Spring naar bijdragen

Onderweg geocaching.nl checken, hoe doe je dat?


Brunsting

Aanbevolen berichten

Het gebeurt nog wel eens dat ik als we onderweg zijn geocaching.nl wil bekijken. Ik wil dan bijvoorbeeld een andere cache in de buurt zoeken, die niet in de gps staat of waar ik geen beschrijving van heb. Of het zoeken gaat niet zoals we willen en we willen in voorgaande logjes of de hint kijken.

 

Zelf heb ik wel internet op mijn mobiel, maar ik heb gemerkt dat zoeken daarop niet echt gemakkelijk werkt. Laat staan dat ik gemakkelijk een cachepagina kan aanklikken. Hoe doen jullie dat? Ik kom vaak genoeg in forumberichten of in logjes berichten tegen waaruit blijkt dat mensen onderweg geocaching.nl raadplegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op mijn "smartphone" heb ik GEOCACHING.NL -iMode- bij de Favoriten in de webbrowser staan.

Dit biedt mij een snelle toegang en de mogelijkheid te kiezen tussen:

- Zoek een cache

- Cache in de buurt

- Wat is geocaching

 

Bij de eerste twee kan ik via het intoetsen van een kaartcoördinaat ( waar ik me op een gegeven moment bevind bijvoorbeeld) een lijstje met dichtstbijzijnde caches krijgen. Vervolgens kan ik op elk van die caches doorklikken en zo de aanwijzingen en dergelijke nog is nalezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gpsgek heeft er twee foefjes voor. Een oude en een nieuwe.

 

De oude:

Het internet op met de PDA via de mobiele telefoon (EDGE). Dat internet wel niet zo heel lekker, maar het kan wel en het werkt beter als op de mobiele telefoon zelf surfen.

 

De nieuwe:

Het internet op met mijn laptop met HSDPA ;):smartass: Dat gaat rap, snel, enzovoorts. Nadeel is natuurlijk wel dat de kosten wat hoger liggen.

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom .nl ? Info haal je bij .com toch ?!

 

--

 

hoe wil je dat bekijken ? PDA, laptop of mobiele telefoon ?

 

als pda -> wap.geocaching.com of zelfs geocaching.com zelf. Dan is mijn truuk meestal dat ik de NAAM (gc code) van een cache in de buurt opgeef (namen zijn makkelijker dan coördinaten heb ik ontdekt), en dan "caches in de buurt" zoek.

 

als laptop -> rechtstreeks naar geocaching.com

 

als telefoon -> wap.geocachin.com, en dan kun je alleen maar zoeken via coördinaten.

 

 

Extra gratis bonuz tip: plaatjes laden kun je uitzetten. Scheelt weer online kosten.

bewerkt door novw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak dankbaar gebruik van m'n N95 tijdens het caches.

Heb 1x m'n laptop mee gehad, maar heb helaas nog geen auto lader, anders kon ik via me N95 dmv UMTS contact maken met het internet.

 

Wat betreft websites bekijken op de N95, dit lukt opzich best wel, want de cache omschrijving is net zo breed als het beeldscherm.

Eventuele logs zijn op deze manier ook prima te bekijken, en spoiler foto's als je er even helemaal niet meer uit komt (maar tot nog toe 1x nodig gehad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik raardpleeg altijd Geocaching.com ipn Geocaching.nl in het veld op mijn mobiel.

Het is best handig ook met loggen van eremetalen als je nog een hele dag te gaan heb.

Dan kan je vijvoorbeeld één woord in je log zetten en de los bij thuiskomst bewerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga eens even aan het experimenteren.

 

Heb nog ergens een pda liggen waarmee ik misschien via de gsm kan internetten. Eens kijken hoe dat werkt. Kan ook handig zijn voor andere dingen.

Heb de 'i-mode' site opgeslagen, die ga ik ook proberen.

En ben sinds kort premium member, dus de pocket queries ga ik ook uitproberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga eens even aan het experimenteren.

 

Heb nog ergens een pda liggen waarmee ik misschien via de gsm kan internetten. Eens kijken hoe dat werkt. Kan ook handig zijn voor andere dingen.

Heb de 'i-mode' site opgeslagen, die ga ik ook proberen.

En ben sinds kort premium member, dus de pocket queries ga ik ook uitproberen.

Je kan toch dan ook de cache's op je PDA zetten heb je helemaal geen intyernet onderweg nodig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan toch dan ook de cache's op je PDA zetten heb je helemaal geen intyernet onderweg nodig :thumbup:

Nou, daar valt wat over te zeggen. Ik vind het synchroniseren van caches op de PDA een hele vervelende en langdurige bezigheid. Bovendien beschik je dan uiteindelijk in het veld vaak niet over de allerlaatste logs, en dat zijn nou juist vaak de logs die je nodig hebt.

Wanneer je even naar google gaat en het gc-nummer intikt van de cache die je zoekt, weet je in 9 van de 10 gevallen dat de eerste hit de cache-pagina is. Als je die opent ben je klaar. Geen gezeur met synchronisatie, enzovoort.

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...