Spring naar bijdragen

Nieuwe GPS SATMAP active 10


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Meer dan een komisch filmpje is het niet.

 

Want er wordt helemaal niet ingegaan op hoe het kwam dat de Coloradotester de verkeerde kant op liep.

Hij ging zo grondig verkeerd dat het zelfs niet veroorzaakt kan zijn door een verkeerd ingesteld datum.

 

Misschien domweg verkeerd positieformaat en slecht opgelet; of domweg een verkeerd getal ingevoerd. Maar dat kan met ieder toestel gebeuren, en ligt aan de tester, niet aan het toestel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukig je vergeet te vertellen dat je deze kunt winnen. Via een een prijs vraag in de Kampioen.

 

Nee nu niet allemaal mee gaan doen. Tenzij jullie hem af willenstaan aan mij bij winst. :thumbup:

Ik kan nl wel een grafiche gps gebruiken. Mijn huidig gps50 is nl alleen maar text georienteerd.

bewerkt door hesselannema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer dan een komisch filmpje is het niet.

 

Want er wordt helemaal niet ingegaan op hoe het kwam dat de Coloradotester de verkeerde kant op liep.

Hij ging zo grondig verkeerd dat het zelfs niet veroorzaakt kan zijn door een verkeerd ingesteld datum.

 

Misschien domweg verkeerd positieformaat en slecht opgelet; of domweg een verkeerd getal ingevoerd. Maar dat kan met ieder toestel gebeuren, en ligt aan de tester, niet aan het toestel.

 

Wat me wel opvalt is dat er 21 minuten voor nodig is om de garmin de laden met een luttel aantal waypoints.

Even los van het feit dat ie de verkeerde kant op loopt. Kan ik me aan de andere kant trouwens wel voorstellen als je het Garminkompas gebruikt. Dat wijst bij een verkeerde/ ongelukkige snelheid niet altijd de goede kant uit. Is bij de 60 CSx immers ook zo.

 

Dat die onhandig persoon op de satmap trouwens niet kan zien dat die tegen een rivier aanloopt vind ik wel grappig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het invoeren van coordinaten makkelijker bij een Magellan dan bij een Garmin :thumbup:

 

De Satmap is een heel leuk device maar het mist wel een usb interface oid voor de pc. Ik heb vanmiddag de Satmap even mogen ervaren. Voor wandelaars is Satmap een hele goede. De 1:25000 topografische kaarten van het kadaster zien er echt goed uit.

 

Als er wel een pc interface en een Wherigo optie geboden wordt dan hoef ik geen Colorado meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er wel een pc interface en een Wherigo optie geboden wordt dan hoef ik geen Colorado meer!
Er zit wel een USB-interface op, volgens de plaatjes op de Satmap-site. Aan de zijkant, onderaan.

Volgens de FAQ kan je ook tracks en waypoints in GPX-formaat up- en downloaden. Er is zelfs een item in de FAQ over geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er wel een pc interface en een Wherigo optie geboden wordt dan hoef ik geen Colorado meer!
Er zit wel een USB-interface op, volgens de plaatjes op de Satmap-site. Aan de zijkant, onderaan.

Volgens de FAQ kan je ook tracks en waypoints in GPX-formaat up- en downloaden. Er is zelfs een item in de FAQ over geocaching.

 

Ik kon het in het manual niet vinden.

Dit is heel interessant

 

Bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een paar dagen ben ik in bezit van de Satmap Active 10. Het is een erg stevig/robuust gebouwd apparaat met een prima, groot scherm. Er zit een gewone USB aansluiting op. Standaard is de kaart van NL 250.000 meegeleverd. Ik heb echter tevens de 2 kadasterkaartjes van noord-/zuid nederland meebesteld en ik moet zeggen dat dit prima werkt. Als je inzoomt van de 250.000 kaart kun je feitelijk "doorzoomen" naar de kadasterkaart. Je merkt tijdens het zoomen wel dat er wordt "overgeschakeld" naar de andere kaart. De ontvangst is prima en ook de batterijduur is prima.

 

Ik heb mijn Vista HCx maar meteen verkocht. Goed apparaat maar kan zich niet echt meten met de Satmap Active 10. Ik heb nog niet veel ervaring kunnen opdoen wegens ziekte.

