Spring naar bijdragen

Cache kaarten met GoogleMaps


Aanbevolen berichten

De afgelopen periode ben ik bezig geweest om de functionaliteit van de cache kaarten ook aan te bieden op basis van GoogleMaps.

De resultaten daarvan zijn te zien op http://www.geocaching.nl/maps/DisplayICachemaps.php

Op de "mijn kaart" functionaliteit na, zijn de overige functies beschikbaar.

 

De kaarten stel ik als test beschikbaar, omdat er een aantal verschillen zitten in de afhandeling van de bestaande kaarten en de GoogleMap kaarten. Voor je PC zijn de bestaande kaarten gewoon plaatjes. De GoogleMaps kaarten vragen echter nogal wat inspanning van je PC. (Zet voor de lol je CPU verbruik eens in de taakbalk.)

In de huidige versie heb ik, wat mij betreft, een aardig evenwicht gevonden tussen laadtijden en "responsiveness" bij verschuiven en zoomen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

 

Je kunt zelf helpen je eigen kaarten soepel te laten lopen. Maar als je het volgende niet begrijpt, is dat ook geen probleem.

Bij een aantal kaarten worden van maximaal 1000 caches ingelezen. Dit zijn caches die binnen de zichtbare kaart vallen. Dit aantal bepaalt in grote mate de laadtijd. Per kaart worden steeds 200 caches getoond. Dit aantal bepaalt de tijd die nodig is om bij verschuiven de zaak aan te passen.

Als je dus bij een bepaalde kaart 870 caches hebt ingelezen, dan zie je er maar 200. Echter, zoom je nu verder in, dan hoeven de caches niet opnieuw te worden ingelezen en gaat het tonen van de kaart dus sneller. Bij het schuiven, na inzoomen hoeven ook de caches niet opnieuw te worden ingelezen en dus is het verschuiven sneller. Als je buiten het venster schuift waarvan je de caches hebt ingelezen worden uiteraard de caches opnieuw ingelezen, maar dat duurt dus weer even.

 

Advies: Vanuit een overzicht inzoomen en schuiven werkt sneller.

 

Nog wat losse flodders:

Op FireFox loopt het systeem aanzienlijk sneller dan in IE.

En als je het te traag vind: Vraag een nieuwe PC voor Sinterklaas. :thumbdown:

De bestaande kaarten blijven gewoon.

Je hebt wel aanvullende functionaliteit nodig om ze te gebruiken.

Het gebruik van Javascript moet aanstaan

Bij een melding "script hangt" op "Doorgaan" klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien snap ik niet helemaal, mar toch het volgende. Als ik inzoom boven mijn woonplaats mis ik aardig wat caches. Klopt dat?

Over welke kaart gaat dat? Welke cache bijvoorbeeld?

Bij "gevonden" en "niet gevonden" zie je alleen de actieve caches.

Natuurlijk kan er incidenteel een cache een verkeerde status hebben, maar "aardig wat" suggereert wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien snap ik niet helemaal, mar toch het volgende. Als ik inzoom boven mijn woonplaats mis ik aardig wat caches. Klopt dat?

Over welke kaart gaat dat? Welke cache bijvoorbeeld?

Bij "gevonden" en "niet gevonden" zie je alleen de actieve caches.

Natuurlijk kan er incidenteel een cache een verkeerde status hebben, maar "aardig wat" suggereert wat anders.

Als ik op http://www.geocaching.nl/maps/DisplayICachemaps.php klik en ga schuiven en inzoomen richting hattem/Zwolle dan zie ik bijv. mijn eigen caches niet. Ik snap ook niet hoe ik via de startpagina van .nl op de googlemaps terecht kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien snap ik niet helemaal, mar toch het volgende. Als ik inzoom boven mijn woonplaats mis ik aardig wat caches. Klopt dat?

Over welke kaart gaat dat? Welke cache bijvoorbeeld?

Bij "gevonden" en "niet gevonden" zie je alleen de actieve caches.

Natuurlijk kan er incidenteel een cache een verkeerde status hebben, maar "aardig wat" suggereert wat anders.

Als ik op http://www.geocaching.nl/maps/DisplayICachemaps.php] http://www.geocaching.nl/maps/DisplayICachemaps.php[/url] klik en ga schuiven en inzoomen richting hattem/Zwolle dan zie ik bijv. mijn eigen caches niet. Ik snap ook niet hoe ik via de startpagina van .nl op de googlemaps terecht kom.

Ik neem aan dat je naar "Niet gevonden caches" kijkt. Daar staan natuurlijk je eigen caches niet op. Dat is bij de huidige kaarten ook niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien snap ik niet helemaal, mar toch het volgende. Als ik inzoom boven mijn woonplaats mis ik aardig wat caches. Klopt dat?

Over welke kaart gaat dat? Welke cache bijvoorbeeld?

Bij "gevonden" en "niet gevonden" zie je alleen de actieve caches.

Natuurlijk kan er incidenteel een cache een verkeerde status hebben, maar "aardig wat" suggereert wat anders.

Als ik op http://www.geocaching.nl/maps/DisplayICachemaps.php] http://www.geocaching.nl/maps/DisplayICachemaps.php[/url] klik en ga schuiven en inzoomen richting hattem/Zwolle dan zie ik bijv. mijn eigen caches niet. Ik snap ook niet hoe ik via de startpagina van .nl op de googlemaps terecht kom.

Ik neem aan dat je naar "Niet gevonden caches" kijkt. Daar staan natuurlijk je eigen caches niet op. Dat is bij de huidige kaarten ook niet het geval.

 

In FF 2.0 werkt het wel :)

 

Goed bezig :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een extra tip.

Soms krijg je een melding dat het script hangt. Dan moet je op "Doorgaan" klikken.

 

Als het niet werkt, ben ik wel benieuwd naar javascript errors.

 

Geen melding dat het script hangt. Krijg melding laden gegevens en dan niets. Ook geen javascript errors

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een extra tip.

Soms krijg je een melding dat het script hangt. Dan moet je op "Doorgaan" klikken.

 

Als het niet werkt, ben ik wel benieuwd naar javascript errors.

 

Geen melding dat het script hangt. Krijg melding laden gegevens en dan niets. Ook geen javascript errors

Even FF 2.0 installeren... :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je naar "Niet gevonden caches" kijkt. Daar staan natuurlijk je eigen caches niet op. Dat is bij de huidige kaarten ook niet het geval.

:thumbdown::)

Maar hoe kom ik nu van de startpagina van .nl op de googlemapskaarten?

Niet. Daarom is het ook "Test". Blijkens de opmerkingen tot nu toe is dat niet voor niets.

 

Geen melding dat het script hangt. Krijg melding laden gegevens en dan niets. Ook geen javascript errors

Dat is een staus melding die ik er neer zet.

Heb je wat met firewalls? Ik zie op www.geocaching.nl helemaal geen verzoeken binnenkomen voor cachegegevens.

Maar eerder schreef je dat FF het wel doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...