Spring naar bijdragen

Caches laden; GPS en beschrijving op PDA


Team Geflipt

Aanbevolen berichten

Hoi,

We gaan binnenkort op vakantie naar Tenerife. Blijken daar 96 caches te liggen! Teveel om met de hand te laden dus.

Vragen die bij mij opkomen:

- Wat is de snelste / makkelijkste manier om deze caches in mijn Garmin GPS-apparaat te laden?

- hoe krijg ik de beschrijvingen van de caches (normaal print ik ze uit...) op mijn Smartphone te laden (heb een PDF-reader daarop)?

 

Over die 1e vraag zie ik nog wel eens antwoorden in het forum. Maar kan ik met EasyGPS af, of heb ik GSAK nodig, of kan ik ze via een pocketquery rechtstreeks de gpx-file naar mijn Garmin sturen?

De tweede vraag ben ik nog niet tegengekomen in het forum (maar ik heb niet de hele dag gezocht :blush: )

 

Alvast superbedankt voor jullie reacties!

Team Geflipt - Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1. Als premium member inderdaad een Query, en dan via GSAK. Schiet 'ie ze er zo voor je in.

 

2. Vanuit GSAK kun je de cachebeschrijving als HTML laten exporteren, die in een PDA te lezen zijn. Waarschijnlijk ook in een smartphone (?)

 

 

Tip: GSAK heeft een trail-periode van 21 dagen, dus kort voor je vakantie kun je alles doen. Wil je daarna meer, dan GSAK-registratie kopen.

bewerkt door cve.gps
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Als premium member inderdaad een Query, en dan via GSAK. Schiet 'ie ze er zo voor je in.

 

2. Vanuit GSAK kun je de cachebeschrijving als HTML laten exporteren, die in een PDA te lezen zijn. Waarschijnlijk ook in een smartphone (?)

 

 

Tip: GSAK heeft een trail-periode van 21 dagen, dus kort voor je vakantie kun je alles doen. Wil je daarna meer, dan GSAK-registratie kopen.

 

 

Hartelijke dank voor de snelle reactie en de duidelijke uitleg. B)

Ben vanmiddag ermee bezig geweest (gisteren GSAK trial geïnstalleerd) en ik kan nu een serie naar mijn GPS-apparaat laden en de HTML in mijn smartphone bekijken.

Mijn smartphone laat alleen de plaatjes niet zien (er staat een rood kruis), terwijl in de browser op mijn pc deze wel zichtbaar zijn. Zal wel een instelling op mijn smartphone zijn...

 

Ik heb super blij. BEDANKT!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Als premium member inderdaad een Query, en dan via GSAK. Schiet 'ie ze er zo voor je in.

 

2. Vanuit GSAK kun je de cachebeschrijving als HTML laten exporteren, die in een PDA te lezen zijn. Waarschijnlijk ook in een smartphone (?)

 

 

Tip: GSAK heeft een trail-periode van 21 dagen, dus kort voor je vakantie kun je alles doen. Wil je daarna meer, dan GSAK-registratie kopen.

 

 

Hartelijke dank voor de snelle reactie en de duidelijke uitleg. B)

Ben vanmiddag ermee bezig geweest (gisteren GSAK trial geïnstalleerd) en ik kan nu een serie naar mijn GPS-apparaat laden en de HTML in mijn smartphone bekijken.

Mijn smartphone laat alleen de plaatjes niet zien (er staat een rood kruis), terwijl in de browser op mijn pc deze wel zichtbaar zijn. Zal wel een instelling op mijn smartphone zijn...

 

Ik heb super blij. BEDANKT!

 

dat is hetzelfde als met een PDA.

maar als je de caches met je PDA via je pc opent komen je plaatjes ook tevoorschijn.

En het leuke is dat ze in het geheugen blijven staan, dus als je ze later zonder pc opent zie je de plaatjes ook.

Tenminste dat werkt bij via de PDA zo

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is hetzelfde als met een PDA.

maar als je de caches met je PDA via je pc opent komen je plaatjes ook tevoorschijn.

En het leuke is dat ze in het geheugen blijven staan, dus als je ze later zonder pc opent zie je de plaatjes ook.

Tenminste dat werkt bij via de PDA zo

succes

 

Eh, je heb het over "maar als je de caches met je PDA via je pc opent komen je plaatjes ook tevoorschijn."...

Hoe doe je dat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is hetzelfde als met een PDA.

maar als je de caches met je PDA via je pc opent komen je plaatjes ook tevoorschijn.

En het leuke is dat ze in het geheugen blijven staan, dus als je ze later zonder pc opent zie je de plaatjes ook.

Tenminste dat werkt bij via de PDA zo

succes

 

Eh, je heb het over "maar als je de caches met je PDA via je pc opent komen je plaatjes ook tevoorschijn."...

Hoe doe je dat dan?

 

PDA op je pc aansluiten.

cache in je PDA laden

PDA op pc aangesloten houden en dan in je PDA de cache openen.

PDA heeft dan via je pc contact met internet of zo iets.

Bij mij werkt het zo

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de nieuwste versie van GSAK zit hiervoor een optie ingebouwd

 

Ik heb de nieuwste versie van GSAK (7.2.0.126). Waar kan ik deze optie vinden dan in GSAK? Neem aan dat de plaatjes dan meegeladen worden?

 

Het viel me nu pas op dat ook de kaart ook niet geladen is op mijn PDA, terwijl dat natuurlijk wel erg handig zou zijn.