 

Ga eens kijken bij de ANWB zou ik zeggen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je met dit toestel autonavigeren? maar dan op de fiets of te voet, m.a.w. kan het toestel zelf de kortste

route bepalen van A naar B gebruikmakend van fietspaden? (of zelfs wandelpaden)

 

Of moet je die nog steeds zelf point to point instellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je met dit toestel autonavigeren? maar dan op de fiets of te voet, m.a.w. kan het toestel zelf de kortste

route bepalen van A naar B gebruikmakend van fietspaden? (of zelfs wandelpaden)

 

Of moet je die nog steeds zelf point to point instellen?

 

 

Niemand...???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je met dit toestel autonavigeren? maar dan op de fiets of te voet, m.a.w. kan het toestel zelf de kortste

route bepalen van A naar B gebruikmakend van fietspaden? (of zelfs wandelpaden)

 

Of moet je die nog steeds zelf point to point instellen?

 

 

Niemand...???

Nee, dat kan hij niet. :thumbup:

 

Ik heb het apparaat vanmiddag in de ANWB-winkel even in mijn handen gehad en ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenviel. :P

 

Het is beslist een leuk apparaat. De kaarten zijn die van het kadaster, plaatjes dus. Je moet dus denken aan zoiets als Ozi op de pda. Zoom je te ver in dan wordt het scherm wat onscherper. Maar de kaarten zijn wel prettig om op te kijken. Ook het scherm is van een prettige grootte.

Het apparaat ligt goed in de hand en lijkt stevig, hoewel ik op het scherm wel een krasje ontwaarde. Een beschermingsfolie is dus niet overbodig.

 

Wat mij wel opviel was dat ik de lettertjes (ik heb een leesbril nodig) wat aan de kleine kant vond, en de lettergrootte volgens mij niet instelbaar is.

Het apparaat werkt op een drietal penlites en gaat volgens de medewerkster max zo'n 14 uur mee op een setje van drie. Uiteraard afhankelijk van het aantal mA van de accu's.

 

Er mee gecached heb ik niet, dus daar heb ik geen oordeel over.

 

Heb ik de neiging gevoeld om meteen mijn 60Cx in te ruilen? Nee, dat niet. De 60Cx heeft zeker zijn voordelen. Maar moest ik nu nog een nieuwe gps kopen, dan ging deze toch zeker wel meegenomen worden in de afweging welke het zou moeten worden.

Hoe betrouwbaar het apparaat is qua bedrijfszekerheid, zal uiteraard ook moeten worden afgewacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er niet mee kan navigeren dan gebruik ik toch veel liever mijn Vista. De Satmap is denk ik niet echt geschikt voor op de fiets en auto.

Als dit in de toekomst kan tja.........wie weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je met dit toestel autonavigeren? maar dan op de fiets of te voet, m.a.w. kan het toestel zelf de kortste

route bepalen van A naar B gebruikmakend van fietspaden? (of zelfs wandelpaden)

Nee, dat kan hij niet. :blush:
Toch wel speciaal dat er dan op de website van de ANWB staat: 'Routeplanner op het apparaat zelf, dus geen pc nodig'... Da's dus gewoon een leugen?

 

Ik ben voor mijn pa op zoek naar een fiets-GPS. En dan een die je gewoon aanzet en die dan meteen laat zien waar je bent. Ik heb zelf een GPSMAP 60CSx, en daar kan je topo-kaarten op zetten, maar die zijn dan weer niet routerend. En de wegenkaarten hebben dan weer minder detail dan de topo-kaarten. Een TomTom kan wel autorouteren voor de fiets (ook al hoor je daar soms gekke verhalen over), maar die heeft ook niet het gewenste kaart-detail...

't Moet echt een dood-simpel ding zijn, want hij is geen fan van allerlei knoppen. :lol:

 

Is er een GPS die dat wel doet? Of is er PC-software die voor je routeert, en die route kan exporteren naar GPX, zodat je die op je GPS kan zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat is geen leugen.

Routes maken hoeft nog geen autorouteren te zijn.

 

Als je zelf routes kunt maken op het toestel, en dat kan, voldoet hij aan wat de ANWB stelt.

Dat het toestel dan ook zelf routes moet kunnen maken heb je er maar bijverzonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...