Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Yesterday
  2. MMD99

Notitie in App

Yes gevonden, het was inderdaad een beetje verstopt. Thanks!
  3. Dan denk ik dat je dat verkeerd ziet Barny. Mensen willen jou niet corrigeren omdat er geen spelt tussen te krijgen is. Jouw persoonlijke waarheid moet de echte waarheid zijn. Dat is ook één van de redenen dat het op fora waar Barny zijn zegje doet zo rustig wordt. Men ziet het niet zitten om iets nieuws te schrijven of te reageren omdat misschien Barny zijn zegje gaat doen. Met andere woorden. Men is niet bang voor Barny maar men is het een beetje zat om elke keer hetzelfde te lezen! Niets is kwaad bedoeld al heb je op een aantal punten wel gelijk.
  4. mee eens Peetee, iedereen schrijft zijn eigen zogenaamde "waarheid", daarom waardeer ik het ook dat op het moment ik het mis heb, ik ook meteen gecorrigeerd word maar valt het jou ook op dat ik maar in een zeldzaam geval gecorrigeerd word dat zal dan wel een reden hebben @Berenboot idd, niet elke plek leent zich voor een cache, maar een geocacher heeft genoeg manieren om zijn gast iets moois te laten zien en daarbij ook nog een cache te kunnen plaatsen die de naam cache rechtvaardigt, al was het maar een offzet kokers zijn in voor mij ,vanuit geocacheoogpunt ,een mislukking van de maker de makers zelf vinden dat ook, anders zullen ze nooit zo vaak zien dat men een mikrocache als Smallcache aanmerkt, (anders om zie je bijna niet) dus het formaat van de cache heeft in hun ogen ook iets van een waardeoordeel Barny
  5. Last week
  6. Ik vind ook liever een ammobox dan een nano, maar niet iedere plek leent zich ervoor. Maar ik vind de uitvoering en de plaats belangrijker dan het formaat. Ook kokers worden wel met zorg gelegd, niet iedere koker wordt "gepleurd".
  7. Nog meer reclame..... http://journalistiekennieuwemedia.nl/denhaag/2019/05/05/verborgen-schatten-in-den-haag-zijn-onderdeel-van-wereldwijd-spel/?fbclid=IwAR0KDpH7b2b2ew171UA-PCK0hXOZhnUSvMj-p_vy3PSB9u852Zo6ITDss5U
  8. Absoluut Barny! Alleen kunnen mensen soms van mening verschillen over wat ze 'juist' vinden.
  9. en ik zal het plaatje blijven afdraaien, om de simpele reden dat ik het belangrijk vind dat de lezers ook juist geïnformeerd word ook daar is een forum voor,,, een cache geplaats met inachtneming van de geocache beginselen zal niet vlot door vandalen worden gesloopt, behalve als zo een juffrouw uit het filmpje laat zien waar een cache zich bevind en hoe je die kan vinden, behalve haar eigen weggeworpen kokers, die heeft ze afgeschermd voor beginnelingen #Raar die muur is te beslechten, maar ga jij zomaar 30 euro betalen aan iets terwijl je helemaal niet weet of het wat voor je is, maar dat je het zomaar een reportage op tv heb gezien? die mensen worden nieuschierig en zetten een gratiss app in hun telefoon en gaan geheel onvoorbereid op pad, met alle gevolgen van dien, behalve haar eigen weggeworpen kokers die heeft ze afgeschermd voor die beginnelingen,,, #Raar dat hoeft niet, kijk naar wat ik geplaatst heb en je weet het https://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=barny Barny
  10. Kiki

Notitie in App

Met mijn membership en iOS-app zie ik het wel. Ben je premiumlid? en oh ja in de app zit het wat verstopt, rechtsboven in een cache bij de 3 horizontale puntjes.
  11. MMD99

Notitie in App

Is het zo dat als ik op de gc.com website een notitie plaats bij een cache deze dan in de ios app ergens zichtbaar zou moeten zijn? Ik kan dit tot op heden nergens vinden.
  12. Ach, we zullen maar wachten tot Barny het goede voorbeeld geeft hoe je nou een echte cache moet plaatsen Tot die tijd zullen we veel scrollen en verder lezen
  13. Oké, als we dan allemaal overal zout op leggen, dan doe ik ook een duit in het zakje.... Ach, die zogenaamde muur is door bijna iedereen te slechten, dus dat valt ook wel mee. Om het bekende antwoord voor te zijn: ik weet dat er mensen zijn waarvoor €35,- veel geld is, maar ik verwacht dat de gemiddelde cacher meer geld kwijt is aan de vervoerskosten ( voor zijn/haar hobby ) dan die eenmalige jaarlijkse bijdrage.
  14. Ik ben met Harrie eens dat het per ongeluk gevonden worden van een cache door muggles niet of nauwelijks iets te maken heeft met het formaat van de cache. Veel belangrijker is het volgens mij dat de cacheplaatser ervoor zorgt dat de cacher de cache ongezien én ongestoord kan vinden én loggen. En daar mankeert het m.i. nogal eens aan.
  15. Vind je zelf deze uitspraak niet een beetje vreemd? Ik in ieder geval wel.. Heb bijna alleen ammoboxen als cache en het is zeer zelden dat deze of verdwijnen of gesloopt worden door vandalen. Sterker nog, er wandelen en fietsen dagelijks mensen over.
  16. Als jij zo bang bent dat caches door onbevoegden gevonden/gesloopt worden, waarom moeten ze dan allemaal van het formaat sarcofaag zijn? Kleine caches worden niet zo makkelijk door vandalen ontdekt, toch?
  17. Peetee

