Spring naar bijdragen

Kies Hier De Winnaar


GeoVlinder

Beste Cachepagina van Nederland 2000-2009  

138 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw favoriet?

    • De Rattenvanger van Sellingen
      14
    • Zwart-wit
      5
    • SalamanderStash "ElectroCardioGram"
      6
    • Planetenpad
      6
    • moord in Breehees
      27
    • Using the Skyline
      28
    • t Landschapspark
      10
    • Trick or Treat
      8
    • Utrecht Pub Crawl
      18
    • Ga je mee fietsen?
      16


Aanbevolen berichten

Beste forum-gebruikers,

 

De jury is klaar, met het beoordelen van alle 53 inzendingen. De punten waarop de jury heeft beoordeeld zijn:

 

1. overzichtelijkheid

2. taalgebruik

3. gebruik van media

4. algehele opmaak

5. originaliteit

6. volledigheid

7. sfeer

8. duidelijkheid

 

Woordje van de jury:

 

De jury heeft zich gedegen voorbereid op de taak om de aangedragen cachepagina’s te nomineren. We hebben gezamenlijk een lijst opgesteld van criteria waaraan we de cachepagina’s zouden toetsen. Ook inhoudelijk hebben we daar nog over gediscussieerd, want wat versta je nou precies onder een bepaald criterium? Natuurlijk kwamen we daar wel uit. Omdat we allemaal een andere achtergrond hebben zijn de cachepagina’s met verschillende brillen bekeken, wat de jurering ten goede kwam.

 

Het jureren was leuk. Bij iedere pagina die ik opende was ik weer vol verwachting wat voor fraais ik te zien zou krijgen. Vaak werd ik daar niet in teleurgesteld. Het was duidelijk dat veel cacheleggers zorg en aandacht hadden besteed aan de pagina-opmaak. Omdat we veel verschillende pagina’s met verschillende opmaken en verschillende ideeën tegenkwamen is het niet altijd makkelijk om ze te vergelijken en er een eenduidig cijfer aan te geven. Ik heb dat zo zorgvuldig mogelijk gedaan. Wat opviel was dat er weinig pagina’s op alle punten sterk scoren. Vaak was het zo dat bij een hoge score op één of enkele onderdelen bleek dat andere onderdelen duidelijk lager scoren. Slechts enkelen wisten op alle onderdelen hoog te scoren.

 

Ik ben persoonlijk erg tevreden over de lijst die in de poll staat, het zijn stuk voor stuk juweeltjes. Ik ben erg benieuwd welke cachepagina de meeste stemmen krijgt.

 

Tenslotte wil ik alle cache-eigenaren oproepen om eens naar de eigen pagina te kijken met de criteria van de jury in de hand. Ook zou je eens naar de 10 pagina’s in deze poll kunnen kijken. Mogelijk geeft het ideeën om je pagina nog beter te maken.

 

Le Comte

 

 

Begin december was het dan zo ver, de nominaties voor de Beste Cachepagina van Nederland waren binnen en wij van de jury konden aan de slag.

Het viel mij op dat er veel uiteenlopende pagina’s waren genomineerd. Van puzzel pagina, tot pagina’s met uitgebreide verhalen en een mooie opmaak.

 

Het was dan ook een enorme klus. Eerst maar eens een aantal keer klad jureren, bijstellen, nog eens kijken, en nog eens. Uiteindelijk dan de punten invoeren in het formulier en versturen.

 

Het was veel werk maar zeker geen straf om te doen! Ben mooie pagina’s tegen gekomen die laten zien dat er meer uit te halen is dan alleen een beetje tekst op een cachepagina zetten! Mijn complimenten, voor alle inzenders!

 

Het viel mij op dat een aantal cachers goed in staat zijn om de mogelijkheden qua html uit hun pagina te halen. Ook leuk om te zien dat als het aan mogelijkheden ontbrak een aantal pagina’s een linkje volgde naar een eigen pagina buiten geocaching.nl om. Deze functie heb ik wel meegenomen in de jurering maar de externe pagina's niet beoordeeld omdat het om de cachepagina op zich gaat.

 

Wat mij wel opviel is dat er maar een beperkt aantal pagina’s ook een vertaling geven. Nu is dat ook niet verplicht maar het lijkt mij, al is het een vereenvoudigde opmaak met alleen de tekst, of een link naar een bestandje, het voor toeristen makkelijker is om een cache te gaan doen als de Engelse taal ook is opgenomen. Maar goed, daar is iedereen vrij in.

 

Wat mij betreft zijn de tien genomineerden waar men nu op kan stemmen als gebruikers van dit forum terecht in de top 10 terecht gekomen. Een aantal zat ook bijna op de maximaal te behalen scoren.

 

Ik hoop dat jullie met het stemmen net zoveel plezier zullen beleven als wij hebben gehad met het doornemen van de pagina’s en dat het voor iedereen een inspiratiebron mag zijn.

Wat mij betreft is deze wedstrijd zeker voor herhaling vatbaar, er zit veel moois tussen!!

 

Cernunnos

 

 

Nu is het aan jullie om je mening te geven.

Hieronder zie je de links naar alle 10, door de jury genomineerde, pagina's staan.

 

GC1G6A7 De Rattenvanger van Sellingen

 

GCJZKB Zwart-wit

 

GC11AMB SalamanderStash "ElectroCardioGram"

 

GC1XCQE Planetenpad

 

GC1DVDZ moord in Breehees

 

GCZTW1 Using the Skyline

 

GCX8P7 t Landschapspark

 

GC1GA6H Trick or Treat

 

GC1PFN1 Utrecht Pub Crawl

 

GC1Q3GT Ga je mee fietsen?

 

 

Verder krijgt 1 nomineur nog het compliment van de jury voor de mooiste motivatie, van de minst mooie pagina:

 

Pyne: "Tijdens het vormgeven van het concept wordt alle overtollige informatie stapsgewijs geschrapt. Het werk wordt herzien, en er wordt gekeken naar waar de ziel het best kan worden belicht. Er wordt een balans gezocht tussen de esthetische en informatieve kant van het product. Alleen echt talent kan deze lijn van verfijning op de juiste waarde inschatten. Uiteindelijk ontstaat dan een werk waarvan men kan zeggen: het is de perfecte eenvoud."

 

GC16FR8 Twins

 

Welke nomineur de winnaar is van het mooie boek d3Zusjes, zullen we tegelijk bekend maken met de nrs. 1-2-3 op 1 januari 2010.

 

Hierboven in de poll kan je kiezen voor jouw favoriet. Dat de beste moge winnen!!!!!!!!

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...