Enig idee of/hoe ik die in mijn PDA erbij kan zetten?

 

Alvast bedankt! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de nieuwste versie van GSAK zit hiervoor een optie ingebouwd

 

Ik heb de nieuwste versie van GSAK (7.2.0.126). Waar kan ik deze optie vinden dan in GSAK? Neem aan dat de plaatjes dan meegeladen worden?

 

Het viel me nu pas op dat ook de kaart ook niet geladen is op mijn PDA, terwijl dat natuurlijk wel erg handig zou zijn.

Enig idee of/hoe ik die in mijn PDA erbij kan zetten?

 

Alvast bedankt! :dribble:

Export - HTML Files

Tabblad advanced

Vink uit use defaults

Vink aan used grabed images

Vink aan Grab images first

Vink aan Convert and copy...

 

En dan exporteren...

Let op zo kun je wel een enorm grote hoeveelheid data downloaden en dan weet ik niet of het op je pda gaat passen ...

 

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste team geflipt,

 

Over jou eerste vraag kan ik niets zeggen, want daar gebruik ik mijn PDA niet voor.

Voor de tweede vraag is nog een alternatief. Je kunt programma's downloaden zoals CutePDFwriter die een virtuele printer installeren op je PC. Als je dan zo'n printable cachepagina print via die printer, slaat het progje de cache pagina op als een PDF-je. Daar staan dan wel de plaatjes en zo op, eigenlijk zoals je het op de site ziet. Dit kost veel minder data, maarre ... misschien wel handig dat je iemand vraagt de te lopen caches in hun watchlist te zetten, om je eventueel te SMS-en dat een pagina disabled is.

 

Fijne vakantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ter voorbereiding op de vakantie (nog 5 dagen!) probeer ik ook GSAK en het sturen van caches naar mijn pocket pc (ASUS mypal) onder de knie te krijgen. Echter: in GSAK krijg ik niet eens de foto's die bij cache horen. Laat staan dat ik ze kan zenden naar mijn pocket pc. Wie kan me helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Export - HTML Files

Tabblad advanced

Vink uit use defaults

Vink aan used grabed images

Vink aan Grab images first

Vink aan Convert and copy...

Op deze manier doe ik het ook, en dat werkt feilloos. Het is wel belangrijk dat de optie Grab images first is aangevinkt.

 

Hieronder heb ik een afbeelding ingevoegd, van de twee vensters die beschikbaar zijn bij de optie export HTML files met daarop alles zoals ik het heb ingesteld.

 

 

 

gsakhtmlsettingsgp4.jpg

 

Let wel, bij grote databases kan het wel een tijdje duren voordat alle afbeeldingen zijn geladen en krijg je zoals eerder ook al vermeld een behoorlijk grote map met gegevens.

bewerkt door zanaboza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank! Ik denk dat dit helpt. Echter ik heb nog eerst een ander probleem op te lossen. In gsak zelf krijg ik het kaartje en de foto's niet te zien. Er staat bv 'unable to display Google map (you are not connected to the internet.' Terwijl ik toch echt verbonden ben. Echter ik werk met firefox, terwijl ik denk dat hij Internet Explorer zoekt. Ik kan nergens vinden waar of de standaardbrowser kan wijzigen. Iemand?

bewerkt door praatjesmaker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
Export - HTML Files

Tabblad advanced

Vink uit use defaults

Vink aan used grabed images

Vink aan Grab images first

Vink aan Convert and copy...

Op deze manier doe ik het ook, en dat werkt feilloos. Het is wel belangrijk dat de optie Grab images first is aangevinkt.

 

Hieronder heb ik een afbeelding ingevoegd, van de twee vensters die beschikbaar zijn bij de optie export HTML files met daarop alles zoals ik het heb ingesteld.

 

 

 

gsakhtmlsettingsgp4.jpg

 

Let wel, bij grote databases kan het wel een tijdje duren voordat alle afbeeldingen zijn geladen en krijg je zoals eerder ook al vermeld een behoorlijk grote map met gegevens.

 

Sinds een aantal maanden gebruik ik GSAK met veel plezier. Echter, ik krijg nog steeds de bij een cache listing behorende plaatjes niet op de PDA te zien (ik heb het dus niet zozeer over de spoiler foto's, maar meer over de plaatjes die in de pagina staan en die soms van belang zijn voor het lopen van een cache route).

Onder andere in dit draadje staat uitgelegd hoe dat wel zou moeten kunnen. Maar ondanks dat ik alles zo heb ingesteld als hierboven omschreven (en in de screendumps is te zien), worden de plaatjes toch niet zichtbaar. Ze staan wel op de PDA (als je met de verkenner kijkt), maar met onbegrijpelijke documentnamen en ze zijn niet zichtbaar in de HTML pagina's op onze HTC Touch (vakjes met rode kruisjes). Ik heb echt alle vinkjes aan staan zoals hierboven omschreven (grab images first, use grabbed images, convert and copy, PDA friendly). Iemand suggereerde mij nog om te switchen tussen htm en html (laatste option button bij advanced options, maar ook dat maakt niets uit).

Ook heb ik geprobeerd om de pagina's te bekijken op de PDA als hij aan de PC hangt, zodat de plaatjes in het cache-geheugen zouden blijven hangen, maar ook dat helpt niet (zie de plaatjes al niet als hij aan de PC hangt).

 

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en die de oplossing ervoor weet? Daar zou ik heel blij mee zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...