ik het oplaadsnoertje niet eens in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het vandeweek eens testen. Heb net een Nuvi 200 op de kop weten te tikken in de Mycom-veiling.

Ik ben benieuwd.

Ik ben al een paar keer bezig geweest met een nüvi 250, zowel met de oude als de nieuwe macro.

Ik krijg telkens de melding in poiloader dat er iets in de gpx niet goed is. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het vandeweek eens testen. Heb net een Nuvi 200 op de kop weten te tikken in de Mycom-veiling.

Ik ben benieuwd.

Ik ben al een paar keer bezig geweest met een nüvi 250, zowel met de oude als de nieuwe macro.

Ik krijg telkens de melding in poiloader dat er iets in de gpx niet goed is. :o

 

 

Ik weet niet of je versie 1.2 gebruikt maar anders zou onderstaande het probleem kunnen zijn:

 

Updated Macro Released, v1.2

 

Very small bug fix to my script. Hawaiian Ninja sent me a PQ which would not verify when running in POILoader. Yet again it was down to an unacceptable character in one of the fields. This time it was a "<" and a ">" left on the page which shows up beside the GO button (for Nuvi 2/6/7).

 

This page/text is now checked for those characters and they will be removed if found giving you a proper GPX file. If you discover a PQ that does not work, please let me know (and send it to me) as this only took 5 mins to fix.

 

I recommend everyone update to prevent this catching you out at some time in the future.

 

 

Gebruik je ook de laatste versie van de POI loader van Garmin? Ik had in eerste instantie een oudere versie en die zorgde bij mij voor wat problemen.

 

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je versie 1.2 gebruikt maar anders zou onderstaande het probleem kunnen zijn:

Ik gebruik versie 1.2, gisteravond gedownload. Ik zal de gpx anders eens opsturen zoals hij vraagt.

 

Gebruik je ook de laatste versie van de POI loader van Garmin? Ik had in eerste instantie een oudere versie en die zorgde bij mij voor wat problemen.

Ik heb gisteravond ook nog de nieuwe poi loader gedownload, ik vond de screenshot op de site er zo vreemd uitzien. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen Vrijdagmiddag kwam m'n nieuwe Nuvi 200 binnen. Vanavond kon ik pas ermee aan de slag, en na wat registratie en gedownload om GSAK e.d. bij te werken, kon ik de handleiding testen.

Het duurde wel even voordat ik iets kon doen, want ik had iets meer punten gekozen dan de bedoeling was.

 

Evensgoed ging alles gesmeerd, en het werkt precies zoals het in de handleiding staat.

Wel moet ik even opmerken dat het onoverzichtelijk wordt omdat hij ook de andere waypoints van een multi meeneemt. Dat moet ik dus nog even fixen.

 

De beschrijvingen zijn in ieder geval wel goed leesbaar, en dat is dan ook wel zo handig.

 

Volgende stap is om te gaan kijken hoe hij zich in het veld gedraagt.

 

Binnenkort meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

 

gebruik je een Nuvi en GSAK dan moet je echt ff hier kijken...

 

http://www.mediafire.com/?hbtznvzmwdl

 

Deze Macro voor GSAK doet bijn alles wat je wilt. splitst de info per cache type en download naar je Nuvi met POILOader

 

John

 

Kan iemand me vertellen, waarom gaat mijn Nuvi uit als ik naar een cache wil navigeren.

ik heb nu verschillende macro's geprobeerd. steeds het zelfde probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...