premium

Even een linkje naar de door Berenboot bedoelde webpagina: https://www.geocachingshop.nl/nl/groundspeak-premium-lidmaatschap-1-jaar
  18. Berenboot

premium

Makkie, je koopt (online) bij geocaching shop een cadeau kaart voor premiumlidmaatschap. Dan krijg je een code toegestuurd in je email en daarmee kun je premiumlid worden. Hoe je dat precies doet staat er precies bij.
  19. wapenberg

premium

Graag wil ik premiumlid worden. Nu zie ik dat ik alleen met een creditkaart kan kopen. Ik heb geen creditkaart. Is er een andere manier?
  20. Dat geloof ik niet. Want je draait immers al jaren hetzelfde plaatje af. Verder: Dat 'stiekem' slaat natuurlijk niet op het spelen van het spelletje op zich, of de bekendheid ervan, maar op de manier waaróp je het spelletje speelt. Als je tijdens een potje klaverjassen je kaarten voor je houdt, is dat niet omdat je wilt dat het een onbekend spelletje blijft, maar omdat je je niet in de kaarten wilt laten kijken. Dat maakt het spelletje leuker.
  21. een hobby die je (volgens haar) stiekem moet doen, maar het overal in de ronde bazuinen mensen ergens nieuwsgierig naar maken, maar er wel voor zorgen dat haar eigen kokers niet door die zelfde mensen bezocht kunnen worden dus daarmee laat ze het risico van haar eigen handelen door geocachers dragen die hun cache's wel voor iedereen beschikbaar hebben gesteld Ik snap dat niet, het heeft natuurlijk niets te maken met het "leuke zijn" van de reportage, dat is knap werk van de mensen van de omroep Barny
  22. Of ze deelt graag leuke dingen met anderen. Die mensen heb je ook, Barny. Ik vind het in ieder geval een leuke reportage.
  23. ze kickt helemaal op publiciteit https://livegeocaching.nl/molens-op-walcheren/ en natuurlijk is het leuk om over geocachen te praten, mensen nieuwsgierig maken, helaas trekt dat ook verkeert volk aan die jou met de grootste zorg neergegooide kokers willen pikken en daarom zet men al die kokers achter een betaal muur zodat de grijpgrage gauwdieven, die ook dankzij dit soort filmpjes, de gratis app downloaden en daarom heeft deze mevrouw ook al haar weggegooide kokers achter een betaal muur gezet, dan kunnen de grijpgrage mensen, die ook dankzij haar van het spelletje horen, andermans cache's slopen en worden haar kokers met rust gelaten en kan zij de geboren onschuld spelen in de film heeft zij het over dat "stiekem" doen, bij het spelletje hoort, en dat stiekem is dus op alle beschikbare media de 2 minuten of fame halen en op film laten zien waar een cache ligt ik begin de mensen steeds minder te snappen Barny
  24. Omroep Zeeland: Rianne vond al meer dan tienduizend schatten: ´moeder gaat lekker buitenspelen´
  25. barny

Geobert52

welkom bij het spelletje geocachen, ik zie dat je al aardig doorkrijgt wat voor een leuk spelletje geocachen is, om het nog leuker te maken, voor je zelf en voor de mensen die moeite doen om jou uit de stoel te krijgen en lekker outdoor bezig te zijn is ipv alleen de datum en tijd (twee totaal oninteressante dingen) een log te schrijven van hoe je de cache (tocht) heb ervaren, wat je onderweg heb meegemaakt, wat je heb gezien, wat je van de cache zelf vond en meer van dat soort dingen, zelfs foto's maken en bij de log zetten behoord tot de mogelijkheid om het plezier te vergroten bouw deze hobby uit tot een digitale hobbyboek met verhalen van de dag ondersteund door fotos, ipv alleen maar "puntjes zonder waarde verzamelen" Barny
  26. Peetee

Geobert52

Dag Geobert52. Mooi dat jullie zoveel plezier aan jullie nieuwe hobby beleven! En natuurlijk welkom op het forum!
  1. Load more activity
  • Create New...